מקצוע עריכת הדין הוא מקצוע הדורש מכל העוסקים בו את הרמה הגבוהה ביותר של אתיקה מקצועית, בליווי אמינות ויושרה מהמעלה הראשונה. אחד התחומים החשובים שבהם עוסקים הכללים החדשים של לשכות עורכי הדין אשר נכנסו לתוקף ביוני 2018, עוסק בכללי הפרסומת שעל פיהם יוכלו עורכי דין לפרסם את עצמם ואת המשרדים שלהם. מהם כללי לשכת עורכי הדין ומה המשמעות של האיסור על פרסום מטעה באמצעי התקשורת השונים? היכן מותר והיכן אסור לעורכי דין לפרסם מודעות, סרטונים, מאמרים, ראיונות או כל פרסום אחר? מהן צורות הפרסום המותרות על פי כללי הפרסומת החדשים לעורכי דין? כיצד יכול פרסום מאמרים מקצועיים להגדיל את התנועה באתר של עורך הדין ולהגיע לקהלי יעד חדשים? כדאי לקרוא – כל התשובות בהמשך. 

כללי לשכת עורכי הדין והאיסור על פרסום מטעה

לשכת עורכי הדין מאגדת את כלל עורכי הדין בישראל. ואולם בשונה מגופים דומים המאגדים בעלי מקצוע שונים, שבהם החברות היא בגדר רשת ונתונה לשיקול דעתו של בעל המקצוע, כל עורך דין בישראל מחויב להיות חבר בלשכת עורכי הדין. כיוון שכך, כללי לשכת עורכי הדין הם כללים מחייבים האוסרים על פרסום מטעה. ביוני 2018 נכנס לתוקף תיקון נרחב ומשמעותי מאד לכללים הללו. עם החידושים כאמור נכללים סעיפים חדשים העוסקים בפרסומת אסורה יחד עם האמצעים שבהם רשאי כל עורך דין לפרסם את עצמו. בנוסף, הוגדרו גם הפרטים שרשאי עורך הדין לפרסם. ככלל, נועדו השינויים בכללי לשכת עורכי הדין לתת מענה הולם לחידושים טכנולוגים ואחרים שחלו בעשורים האחרונים, לשמור על כבוד המקצוע והעוסקים בו ולמנוע גלישה, ולו גם בשגגה, לסוגי פרסום או אמצעים הפוגעים בשמו הטוב של המקצוע.

היכן מותר והיכן אסור לעורכי דין לפרסם מודעות?

התיקון לכללי לשכת עורכי הדין, קובע בבירור היכן מותר והיכן אסור לעורכי דין לפרסם מודעות או לעשות שימוש בכל סוג אחר של פרסום.

על פי התיקון רשאי עורך דין לפרסם את עצמו בעיתונות הכתובה – עיתונים, מגזינים וכתבי עת, ובלבד שהמגזינים וכתבי העת כאמור אינם פוגעים בכל צורה שהיא בכבוד המקצוע. בנוסף, אם באותם מגזינים וכתבי עת מתפרסמים גם סוגים אחרים של פרסום הנחשבים בעייתיים, הרי שהפרסומים של עורכי הדין יהיו רחוקים ככל שניתן מהפרסומים הבעייתיים. כמו כן מאפשר התיקון לכללים לפרסם גם באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות וכן לעשות שימוש בניוזלטרים (מידעונים) הנשלחים מעת לעת ללקוחות קיימים או לנמעני דואר אלקטרוני אחרים שביקשו לקבל אותם.

מהן צורות הפרסום המותרות על פי ככלי הפרסומת החדשים לעורכי דין

כללי לשכת עורכי הדין נוגעים גם לצורות הפרסום שניתן להשתמש בהן ולפרטים שרשאי עורך הדין לפרסם. צורות הפרסום המותרות כוללות סרטונים שונים, כולל סרטוני תדמית וכן תמונות של עורך הדין עם לקוחות או עם עובדי המשרד, ובתנאי שהמופיעים בתמונות הסכימו לפרסום. בנוסף, ניתן לפרסם באתרי אינטרנט או באמצעות קישורים לאתרים הנוגעים לתחום העיסוק של עורך הדין. עורכי דין רשאים גם לעשות שימוש בבאנרים. כל אלה, בתנאי שהפרסומים, הקישורים והבאנרים יגיעו מאתרים מכובדים ומובילים לאתרים כאלה ולחילופין שמאמרים, ראיונות ופרסומים אחרים של עורך הדין לא יופיעו באתרים בלתי מכובדים, כולל אתרים שיש להם זיקה לאלימות או למין.

כתיבת מאמרים, ניהול פורומים ומתן ראיונות

בנוסף לכל צורות הפרסום המותרות על פי כללי הפרסומת של לשכת עורכי הדין, ניתן למנות את צורת הפרסום האיכותית והמשמעותית ביותר המביאה לידי ביטוי את היכולות המקצועיות של עורך הדין. מדובר, כמובן, בכתיבת תוכן, כתיבת מאמרים מקצועיים, ראיונות לכתבי עת או גופים מקצועיים וכן ניהול פורומים משפטיים. אמנם גם בעבר היו מרבית צורות הפרסום הללו אפשריות – אבל בתנאי שעורך הדין לא שילם תמורתן. נכון להיום הרחיבה לשכת עורכי הדין את האפשרויות ועורכי דין יכולים לפרסם מאמרים או ראיונות גם תמורת תשלום. זאת, בתנאי שאם הפרסום הוא אכן בתשלום, הדבר יצוין בצורה ברורה.

