איורים של מתנות

מוצר דיגיטלי כגון אסופת טיפים יכול להיות דרך נפלאה לביסוס והעמקת מערכת היחסים שלכם עם הלקוחות וגם יכול לשמש כמוצר כניסה ממנו אפשר למנף אפסייל למכירת מוצרים ושירותים נוספים. כדי שקובץ הטיפים שלכם באמת יהיה אפקטיבי, חשוב שהוא יהיה כתוב היטב. לכן, ריכזנו עבורכם טיפים מנצחים, כדי שגם המדריך שלכם יהיה בעל ערך לקוראים ולכם.

  1. הקפידו לכתוב על משהו בעל ערך שבאמת אפשר ללמוד ממנו. משהו שמצד אחד יחדש ויעניין אבל מצד שני יהיה מספיק טרנדי ויוכל להלהיב את הקוראים.
  2. עשו מחקר מעמיק על הנושא, על קהל היעד שלו ועל הפעילות של המתחרים שלכם בתחום. ייתכן ותצטרכו להיעזר בשירותי תרגום מאנגלית לעברית כדי לבצע מחקר מקיף. שימו לב שחלק גדול מהמחקר צריך להתרכז במה אנשים שואלים בנוגע לתחום שאתם כותבים עליו, כדי שתדעו מה ואיך לענות להם. אם התשובות של המתחרים שלכם כבר מיושנות ולא מעודכנות, זה הזמן להכות בברזל בעודו הוא חם ולנסח טיפים שיספקו מענה הולם לשואלים.
  3. תכננו מראש את כל הפרטים הקטנים ובמיוחד את המבנה של המדריך. החליטו על ראשי פרקים, סעיפים ותתי-סעיפים. בדומה לתהליך של כתיבת מאמרים תנו כותרת לכל סעיף ותת-סעיף ונסחו אותה בצורה ברורה שמבהירה לקוראים על איזה נושא הם עומדים לקרוא.
  4. כתבו את המדריך מתוך מחשבה שחלק מהקוראים לא יודעים שום דבר על הנושא וצריך להסביר להם אותו בצורה מקיפה. אם אתם מבצעים תרגום של תכנים מאנגלית לעברית, ודאו שאתם מתרגמים את כל המונחים בצורה נכונה. להסביר משהו שכבר נראה לכם טריוויאלי יכול להיות מאתגר, אז הקדישו זמן לניסוח נכון וגם נסו להסביר דברים בדרך טובה יותר מהמתחרים. אם יש כמה דרכים להסביר את אותו נושא, השתמשו בכל הדרכים על-מנת שהכול יהיה ברור.
  5. 60% מהאנשים הם בעלי הבנה ויזואלית טובה יותר ממילולית ולכן שווה להשקיע בתמונות, צילומי מסך, אינפוגרפיקות ואפילו סרטוני וידאו שתטמיעו במדריך. בנוסף, השתמשו בנתונים כמותיים וסטטיסטיקות היכן שאפשר, שכן הם נוטים להרשים אנשים ולעורר אמון. לצד זאת, שלבו גם דוגמאות אמתיות, מחקרים אקדמיים, קייס סטאדיס וכל מה שיסייע לכם לחדד את המסר, רק זכרו לתת קרדיט למי שמגיע.
  6. ערכו מחקר מילות מפתח – אבל שלבו אותן במדריך בצורה טבעית רק אחרי שהוא כתוב. בצורה כזו אתם נמנעים ממצב בו המדריך כתוב "מסביב" למילות המפתח ולא נותן ערך אמיתי לקורא.
  7. השקיעו בעריכת המדריך כמה שצריך: ערכו הגהה, קראו אותו בקול רם כדי לראות אם הקריאה זורמת ואפילו תנו לעורך לשוני לערוך אותו.
  8. אם כתבתם מדריך טכני שמסביר כיצד לבצע משהו צעד אחר צעד, נסו לבצע את הצעדים המוצעים בו או תנו למישהו שלא מבין בנושא לבצע אותם וכך תדעו שהמדריך קריא ויעיל.
  9. השתמשו במערכת הפצה ידידותית למשתמש המאפשרת מעקב אחרי פתיחות, הקלקות, נתוני צפייה וכדומה, כדי שתוכלו להציע מוצרי המשך ולבצע אופטימיזציה במידת הצורך.
  10. התשובה לשאלה "כמה ארוך זה ארוך מדי?", תלויה בנושא שאתם כותבים עליו. עם זאת, מדריך איכותי סביר מכיל מנסיוננו כ-5000 מילים.

זקוקים לעזרה מקצועית? נשמח לכתוב לכם את הספר או המדריך הדיגיטלי הראשונים שלכם