קודם כל, נשבור מיתוס נפוץ
נתחיל מהדבר הכי חשוב: בניגוד לתדמית שלה, טיקטוק היא לא אפליקציה לילדים בלבד. נכון, היא פופולארית מאוד בקרב הזאטוטים ובקרב משתמשים עד גיל 30, אבל היא הולכת ותופסת תאוצה כרשת חברתית רב-גילאית לכל דבר, עם גולשים פרטיים וגם בעלי מותגים שמתחילים לגלות אותה.
עכשיו כשהבהרנו את זה, נספר לכם בקצרה שהמקור של טיקטוק הוא סין ושם היא הושקה כבר ב 2016. בשנת 2018 היא התמזגה עם אפליקציית מיוזיקלי ז”ל, הושקה לשאר העולם ומהר מאוד הפכה לאחת מהאפליקציות המורדות ביותר בהיסטוריה. כיום, משתמשים בה כביליון איש. האפליקציה מתבססת על האפשרות ליצור סרטונים קצרים של 3-15 שניות או סרטונים בלופ של 3-60 שניות. והייחודיות שלה? אתם לא צריכים להיות יפים כמו באינסטגרם, שנונים כמו בפייסבוק, חריפים כמו בטוויטר או מקוריים כמו ביוטיוב. אתם יכולים להיות פשוט… אתם. כל אחד יכול להעלות סרטונים ובדרך כלל, הם יזכו ללא מעט לייקים.
אז איך כל זה קשור לכתיבה?
לכאורה, יש כאן פרדוקס. אנחנו מדברים על כתיבה וטיקטוק מתבססת על סרטונים. אבל אם נדייק, אנחנו מדברים על השראה לכתיבה ואותה אפשר ומומלץ למצוא בכל מקום, כדי לעבד ולהשתמש בה לאחר מכן בפוסטים שלכם בבלוג או ברשתות החברתיות. השיתוף מהרשת והטמעת התכנים פשוטים יחסית, כיאה ל-2020 ולכן, אתם יכולים אפילו להציג את הסרטונים שהיוו את מקור ההשראה, כמו שנעשה מיד.
כל פרט בסרטונים של טיקטוק יכול להוות מקור השראה
נגיד למשל שיש לכם בלוג על אופנה. או ספורט. או לייף סטייל. או ריקוד. כל כך הרבה נושאים, באים לידי ביטוי בסרטון קצרצר ויפה של טיילור פירס, רקדנית:
אתם יכולים להתייחס לאאוטפיטס שלובשות הרקדניות, לבחירה הלא שגרתית בכדורסל שחור וכמובן לתנועתיות המיוחדת שמשלבת בין ריקוד היפהופ לבין זווית שונה ומרעננת לתחום של פעלולי כדור ואפילו לתכשיטים שהן עונדות. בכמה שניות אתם מקבלים המון מקורות השראה, גם אם אתם מגיעים מעולמות תוכן שונים לגמרי.
בקסם הבא, תוכלו למנף את המותג שלכם
הכירו את שון, בחור צעיר בן 17 וקוסם מקצועי. על אף החזות האסייתית, שון נולד בכלל בהולנד, אבל מה שחשוב זה שהוא כבר כוכב טיקטוק בלתי מעורער, בזכות סרטוני הקסמים שלו. בסרטון הזה למשל הוא מדגים איך לבצע קסמים באמצעות פריטים רנדומליים, למשל כלי כתיבה.
אתם יכולים להשתמש בסרטון הזה כהשראה לכתיבה על הקסם שבכתיבה, או אם אתם מקדמים מותג של עטים ועפרונות, להשתמש בו כאנקדוטה הומוריסטית שמדגימה את השימושים הנוספים שאפשר לעשות במוצרים שלכם.
הלכתם לאיבוד? חפשו רעיונות לפי טרנדים
כמובן, שאי אפשר להיחשף לכל המשתמשים וכל הסרטונים באפליקציה. כל שניה עולה כמות עצומה של סרטונים לטיקטוק ואם אתם מחפשים השראה, יכול להיות שתמצאו את עצמכם הולכים קצת לאיבוד. הדרך הכי פשוטה להתגבר על האתגר הזה, הוא פשוט לעשות חיפוש לפי טרנדים, או “אתגרים”. הטיקטוק מבוססת בחלקה על סרטונים ויראליים המשתמשים בנושא מסוים או דרך פעולה מסוימת, החל מריקוד וכלה בשימוש בממים, חפצים ועוד. למשל, טרנד מגבות הנייר שבו מטביעים נייר סופג במים, מה שגורם לו לחשוף מסר נסתר שנכתב עליו, בדרך כלל עוקצני או הומוריסטי. אתם יכולים לקשר את כל הטרנד למותג שלכם, או למצוא סרטון ספציפי שיתפוס אתכם במיוחד, אבל בשורה התחתונה, זהו קיצור דרך משמעותי (ומהנה כמובן) במטרה לאתר את ההשראה לתוכן הבא שלכם ברשתות החברתיות או בבלוג שלכם.
יש לכם רעיון? אנחנו יכולים להפיק אותו עבורכם לטיקטוק.
שאלות נפוצות
טיקטוק היא רשת חברתית מבוססת וידאו. גולשים מעלים לשם תכנים בצורה של סרטונים קצרים.
ראשית, על כך בהרחבה במאמר שכתבנו אבל בקצרה: אפשר לחפש סרטונים לפי נושאים, האשטגים ואתגרים. אפשר לראות טרנדים ומגמות בטיקטוק ואם המוח מרוקן לגמרי אפשר פשוט לזפזפ עד שקולטים סרטון מעניין שמפיל אסימון. אגב, אם היא לא עזרה לכם, כאן תמצאו 25 רעיונות נוספים למציאת השראה לכתיבה.
טרנד היא מגמה. כלומר, בתקופת זמן נתונה יכולה להיות הצפה של סרטונים בטיקטוק על נושא מסויים בגלל סיקור חדשותי או בגלל אתגר. טרנדים מאפשרים לעקוב אחרי מגמות “חמות” בקרב קהל המשתמשים ברשת.
טיקטוק אינה אפליקציה לילדים בלבד. היא אמנם פופולארית מאוד בקרב ילדים משתמשים צעירים, אבל היא הולכת ותופסת תאוצה כרשת חברתית לגיטימית גם בקרב מבוגרים. זו הסיבה שהיא יכולה לשמש מקור השראה רב עוצמה לכתיבת תוכן כמעט בכל תחום שתעלו בדעתכם.
פורסם ב: כתיבת והפקת סרטים וסרטונים, כתיבת מאמרים, כתיבת תוכן, סטוריטלינג
תגיות: tiktok | השראה | השראה לכתיבת תוכן | רעיונות | רעיונות לכתיבת תוכן