אם אתם בתחילת דרככם בעולם העסקי אתם מן הסתם יודעים שכל עסק שמכבד את עצמו מחזיק באתר אינטרנט. האמת היא שרכישת אחסון, דומיין או חשבון באתר לבניית אתרי אינטרנט הוא התחלה טובה אבל צריך לדעת גם לבנות את האתר בחכמה. כלומר, לעצב אותו, לכלול בו עמודים רלוונטיים ורק לאחר מכן לבצע את מלאכת כתיבת התוכן. לרוב, בעלי עסקים לוקחים אנשי מקצוע כדי שיבצעו את כל הדברים הללו במקומם אבל אם הפרוטה אינה מצויה בכיסכם, או, שאתם מעוניינים למזער סיכונים הרי שיש יסוד סביר להניח שתנסו לעשות זאת לבד…
אז אילו עמודים חובה שיהיו באתר שלכם?
דף בית
בויקיפדיה אומרים שדף בית הוא הדף הראשי של כל אתר. דף זה הוא הפנים של האתר והוא הדף שמוצג כאשר מקלידים את הדומיין. דף זה כולל תמצות של התכנים שיוצגו באתר ומפנה לדפי משנה שבהם מורחב המידע. המטרה של דף הבית היא כפולה: לתת לגולשים מידע כללי אודות האתר שלכם ולנווט אותם במהירות ובנוחות ברחבי האתר. אנחנו מצאנו דוגמה נפלאה לכך באתר של חברת קונביז שעוסקת בתיווך נדל”ן בפראג. כך תכתבו עמוד בית לאתר שלכם בעצמכם.
עמוד אודות
אתם אולי מכירים עמוד זה בשם “פרופיל חברה” אבל המשמעות של עמוד זה היא אחת: מתן מידע לגולש אודות החברה כולל ותק, ניסיון ומומחיות. למעשה, עמוד ה”אודות” אמור לעשות דבר אחד ויחיד. לשכנע את הגולש שמדובר בחברה אמינה ושכדאי לעשות איתה עסקים. רוצים דוגמא? למרות שאין הנחתום מעיד על עיסתו, אתם מוזמנים להיכנס לעמוד אודות שאהבנו במיוחד ובו תפגשו גם סרטון וידאו באנימציה שמציג את פעילות החברה. כך תכתבו עמוד אודות בעצמכם.
עמוד שירותים או עמוד מוצרים (חנות)
אז מה אתם מוכרים? עמוד זה מפרט את המוצרים או השירותים שאתם מספקים ומטרתו אחת: לגרום לגולש להשתמש במוצרים או בשירותים שלכם ולא באלו של המתחרים. לכן, עמוד זה אמור לשקף את היתרונות של המוצרים/שירותים שלכם למשל באמצעות תיאורי מוצר מוצלחים. דוגמה? האתר הזה או המדריך שהכנו לכם בכתבה הזו.
עמוד שאלות ותשובות נפוצות (FAQ)
עמוד זה משמש כאיש המכירות הוירטואלי שלכם והוא עונה על כל שאלות הגולשים. בנוסף, עמוד זה יכול למקד את הגולשים ביתרונות שלכם על פני המתחרים ולקנות את אמונם. וכמובן, עמוד זה חוסך מכם שעות שמתבזבזות על מתן מענה לשאלות שחוזרות על עצמן. להזכירכם: זמן שווה כסף והרבה. הנה מדריך לכתיבת עמוד שאלות ותשובות.
עמוד המלצות
עמוד ההמלצות מחזק את האמון של הגולש באתר שלכם. כדאי להוסיף לכל המלצה את שם הממליץ, תפקידו בחברה, תמונה או לוגו שלו והמגדילים לעשות אפילו יקשרו לעמוד הפייסבוק או הלינקדאין שלו (רק אל תשכחו לבקש רשות, כן?). ושוב – הנה מדריך מדוייק עבורכם עם טיפים להקמת עמוד המלצות.
עמוד יצירת קשר
באמצעות עמוד זה הגולש יכול ליצור קשר עם האתר או במילים אחרות: לממש בפועל את התהליך שבו נרכש אמונו באמצעות העמודים הקודמים. עמוד זה צריך להכיל את כל האפשרויות השונות שבהם ניתן ליצור אתכם קשר. רוצים דוגמה? הנה עמוד יצירת הקשר של חברת תרגום שאנחנו מכירים באופן אישי. להרחבה על עיצוב וכתיבת עמוד צור קשר באופן מוצלח וממיר הקליקו כאן.
אולי תתפלאו, אבל העבודה שלכם לא מסתכמת ביצירת העמודים האלה ולמעשה זו רק ההתחלה. הסיבה לכך פשוטה. כל העמודים אלו אינם שווים דבר ללא תוכן איכותי וכתוב בקפידה. הגעתם לשלב הכתיבה ואתם זקוקים לעזרה? פנו אלינו – אנחנו ממש. אבל ממש טובים בזה.
לקריאה נוספת
פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים
תגיות: כתיבת תוכן | כתיבת תוכן לאתרים | עמוד אודות | פרופיל חברה | שאלות ותשובות