דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת תוכן משפטי – איך כותבים בצורה שתגרום ללקוחות שזקוקים לייעוץ משפטי להתקשר?

כתיבת תוכן משפטי – איך כותבים בצורה שתגרום ללקוחות שזקוקים לייעוץ משפטי להתקשר?

למרות שכבר כתבנו תכנים מגוונים למאות עורכי דין ומגשרים, אחת השאלות הכי נפוצות שאנחנו מקבלים היא: “איך אתם יכולים לכתוב תוכן משפטי אם אתם לא משפטנים?” החלטנו להתמודד עם השאלה הזו כאן, בבלוג, ולתת לה תשובה מלאה.

יבשות העולם ומאזניים

מה זה בכלל כתיבת תוכן משפטי?

כשנכנסים לזירת התוכן יש בצירוף המילים – ‘כתיבה משפטית’ משהו מתעתע, כי עבור משפטנים המונח הזה מתקשר ללב העשייה המקצועית שלהם. עבורם ‘כתיבה משפטית’ זה קודם כול כתיבה של חוזים ותצהירים, ניסוח תביעות ומכתבי דרישה וכמובן, פסקי דין.

בזירת התוכן המונח ‘כתיבה משפטית’ מתייחס למשהו אחר לגמרי. כתיבה משפטית בזירת התוכן אמורה לתווך בין עורך הדין לצרכן הקצה. היא אמורה לתרגם את המומחיות, המוניטין והניסיון של עורך הדין למסר רלוונטי עבור הצרכן שנדרש לשירות שלו. לכן, כשאנחנו בכתבנית מדברים על ‘כתיבה משפטית’, אנחנו מתכוונים לכתיבה בכל הפלטפורמות והממשקים בהם עורכי הדין פוגשים ומתקשרים עם הלקוחות שלהם, וחשוב יותר – עם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. זה מתחיל באתר האינטרנט ועמודי הפייסבוק שלהם, ממשיך בפורומים למידע משפטי לציבור ואתרים ייעודיים דוגמת פוסטה או זאפ משפטי, ומסתכם במאמרים שמקודמים דרך אתרים פופולריים כמו וואלה, דה מרקר, כלכליסט, Ynet וגלובס.

אנחנו לא מומחים למשפט, אנחנו מומחים לכתיבה

זה הזמן לחזור לשאלה עמה פתחנו: “איך אתם יכולים לכתוב תוכן משפטי אם אתם לא משפטנים?” התשובה: אנחנו מומחים לכתיבת תוכן ולא מומחים למשפט. אנחנו לא מתיימרים לכתוב עבורכם חוזים ותביעות, אנחנו בהחלט מתיימרים להסביר את החשיבות והמשמעות של ניסוח חוזים ותביעות עבור הלקוחות שלכם.

התפקיד שלנו הוא להבין את ה-DNA המקצועי שלכם וללכוד אותו בכתיבת תוכן שבסופו של יום תחזק את המוניטין שלכם ותפיץ את היתרונות שלכם בקרב הלקוחות הפוטנציאליים.

אגב, העובדה שאנחנו לא מומחים במשפטים אין פירושה שאנחנו לא מכירים את התחום. אנחנו מכירים אותו היטב, רק מהפריזמה שרלוונטית ללקוחות שלכם, ומטרת התוכן המשפטי שאנחנו מייצרים הינה להגיע אליהם ולהניע אותם לפעולה.

בלי דא עקא ונפקא מינה

הרבה עורכי דין מצפים שכתיבה משפטית תהיה בשפה משפטית, זו טעות כי במרבית המקרים הנמענים של התוכן הם לקוחות שלא באים מהעולם המשפטי וכמובן שאינם בקיאים בז’רגון המקצועי. הם בדרך כלל יפנו לחפש עורך דין כאשר ‘כואב’ להם. משבר משפחתי, הסתבכות עם הרשויות, עסקה הרת גורל שנתקלה בחסם משפטי וכיוצא באלה. הלקוחות הפוטנציאליים האלה לא מעוניינים לשמוע ביטויים בארמית כמו ‘דא עקא’ או ‘נפקא מינה’ שנשמעים להם כמו חידות היגיון ארכאיות, הם רוצים להבין אם אתם אנשי המקצוע המתאימים שיכולים לעזור להם, והם ישמחו להבין, בתמונה כללית, איך אתם הולכים לעשות את זה.

תוכן משפטי שחושב גוגל

כאמור, אנחנו בכתבנית כבר יצרנו תוכן עבור מאות משרדי עורכי דין וחברות אחרות שמספקים שירותים משפטיים. שירותי התוכן שאנחנו מציעים מספקים לעורכי דין פתרונות תוכן של 360 מעלות. מהאתר של העסק והרשתות החברתיות, דרך כתיבה שיווקית ממוקדת של דפי נחיתה, כתיבת מאמרים לבלוג (כולל סקירה של פסקי דין) וכתיבה עיתונאית שלוקחת את הידע והסיפור שלכם ואורזת אותו באופן שמהווה כלי יח”צ רב-עוצמה בפורטלים המובילים.

כאן צריך להזכיר משתנה חשוב נוסף והוא האלגוריתם של גוגל. ‘כתיבה משפטית’ טובה לוקחת בחשבון גם את מנוע החיפוש של גוגל ואת ביטויי המפתח הרלוונטיים לרשימות החיפוש ומטמיעה אותם באופן טבעי בתוך הטקסט. כאשר אנחנו בכתבנית מייצרים תוכן משפטי, אנחנו לוקחים בחשבון גם את הנושא הזה עבור הלקוחות שלנו.

קראו עוד בנושא:

פורסם ב: כתיבה עיתונאית, כתיבת בלוגים, כתיבת מאמרים, כתיבת תוכן

תגיות: | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן