בשנים האחרונות אנו עדים לאינפלציה ותחרות גדולה בין מגוון האתרים והבלוגים העוסקים בנושא הריון ולידה, וכנראה שבצדק: זוגות בדרך לילד, במיוחד ילד ראשון, וכל הליך ההריון, הלידה והחודשים שאחריה, מאופיינים בלחץ גדול ובצורך מתמיד במידע ומקורות מידע טובים, ובמקרה הזה הגוגל הופך לחברו הטוב של ההורה הטרי – ושם אתם רוצים להיות.
ככל שהאתר שלכם יתאפיין בתוכן איכותי ומקצועי, אך גם תוכן מרגיע, ידידותי, שכתוב בשפה ברורה שפונה גם למי שפחות מצויים במונחים רפואיים, ככה הקהל ימצא ערך באתר ויראה בו מקור מידע מהימן ואיכותי, ומנוע החיפוש גם הוא ישמח לקדם את אתרכם לתוצאות החיפוש הראשונות. זו פונקציה של מספר היבטים, עליהם נפרט כאן.
חשיבות מקורות המידע
בכל אתר שבו יש היבט בריאותי, גם אתרי הריון והכנה ללידה חייבים לכלול תוכן מקצועי ובר סמכא שמבוסס על מקורות מידע כגון מאמרים ומחקרים מדעיים מכתבי עת נחשבים וספרות מקצועית בהוצאה של אוניברסיטאות מוכרות לדוגמה. אין הוא שונה כמעט במאום מתוכן רפואי.
חשוב שהעצות, ההנחיות, המידע וההכוונה באתר יהיו מדויקים, בטוחים ומהימנים ככל האפשר, אך גם כתובים באופן ברור ומובן גם למי שאינם בקיאים בז׳רגון הרפואי.
הסתמכות על מקורות מידע מהימנים והצלבת מספר מקורות, מבטיחים לכם מתן מידע מדויק, מהימן וכזה שישדר את הרושם שאתם לא רק יודעים על מה אתם מדברים, אלא גם טורחים להצליב את המידע ולוודא שכל מידע שמוגש לגולשים באתרכם הוא המידע הנכון, העדכני ומדויק ביותר שקיים.
הנגשה של מידע אקדמי / מחקרי לציבור בגובה העיניים
לעומת אתרים אחרים בתחום הרפואה, באתרי הריון ולידה התוכן חייב להיות ממש ״בגובה העיניים״ וכשזה שמודע למצב המלחיץ שבו נמצאים ההורים. זכרו – בכתיבת תוכן לאתרי הריון ולידה, חשוב מאוד שהתוכן ׳יגש לעניין׳ מהר, ויקלע בדיוק למה שהגולשים מחפשים, תוך יצירת אווירה חיובית, שתפחית את החרדה והלחץ בקרב מחפשי המידע, ובמקביל יגרמו להם להבין שהגיעו לאתר של מי שנותנים את המענה המקצועי, אך גם הרגיש ביותר.
חשיבות הכתיבה על טרנדים בעולם ההיריון והלידה
מדי פעם מופיע טרנד / מגמה חדשה בעולם ההריון והלידות (דולה, לידת בית, לידה במים ועוד). התייחסות לטרנדים ומגמות היא לא דבר רע, להיפך: אם תעשו זאת בזמן ו״תכו בברזל״ כשהנושא עדיין חם וכולם מחפשים אותו, ותתנו מענה בדמות מאמר מקיף שאף אחד אחר לא סיפק, יתכן שתוכלו להגיע במהרה לתוצאות הראשונות במנוע החיפוש.
מגמות באות והולכות, אך חלקן נשארות, ואם תשכילו להתייחס ולתת מענה למה שאנשים מחפשים, גם אם מדובר בטרנד מסוים, במקרה הטוב תיתפסו כאנשי מקצוע שנמצאים עם היד על הדופק, ובמקרה העוד יותר טוב, אתם תהיו שם מבין התוצאות הראשונות כשאנשים יחפשו את השיטה החדשה הזו שכולם מדברים עליה.
יתרון נוסף הוא העובדה שהשוק הישראלי, על אף היותו שופע באתרי הריון ולידה ובתחרות, הוא גם שוק בינוני-קטן בקנה מידה בינלאומי, לכן לעתים תופתעו לגלות שאין עדיין כיסוי מספק לנושאים מסוימים, ואתם בהחלט יכולים ׳למלא את החלל׳ עם תוכן מקיף וטוב, ולהפוך לבולטים בתחומכם.
החשיבות של בלוג איכותי ומאמרים באתרי הריון ולידה
בלוג וסקשן מאמרים איכותי הם הדרך שלכם להשיג שתי מטרות חשובות – הראשונה היא להבליט את המומחיות שלכם במגוון נושאים ולהתבלט מעל המתחרים הרבים בתחומכם, ולהיתפס בקרב קהל רחב בתור מומחים ואוטוריטות בתחום / מספר תחומים הקשורים להריון ולידות או בנושאים שמסביב.
היתרון השני, הוא שככל שהאתר שלכם יכלול יותר תוכן איכותי ובעל ערך, שנתפס ומסווג בידי מנוע החיפוש ככזה, וככל שתשכילו לעדכן את האתר בתוכן כזה באופן פחות-או-יותר שוטף, ככה תתקדמו ותוכלו להגיע למקומות הראשונים הנכספים, שם אחוזי תעבורת הגולשים גבוהים באופן מוחלט ומשמעותי.
דגשים חשובים נוספים לכתיבת תכנים באתרי הריון ולידה
קודם כל, אם לא הדגשנו את זה מספיק, נחזור על כלל הברזל: התבססו תמיד על מקורות מידע מוסמכים ורציניים, והצליבו מידע בין מספר מקורות, כדי להגיש את המידע לגולשים שלכם בראש שקט.
שנית, נסו להגיש להורים את המידע בצורה הנוחה והמהנה ביותר. השתמשו למשל בתוכן ויזואלי – באינפוגרפיקות, איורים, תרשימים, תמונות איכותיות (הנה כמה מאגרים חינמיים של תמונות) ואפילו סרטוני אנימציה מקוריים ומצחיקים. נסו מדי פעם לקחת נושא-על ולכתוב סביבו מספר מאמרים מקיפים, כדי ליצור ציפייה, מעין ׳סדרת מאמרים׳ שעוסקת בנושא שהורים טריים ימצאו בו עניין.
כמו כן, לאינטראקטיביות ולתקשורת בינכם לבין הגולשים יש חשיבות מיוחדת באתרי הריון ולידה. נסו למשל מדי פעם לפתוח ׳ספיישל׳ שבו אתם עונים לגולשים על שאלות. קשר בלתי-אמצעי כזה יהפוך אתכם למומחים נגישים וידידותיים, ויגרום לגולשים לחוש איתכם נוח, ואין דבר שיותר מניע לפעולה מתחושה כזו.
זכרו – כתיבת תוכן איכותי לאתרי לידה והריון הוא עבודה לא רק למי שבקיאים בנושא הריון ולידה, אלא גם למי שבעלי ניסיון מתאים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, שכן יש פרמטרים רבים שצריכים להילקח בחשבון – ביטויי מפתח, חלוקה לפסקאות וכותרות באופן שיקל על מנוע החיפוש ועל הגולש, הנעה לפעולה, פיזור מתן הערך לאורך המאמר ועוד היבטים רבים שמקצועני תוכן איכותי יידעו לתת להם מענה.
שאלות ותשובות – כתיבת תוכן לאתרי הריון ולידה
ישנם היבטים רבים הנוגעים להבנת הצרכים של קהל הגולשים, במיוחד בתחום רגיש בו הגולשים זקוקים למידע ענייני, ברור ו״בגובה העיניים״ כמו בהריון ולידה. במאמר הזה פירטנו לעומק כמה מההיבטים החשובים ביותר בנוגע לכתיבת תוכן לאתרים מהסוג הזה.
כותבי תוכן מקצועיים יודעים כיצד לבצע מחקר מקיף של ביטויי מפתח עכשוויים שהגולשים מחפשים, כיצד לשלב אותם בצורה נכונה במאמר, כיצד לבנות את המאמרים בצורה שתייצר ערך לגולשים ותניע אותם לפעולה, כיצד לבסס את המידע על מקורות מוסמכים, ויתרונות רבים אחרים, לכן חשוב שלא להתפשר ולבחור בשירותי כתיבת תוכן של חברה מקצועית ומוכרת שלה עשרות כותבי תוכן מקצוענים בתחומים שונים.
באתרי אינטרנט הקשורים ברפואה, המידע לרוב קריטי וחשוב, לכן עולה החשיבות של ביסוס המידע על המקורות הכי אמינים, ברי סמכא ואיכותיים שיש. במאמר הזה פירטנו לעומק כיצד לוודא שהמידע שלכם הוא מבוסס מחקרית ומדעית ככל הניתן, תוך התבססות על מקורות מידע מוסמכים.
לגולשים המחפשים מידע מעשי ומהיר בתחום ההריון והלידה אין את הזמן או הסבלנות להתמודד עם מידע שיווקי מדי, או מקצועי-רפואי מדי. הם זקוקים למידע ברור, מהיר ו״בגובה העיניים״ שיסייע להם באופן מיידי. אל תחששו שאם הם יקבלו מענה הם לא יצרו איתכם קשר – לרוב ההיפך הוא הנכון – כאשר הגולש מקבל ערך מאתר מסוים, הוא נוטה לשוב אליו ולראות בו מקור מידע מוסמך, ובסופו של דבר כאשר הוא יגיע למעמד ההחלטה – הוא יעדיף לבחור במי שהוא תופס כ״מומחה״ בתחום. את זה ניתן לעשות בעזרת כתיבת תוכן איכותי ובעל ערך.
פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים
תגיות: כתיבת תוכן לאתר הריון | כתיבת תוכן לאתר לידה | כתיבת תוכן לאתרי הריון | כתיבת תוכן לאתרי לידה | כתיבת תוכן להריון | כתיבת תוכן ללידה