דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת תוכן לאתר תיירות: דגשים חשובים + דוגמאות מהשטח

כתיבת תוכן לאתר תיירות: דגשים חשובים + דוגמאות מהשטח

כתיבה מוצלחת של תוכן לאתרי תיירות היא כתיבה שמסוגלת לרתק את הקוראים, לגלות להם דברים חדשים ו״לזרוק״ אותם לטיול ביעד דרך המילים. כותב תוכן מקצועי עם ניסיון בכתיבה לאתרי תיירות יכול לכתוב בצורה מפתה ומשכנעת גם על יעדים שכף רגלו מעולם לא דרכה בהם, בדיוק כמו שכמה ממחזותיו של שייקספיר עוסקים ביעדים בהם לא ביקר מעולם, או כמו קרל מאי, סופר המערבונים הידוע, שביקר רק פעם אחת בארצות הברית – ורק בעיר ניו יורק.

כתיבת תוכן לאתרי תיירות חייבת לשלב בין מחקר מקיף, עם ירידה לפרטים היסטוריים וגיאוגרפים, לצד יכולת לרתק את הקוראים כמעט בכל שורה ולהניע אותם לפעולה של רכישת חופשה/כרטיס טיסה/שירות, אך כתיבה כזו גם צריכה להיות ״חכמה״ במובן הקידומי ומכוונת למיטוב התוכן (SEO) למנוע החיפוש מבחינת מילות המפתח, ביטויי זנב ארוך, ומונחים נוספים שכותבי תוכן מקצוענים מכירים.

התחרות בתחום התיירות והקושי להתבלט

אמנם הימים ימי קורונה אבל שמי ישראל נפתחים ולא רחוק היום שבו המבצ יחזור לקדמותו. תחום התיירות הוא תחום תחרותי, בין אם מדובר באטרקציות, לינה, חבילות נופש או ייעוץ נופש, ישנו קושי גדול להתבלט מעל לאחרים, ולכן ישנה חשיבות לכתיבת תוכן ייחודי וכמובן מקורי, שייתן ערך אמיתי לגולשים ולא יהיה שיווקי נטו.

כדי להגיע למקומות הראשונים במנוע החיפוש, התוכן שלכם חייב להיות ׳מסומן׳ על ידי האלגוריתם של גוגל כתוכן סמכותי ובעל ערך אמיתי לגולשים, וזה תלוי במספר פרמטרים, ממילות המפתח ומבנה התוכן, ועד למשך הזמן שבו גולשים מבלים באתר שלכם. העדיפו תמיד לכתוב תוכן מקיף, אל תפחדו לחשוף מדי פעם סודות מקצועיים, ותנו לגולשים תחושה שהתוכן שהם קוראים כרגע שווה את הזמן שלהם.

איך תיצרו תוכן ייחודי? נסו לתת את נקודת המבט הייחודית לכם על יעדים שונים, תוך דגש על הנושאים שאתם מתחברים אליהם – למשל היסטוריה, קולינריה, קולנוע, אמנות ועוד. נסו תמיד לספר סיפור, לתת מבט מסויים ׳מאחורי הקלעים׳ שהאדם הממוצע לא ימצא בקלות, ולתת לקוראים שלכם את התחושה שהם קוראים טקסט ייחודי. יחד עם שימוש במילות המפתח הנכונות תוכלו להתבלט מעל המתחרים שלכם.

אבחנה בין תוכן חווייתי לבין תוכן פרקטי

גשר על שפת הים

אנשים רבים יגיעו לאתר שלכם תוך חיפוש מידע פרקטי על אותו יעד אליהם הם נוסעים. החוכמה האמיתית היא לתת להם את המידע שהם מחפשים – אבל להשאיר אותם באתר מתוך עניין. דיברנו על סיפור בפסקה הקודמת? זו למשל דרך מעולה. דרך נוספת היא לספר להם עוד כמה דברים מעניינים שהם לא יודעים על היעד הבא שלהם, תוך מתן טיפים שאסור למטיילים לפספס – טיפים שרק מביני עניין יודעים.

ישנם אתרי תיירות מעטים שמשכילים לשלב בין השניים – החווייתי והפרקטי. דוגמה לאתר כזה שתוכלו לקחת ממנו השראה הוא ״לונדוניסט״ שהוא שילוב של אתר מידע גדול על לונדון ובלוג אישי/חוויתי. שימו לב כיצד באתר זה משלב עומר לוגסי בין מידע רלוונטי ונחוץ ואתרי התיירות המוכרים כמו הטייט מודרן, לבין נקודת המבט האישית שלו וה״סודות״ הפחות מוכרים של לונדון – שכונת שורדיץ’ למשל.

כתיבת תוכן תיירותי על טיסות + דוגמאות

כאשר אתם ניגשים לכתוב לאתרכם מידע אודות טיסות, נמלי תעופה, חברות תעופה או מציאת טיסה זולה, הגישו לקוראים שלכם את המידע בצורה מסודרת ויעילה, כך שהם ידעו בדיוק כיצד למצוא טיסות רלוונטיות, מהו נמל התעופה הרלוונטי ליעד, מהן חברות התעופה שטסות לייעד ואפילו למצוא טיסות זולות.

הנה דוגמאות למאמרים שגולשים עשויים למצוא כבעלי ערך – מאמר שמסביר כיצד לעבוד עם מנוע החיפוש kiwi.com או מאמר שמסביר כיצד למצוא טיסות זולות באמצעות שימוש ב-VPN.

תוכן איכותי הנוגע לטיסות, חשוב שיהיה אובייקטיבי ויכלול את היתרונות/חסרונות האמיתיים של כל נמל תעופה, חברת תעופה או שירות הסעות לצורך העניין. תנו לגולשים שלכם את אותו מידע שאתם הייתם רוצים בעצמכם לדעת לפני שנסעתם לאותו יעד (או את המידע שהייתם רוצים לדעת כשתסעו ליעד מסוים בעתיד). זה ישתלם לכם למצב את עצמכם כאוטוריטה, וכאתר שנותן ערך אמיתי לגולשים.

כתיבת תוכן תיירותי על מלונות + דוגמאות

מציאת מלון טוב הוא מהמשימות המאתגרות ביותר בתכנון טיול או חופשה, ואם אתם ״תסגרו את הפינה״ לגולשים שלכם ותסייעו להם למצוא מלון טוב, תזכו לא רק לאמון ומוניטין, אלא לעתים גם תוכלו לקבל עמלות מהעסקה של הזמנת המלון.

כאשר אתם או כותבי התוכן שלכם ניגשים לכתוב על מלונות ביעד מסוים, נסו לחשוב על עצמכם בתור המטיילים – באיזה אזור הייתם רוצים ללון? מהם היתרונות של אזורים מסוימים על פני אחרים? מהם המלונות שנותנים את התמורה הכי טובה למחיר?

נסו לספק לגולשים שלכם סקירה ממוקדת אך מפורטת למשל של השכונות/האזורים בהם כדאי לישון, במיוחד אם מדובר בעיר גדולה, או לחילופין סקירה של ריזורטים/מלונות שונים באזור מסוים והיתרונות של כל אחד מהם. התמקדו בדברים שהגולשים שלכם מחפשים: מיקום נוח, קירבה לחוף/לאתרים ידועים, מחיר, איכות החדרים, ארוחת הבוקר וכו׳.

דוגמה למאמר מפורט בנוגע ללינה, אזורים מומלצים ללינה ומלונות בלונדון תוכלו למצוא באתר לונדוניסט. הנה עוד דוגמה משם על מלונות רומנטיים בלונדון ומלונות מתאימים לילדים בעיר.

כתיבה חווייתית על יעדים בארץ ובעולם

אתר תיירות איכותי אמור לספק לגולשים ׳חלון׳ ליעדים מגוונים. במידה ולא מדובר באתר המוקדש ליעד ספציפי, נסו לגוון ביעדים שונים שקולעים לטעם מגוון בקרב מטיילים מהשורה, לצד מטיילים ׳מתקדמים׳ יותר.

כאשר כותבים תוכן תיירותי על יעדים בעולם (וגם בארץ), חשוב לשלב בין כתיבת תוכן מקצועית לכתיבה חווייתית, שתעצים את הסקרנות של הגולשים בנוגע לאותו יעד.

נסו להתמקד בייחודיות של היעד, בתוכן ויזואלי מנצח כמו תמונות וסרטוני וידאו, בטיפים מעשיים לגבי אותו יעד ובסיפור או חוויה אישית שלכם מאותו היעד. גולשים רבים יחליטו להוסיף או להסיר יעדים מתכנון הטיול שלהם על סמך תוכן אינטרנטי – ואם תצליחו לגרום לגולשים שלכם ׳להידלק׳ על יעד מסוים – סיכוי גבוה שהם יחזרו וישתמשו בהמלצות שלכם שוב ושוב.

דוגמה טובה לכתיבה על יעד מסוים שמעוררת סקרנות ורצון לבקר בו תמצאו כאן או כאן. שימו לב גם לכותרות, למבנה המאמר ולשימוש בסרטונים ותוכן ויזואלי כמו הדוגמה הזו של כתבת צבע מגזינית שהופקה לאתר לונדוניסט

ביטוחי טיולים ונסיעות

בואו נעשה ניסוי. חפשו בגוגל את הביטוי “ביטוח נסיעות ללונדון”. התוצאה האורגנית הראשונה היא זו. ביטוח נסיעות ותכולה הם דברים בסיסיים בכל יעד, ואם תנגישו את המידע בצורה יעילה וברורה לגולשים שלכם, יתכן שהם יעדיפו לסגור את הביטוח דרך האתר שלכם, אותו הם כבר מכירים.

כאשר אתם כותבים על ביטוח באתר התיירות שלכם, הדגישו את ההיבטים השונים של חשיבות הביטוח באותו יעד, ואת הדברים הספציפיים שכדאי לדעת, גם אם הם פחות נעימים, למשל הונאות אשראי באלבניה, תשתיות באיכות ירודה ומחלות אפשריות באתיופיה או תאונות ספורט ימי באיים האזוריים.

כתיבה חווייתית ומשכנעת על אטרקציות ביעד

ככל שתספקו לגולשים שלכם סקירת אטרקציות יותר מגוונת ומעשית, ככה הערך של האתר שלכם יעלה. מקצועני כתיבת תוכן בתחום התיירות יודעים כיצד לשלב בין אתרים פופולריים ומוכרים לבין אתרים חדשים, שהגולש יופתע שלא הכיר קודם.

בכתיבת תוכן תיירותי לגבי אטרקציות, חשוב לספק לגולשים ׳הצצה׳ לאטרקציה שתגרום להם להבין אם באמת אותה אטרקציה מתאימה להם, לכן נסו לשלב תמונות, סרטונים, חוויה אישית ולעתים אפילו סקירה היסטורית קצרה. בנוסף, ספקו לגולשים פרטים בנוגע למחירי האטרקציה, גילאים מומלצים ושעות פתיחה. נסו גם, מלבד האטרקציות המוכרות, לספק לגולשים שלכם אטרקציות ייחודיות ומפתיעות, כמו למשל נהיגה על למבורגיני במונקו או סקי תחת שמש חצות בצפון נורבגיה.

כתיבה ופירוט על חבילות תיירות

חבילות נופש הן אופציה פופולרית במיוחד באתרי תיירות, במיוחד בקרב אנשים שמתקשים לתאם טיסה ומלונות בנפרד, או מחפשים מבצעים שווים. אם תציגו בפני הגולשים שלכם חבילות אטרקטיביות, במחירים הוגנים וללא ״אותיות קטנות״, הערך שתציעו לגולשים רק יעלה.

כאשר אתם כותבים על חבילות נופש, הדגישו בפני הגולשים שלכם את היתרונות של כל חבילה, וספקו להם חבילות שוות באמת – לא קצרות מדי, לא עם שעות טיסה מתישות או מלונות אזוטריים, אלא חבילות שמציעות איזון בין תמורה למחיר, וכך תזכו בלקוחות נאמנים.

לכתוב בעצמכם או להיעזר בשירותי כתיבת תוכן?

בכתיבת תוכן לאתרי תיירות, טיולים ונופש, חשוב לשלב בין כתיבה מקצועית-שיווקית לכתיבה חווייתית. מקצועני כתיבת תוכן עם ניסיון בכתיבת תוכן תיירותי, יודעים כיצד לשלב בין השניים, וליצור תוכן איכותי שמצד אחד ירתק את הגולשים ויניע אותם לפעולה, ומצד שני יכוון להצלחת האתר שלכם ודירוג גבוה במנועי החיפוש.

לכן, ההמלצה היא לשלב בין הידע האישי והטאץ׳ הייחודי שלכם, לבין הטאץ׳ של כותבי תוכן מקצועיים. ב״כתבנית״ אנחנו בעלי ניסיון מיוחד בתכני תיירות, כתיבת תוכן תיירותי והתמקדות ביעדים שונים ומגוונים. הניסיון הרב שלנו בכתיבת תוכן לאתרי תיירות וקידומם משחק תפקיד, ותכני התיירות השונים שכתבנו לאתרים המובילים בישראל ממוקמים תמיד במקומות הגבוהים ביותר בגוגל.

שאלות ותשובות

למה חשוב לשים לב כשכותבים תוכן לאתר תיירות?

בכתיבת תוכן לאתרי תיירות, חשוב לשלב בין מידע מעשי, עם ערך לגולשים וטיפים פרקטיים, לבין תוכן חווייתי וסיפורי. חשוב לערוך תחקיר מושקע, ולהצליח לרתק את הקוראים, ולהציע תוכן עם ערך לגולשים, שמכוון גם להצלחת האתר במנוע החיפוש.  

האם ניתן לכתוב תוכן תיירות על יעד שלא ביקרנו בו?

בהחלט, וזה קורה אפילו לא מעט. יש לכך דוגמאות גם בספרות ובתרבות (משייקספיר ועד לקרל מאי), כאשר כותבים הצליחו להעביר תחושה מדויקת של מקומות שמעולם לא ביקרו בהם. החוכמה בכתיבת תוכן תיירות איכותי גם ליעדים שלא ביקרנו בהם היא לערוך תחקיר מושקע, ולשלב בתוכן גם סיפור מעניין, כתבות צבע בוידאו והנעה לפעולה.

כיצד ניתן להתבלט עם תוכן תיירותי בשוק כל כך תחרותי?

השקיעו בכתיבת תוכן מקורי עם ערך אמיתי לגולשים, הימנעו משימוש בקלישאות, עשו שימוש בתמונות וסרטונים, והכי חשוב – ספרו סיפור וסחפו את הקוראים שלכם. מקצועני כתיבת תוכן עם התמחות בכתיבת תוכן לאתרי תיירות יוכלו לסייע לכם.

כיצד לרתק את הגולשים לתוכן התיירותי באתר שלי?

יצירת תוכן מרתק (בתיירות וטיולים או בכלל) היא אמנות בפני עצמה, אך ישנם כמה עקרונות חשובים שכדאי ליישם, לדוגמה – כתיבת מאמר שמתפתח בצורה מעניינת ותוך שימוש בפסקאות קצרות, שילוב סיפור או סיפורים במאמר, שילוב של תמונות וסרטונים, זווית אישית/מאחורי הקלעים של התוכן, ועוד. כאן במאמר מפורטים כמה מהעקרונות החשובים.

פורסם ב: כתיבת מאמרים, כתיבת מאמרים לקידום, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים, סרט וידאו, סרטוני וידאו, תוכן וידאו

תגיות: | | | | | | | | | | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן