אחד מהדברים שמפמפמים לנו אינסוף בשנים האחרונות הוא אותן חמש אותיות רגילות לגמרי, שבשורה התחתונה, מכתיבות את האופי של כל התכנים שאנחנו כותבים או מפיקים – שיווק.
כי, בואו לא ניתמם, כולנו פה בשביל למכור משהו – מוצר, שירות, זוגיות, חלומות – You name it…
ואם אנחנו מוכרים, רצוי שיהיה גם מי שיקנה, אחרת – מה עשינו בזה?
ופה, מגיעה הבעיה הגדולה, שאיתה מתמודדים מרבית בעלי האתרים וכותבי התכנים – איך אנחנו מוכרים, בלי שהלקוחות ירגישו שאנחנו מוכרים להם משהו?
צאו מהמטריקס,
אתם לא צריכים למכור לאף אחד כלום.
זה שאתה פרנואיד לא אומר שלא מנסים למכור לך משהו…
תראו, כשהשיווק הדיגיטאלי היה בחיתוליו, כולם נורא התלהבו ממשפכי השיווק החדשים שהוא הציע, מהאופציה לנהל אינטראקציה ממשית, כמעט בזמן אמת, עם הקונה. משפכי שיווק מסורתיים של פרסום עכשיו – תוצאות בעוד חודש / שנה, הוחלפו בתוצאות כמעט מיידיות, בקישורים להורדת 10 דרכים להפוך למאושר יותר, אם רק תירשם לניוזלטר שלנו, 30 דרכים להפוך את הקיפוד שלך למברשת לשירותים (וההיפך) אם רק תיתן לנו את מספר הטלפון שלך, ו-250 דרכים שלא לקבל ספאם במייל, כמובן, אם תכניס פה, בדיוק פה, את כתובת המייל שלך…
וחס וחלילה שלא תבינו לא נכון, החמודים האלה לא מגיעים לבד –
אישרת את שמירת הפרטים שלך במאגר דיוור?
אבוד לך,
צפה מסיבה רבת-משתתפים במייל שלך, בעיקר בתיקיית הספאם.
אין לך Gmail?
וול, היה נחמד להכיר אותך,
בהצלחה בסינון ידני של כל הג’אנק שינחת עליך מעתה ועד עולם…
מה הפלא שכולנו הפכנו בשנים האחרונות לפרנואידים ששואלים “מי זה ומה הוא מנסה למכור לי?”, גם אם מי שעומד מולך, בסה”כ עשה מחווה אנושית ותמימה, כמו לוותר עבורך על התור שלו?
שיווק ירוק
אז אחרי, שעברנו בתזה ובאנטי-תזה, הגיע הזמן לסינתזה – “שיווק” שבעצם לא משווק כלום, בלי הנעה לפעולה, בלי משפך שיווקי מתוחכם, בלי כל מיני שטיקים שהמטרה שלהם להשיג ממך “משהו” (למכור לך, להכניס את הפרטים שלך למאגר וכן הלאה). המומחים, מכנים את זה שיווק ירוק (אין לנו מושג ירוק למה מכנים את זה ככה, אבל זה בטח קשור ל”ניקיון” של התוכן מאלמנטים של שיווק, אפילו כשהם חבויים), אז נזרום איתם.
נכון לכיום, שיווק ירוק הוא הלהיט העכשווי, ואנחנו שמחים, שסופסוף מישהו בקול רם את מה שאנחנו טוענים כל השנים – התוכן הוא אכן המלך בעינינו, וכשהוא מספיק חזק הוא יוצר את הרושם והתדמית המתאימים ואתם לא צריכים “לשווק” כלום, לא בגלוי ולא בסמוי.
תוכן מקצועי או אינפורמטיבי כשהוא כתוב טוב, בידי כותב תוכן מקצועי, כזה שיודע על מה הוא מדבר ויודע להשמיע את הקול האמיתי שלכם, לא את הממבו-ג’מבו השיווקי, מייצג אתכם טוב יותר מאלף מאמרים קידומיים ומאלפיים מאמרים שיווקיים עם קריאה לפעולה בהתחלה, באמצע, בסוף או גם וגם וגם.
אז איך, בעצם, השיווק הירוק “מוכר”?
התחלנו באמירה שכולנו פה בשביל למכור משהו, ובכן, גם השיווק הירוק מוכר “משהו”, רק שבניגוד למאמרי השיווק המובהקים, פה, ה”משהו” הזה לא נדחף בכוח לגרונו של הקורא. תקראו לו תדמית, תקראו לו מומחיות, תקראו לו הרושם הנכון – כל אותם הדברים שכל בעל עסק מאחל לעצמו שהלקוחות הפוטנציאליים שלו יחשבו עליו כשהם מחפשים את איש המקצוע הבא שלהם.
לקריאה נוספת
פורסם ב: כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן
תגיות: כתיבת תוכן אינפורמטיבי | כתיבת תוכן שיווקי | שיווק | שיווק באינטרנט | שיווק באמצעות תוכן | תוכן מקצועי