באשר לפרטים שרשאי עורך הדין לפרסם – הרי שעורך דין יכול לפרסם בין השאר הצעות למתן שירותים שונים שמציע המפרסם יחד עם ספרים, מאמרים ועבודות מחקר שכתב. בנוסף, אפשר לפרסם משרות הוראה שבהן עוסק העו"ד או תפקידים בגופים ציבוריים, לרבות שירות צבאי. באשר למידע פרסומי – ניתן למסור מידע פרסומי העוסק במשרד או בניסיון של עורך הדין ובתנאי שהפרסום ברור ולא ניתן לשגות בהבנה שלו או לייחס לעורך הדין ידע שאיננו נמצא ברשותו. בנוסף, ניתן בהחלט לפרסם המלצות ומכתבי תודה שיכולים לתרום ליצירת רושם אמין ונכון.

כיצד יכול פרסום מאמרים מקצועיים להגדיל את התנועה באתר של עורך הדין?

כאמור לעיל, פרסום מאמרים מקצועיים נמנה עם האמצעים שכל עורך דין רשאי להשתמש בהם. המאמרים כאמור יכולים לעסוק בהיבטים שונים של תחומי ההתמחות והעיסוק של עורך הדין, וכן במקרים שונים או בפסקי דין שניתנו בתחומים הללו. המאמרים הללו יכולים להתפרסם גם הם במקומות המותרים ובמיקום שאיננו פוגע בכבוד המקצוע ואיננו תורם לזילות השירות שמעניק עורך הדין ללקוחותיו.

עם זאת, על מנת לקבל את תשומת הלב של הקוראים, שהם קרוב לוודאי הלקוחות הפוטנציאליים של עורך הדין, המאמרים חייבים להיות כתובים בצורה מקצועית, וכזאת שתדבר אל הקוראים ותגרום לחלק גדול ככל האפשר מהם לבצע המרה – קרי להשאיר פרטים להתקשרות עתידית, או להתקשר ולקבוע פגישה.

מאמר מקצועי שכתוב נכון יכול לשמש לצרכי קידום האתר של עורך הדין, או לפרסום עורך הדין באתר מקצועי או אחר, שמהווה עבורו פלטפורמה שיווקית איכותית. המאמר חייב להיות איכותי ולעסוק בסוגיה משפטית או בתחום משפטי התואם את תחום העיסוק של עורך הדין שביקש את המאמר. בנוסף, המאמר חייב לפנות לקהל הקוראים בלשון מובנת ובכוונה לעורר בהם עניין בתחום העיסוק של עורך הדין שהזמין את המאמר. במילים אחרות – המאמר חייב להציע לקוראים ערך מוסף גבוה שיגרום להם ליצור קשר עם עורך הדין שפרסם אותו.

יחד עם כל האמור לעיל, המאמר חייב לעמוד בדרישות של מנועי החיפוש השונים, ובראשם מנוע החיפוש המשמעותי ביותר כיום גוגל, על מנת שישמש אמצעי איכותי לקידום האתר במנועי החיפוש או ברשתות החברתיות. כיון שאמנות כתיבת תוכן מצד אחד והמותאמת למנועי החיפוש השונים מצד שני היא נחלתם של כותבים מקצועיים המכירים את המטרייה ומצויים גם ברזי קידום האתרים, הדבר ההגיוני ביותר לעשות הוא להניח את מלאכת הכתיבה לאנשי המקצוע המיומנים.

מעוניינים לדעת עוד? רוצים להוסיף לאתר האינטרנט שלכם מאמר מקצועי ברמה הגבוהה ביותר אם כן – אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת והמומחים של כתבנית יחזרו אליכם בהקדם.

שירותי כתיבה שמתאימים לאתרים משפטיים

  • אנו מעניקים שירותי כתיבת תוכן מקצועי משפטי, רפואי ופיננסי ברמה הגבוהה ביותר. המחיר עבור כתיבה מהסוג הזה יעמוד על 0.40 ₪ למילה.
  • בנוסף, המומחים שלנו אמונים על כתיבת תוכן עיתונאי כולל ראיונות עם אנשי מקצוע, מנהלים או לקוחות עבור סוג הכתיבה הזה, התעריף יעמוד על 0.98 ₪ למילה.
  • יחד עם כל אלה אנו מתמחים גם בכתיבת תוכן מחקרי ברמה אקדמית (כמו לדוגמה פה) כשכאן התעריף עומד על 0.98 ₪ למילה.

המומחים שלנו ילמדו את הצרכים שלכם ויכתבו עבורכם את התכנים הרצויים ברמה הגבוהה ביותר תוך עמידה בדרישות המדקדקות והקפדניות ביותר.