דף הבית » כתיבת תוכן » קישורים – המדריך למקשר המתחיל

קישורים – המדריך למקשר המתחיל

שרשרת חלודה

האם אתם משתמשים בקישורים? מתי? איפה? כמה קישורים זה יותר מדי? אלו הן שאלות שרבים מהלקוחות שלנו שואלים אותנו פעם אחר פעם ובשל אופיה המיוחד של רשת האינטרנט ושל השינויים התכופים שמבצעים מנועי החיפוש באלגוריתמים שלהם – גם אנחנו היינו צריכים לשאול את עצמנו כמה וכמה פעמים בשנים האחרונות ולכן חיברנו את המדריך הקצר הזה על איך לקשר ובעיקר על איך לא לקשר.

מהו קישור?

קישור ברוב המקרים הוא טקסט גלוי שלחיצה עליו מעבירה את הגולש לעמוד, אתר או קובץ ברשת האינטרנט. למשל, בלא מעט מקומות ברשת האינטרנט ובאתרים שונים שסומכים עלינו, צמד המילים כתיבת תוכן יעביר את הגולש לעמוד הבית של האתר שלנו. למעשה עליכם לבחור שתיים-שלוש מילים וליצור קישור אל אתר האינטרנט המבוקש כפי שעשינו במילים המודגשות כדי להדגים. קישור זה יכול להפנות את הגולש בחזרה אל דף אחר באתר שלכם או לאתר חיצוני, של מישהו אחר.

קישורים באתר – קישורים פנימיים

באתר קישורים יכולים להתבצע בשתי צורות – קישורים פנימיים, לדפים באתר שלכם וקישורים חיצוניים, לדפים באתרים אחרים. הדרך הראשונה מקובלת יותר ומטרתה להפנות את הגולש אל מידע נוסף באתר. לא מזמן, מאט כץ (Matt Cutts) לשעבר ראש צוות ספאם בגוגל פרסם פוסט בבלוג הוידאו שלו שענה על השאלה “האם קישורים פנימיים רבים עם אותו טקסט עלולים לפגוע בדירוג האתר?” תשובתו היתה “בדרך כלל לא”.

הוא הבהיר ואמר שה”סיבה שאני אומר בדרך כלל היא כי תמיד יש חריגים. מישהו שיש לו באתר 5000 קישורים עם טקסט זהה שמפנה לעמוד אחד – זה מקרה חריג. אבל אם יש לכם אתר נורמלי, וזה בדיוק כלי העזר שגולשים מקבלים כדי למצוא את דרכם באתר ולנווט, אתם אמורים להיות בסדר גמור.”

לסיכום, כל עוד לא מילאתם את האתר שלכם לגמרי עם קישורים ואתם משתמשים בהם כמשאב מועיל לסייע לגולש – אתם בסדר.

קישורים אל מחוץ לאתר – קישורים חיצוניים

המסר די דומה לקישורים חיצוניים (קישורים המפנים לאתרים של אנשים אחרים). אין לכם מה לדאוג אם הקישורים נרכשו באופן טבעי. מצד שני, אם המון קישורים נכנסים מפנים אל האתר שלכם וכוללים טקסט עוגן זהה, גוגל צפויה לסמן את זה כקישורי ספאם.

קישורים חיצוניים טבעיים צפויים לבוא מתוכן שכתבתם עבור בלוגים אחרים, או כתבות PR באינטרנט. במקרים אלה מומלץ לבקש ממנהלי האתרים הללו לקשר אל האתר שלכם עם טקסט המתמקד בנושא מסוים במידת האפשר (כגון למשל “קופירייטר” או “כתיבת מכתבים“).

בקיצור

קישור ביטויים עשירים במילות מפתח הוא בדרך כלל דבר טוב, הן לקוראים והן למנועי החיפוש שבתורם ינגישו את התוכן הרלוונטי לקורא – כל עוד זה נעשה בצורה טבעית ואורגנית.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן