דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת תוכן לאתרי בריאות – מה עובד באינטרנט ב-2020?

כתיבת תוכן לאתרי בריאות – מה עובד באינטרנט ב-2020?

התוכן באתרי בריאות ורפואה, בין אם מדובר ברפואה מסורתית או רפואה משלימה / טבעית, הוא תוכן שחייב להתבלט כי מדובר בתחום תחרותי ועמוס. תעבורת הגולשים הולכת ועולה מדי שנה ולכן ישנה חשיבות גבוהה לתוכן איכותי, שייתן ערך לגולשים, ויצליח להגיע למקומות הראשונים במנוע החיפוש.

פירמידת אוכל בריא - איור
פירמידת האוכל הבריא

התוכן חייב להיות מקצועי ומהימן, אך גם מעניין, מובן וכזה שפונה לקהל גולשים רחב. התוכן גם צריך לכלול מילות וביטויי מפתח, שיסייעו לאתר להגיע למקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל, מה שבסופו של דבר יגדיל את התעבורה לעמודים שלכם, שאם יהיו כתובים בצורה מעניינת ולא-גנרית, יוכלו לרתק את הגולשים ולהניע אותם לפעולה הרצויה של יצירת קשר או הזמנת טיפול.

רפואה ובריאות מסורתית לעומת רפואה משלימה / בריאות ניו אייג׳ / רפואה טבעית

בין אם מדובר בכתיבת תוכן לאתרי רפואה מסורתיים לכתיבת תוכן לאתרי רפואה טבעית / אלטרנטיבית, מומלץ תמיד להתבסס על מקורות מידע מהימנים וברי סמכא, ולכתוב תוכן בעל ערך לגולשים.

זה כולל את תחומי הרפואה הטבעית, המשלימה ואפילו קוסמטיקה טבעית, משום שאין איגודים מקצועיים ורגולציה, ולא תמיד יש תארים אקדמאים, הקהל מטבעו חשדן יותר, לכן יש לספק באתר תוכן שיחזק את הסמכותיות והאמינות של בעל המקצוע.

 משיאצו ורפלקסולוגיה ועד קוסמטיקה וטיפול בשמנים אתריים, כולם זקוקים לתוכן שנתפס בעיני מנוע החיפוש של גוגל כ-EAT, ראשי תיבות באנגלית של מומחיות, סמכותיות ואמינות. על התוכן באתר להיות תוכן מקיף, מקצועי וכזה שמתבסס על מקורות מידע ומחקרים מדעיים / אקדמאים שמגיעים מכתבי עת מובילים בתחומם, ומומלץ של מומחים בעלי שם עולמי.

תרופות רגילות מול תרופות טבעיות

לצד תוכן המתייחס לטיפולים, פעמים רבות תידרשו לכתוב באתרכם תוכן המתייחס לתרופות. כשמדובר בתרופות מעולם הרפואה המסורתית, המידע לגבי התרופה, מינונים, תופעות לוואי ועוד הוא מדויק ומבוסס מחקרית. לעומת זאת, בעולם הרפואה הטבעית, יש לספק מידע רב מהרגיל על התרופה, שכן המידע לא תמיד זמין במקורות מדעיים.

בשני המקרים, חשוב מאוד להתבסס ככל האפשר על מידע מהימן ומבוסס ככל הניתן, ממקורות אקדמאים וכתבי עת נחשבים ובעלי אימפקט (השפעה). עם זאת, חשוב לזכור שהצגת המידע לגולשים חייבת להיעשות בשפה שאינה רפואית, אלא שפה ברורה וכזו שמובנת לציבור הרחב.

כמובן, אל תשכחו לבדוק את הפן המשפטי שכן טעות של גולש עשויה להסתיים בתביעה משפטית ולכן פעלו בהתאם לעצתו של עורך דין המתמחה בדיני אינטרנט.

מוצרי בריאות משלימים

שירותי רפואה משלימה נפוצים במיוחד בישראל ובכלל, והביקוש אליהם הולך ועולה, לצד מוצרים משלימים בתחומי הבריאות, להשלמת טיפולים בדרך טבעית.

היתרון – לעתים המידע בשפה העברית אודות המוצרים הללו או מרכיביהם לוקה בחסר, לכן ישנה הזדמנות עבורכם ״להקדים את זמנכם״ ולהפוך לאוטוריטה מקומית, עם התמחות וידע במוצרים טבעיים שעדיין לא זכו לכיסוי מספק בשפה העברית, או שהמידע עליהם לא מקיף דיו.

בצורה זו, תוכלו להתבלט מעל האחרים במנוע החיפוש. ואם תספקו לגולשים תוכן איכותי ובעל ערך אודות קשת רחבה של מוצרים שמשלימים זה את זה, או ״תחלשו״ בצורה איכותית על תחום מסוים, תוכלו לחזק את מעמדכם כמומחים, מה שגם יסייע לכם במנוע החיפוש וגם בהנעה לפעולה של הגולשים.

סוגים של אתרי תוכן בריאותי נוספים

כתיבת תוכן לאתרי בריאות היא משימה למקצועני תוכן עם התמחות בכתיבת תוכן לאתרי רפואה. בין אם מדובר באתרי רפואה טבעית, אתרי רפואה אסתטית, אתרי רפואה סינית, אלטרנטיבית ועוד.

גם אתרים שמוכרים אוכל טבעי, בריא ואורגני, זקוקים לתוכן איכותי שיספק לגולשים מידע מקיף ובעל ערך על המוצרים השונים והסגולות המיוחדות שלהם, תוך הבלטת היתרונות, הנעה לפעולה ואופטימיזציה (התאמה מירבית) של התוכן למנוע החיפוש.

אתרי רפואה אסתטית, קוסמטיקה טבעית ושלל טיפולים שאינם כלולים במה שמכונה ״רפואה מסורתית״ או ״קונבנציונלית״, הם אתרים שבהם הדרישה לתוכן איכותי, שיבליט את המקצוענות ויחזק את התדמית של המטפל/ת ו/או הקליניקה, אך מצד שני יהיה ברור, וישלב בין שפה מקצוענית/כנה לשפה שיווקית בצורה מאוזנת והכי חשוב – ישאיר את הגולשים באתר שלכם ויניע אותם ליצירת קשר או הזמנת טיפול.

שאלות ותשובות – כתיבת תוכן לאתרי בריאות

מה הם הדגשים אליהם יש לשים לב בכתיבת תוכן לאתרי בריאות ורפואה משלימה?

במאמר זה סקרנו מספר דגשים חשובים בכתיבת תוכן לאתרי רפואה ובריאות, כגון החשיבות של תוכן מקורי ובעל ערך, ותוכן שיחזק את התדמית, האמינות והסמכות שלכם בקרב הגולשים ובקרב מנוע החיפוש, כולל התייחסות לאתרים של רפואה מסורתית / קונבנציונלית לעומת אתרים של רפואה משלימה / טבעית.

כיצד ניתן להתבלט על אתרים אחרים בתחום הרפואה המשלימה / הרפואה הטבעית?

האינפלציה והתחרות בתחום הזה היא גדולה, אך בעזרת תוכן איכותי, בעל ערך ומקורי, בשילוב ביטויי מפתח נכונים, עשויה לסייע לקידום אורגני ואיכותי של האתר במנוע החיפוש ולחשיפתו לקהל לקוחות פוטנציאלי גדול.

כיצד בלוג או מאמרים יכולים לחזק את התדמית והאמינות שלי?

כתיבה נכונה של מאמרים, בעזרת אנשי תוכן מקצועי עם התמחות ברפואה / רפואה משלימה / אסתטיקה, היא כיום הדרך הנכונה לחזק את התדמית והמומחיות שלכם בקרב מנועי החיפוש והגולשים. תוכן איכותי ומקצועי, אך גם נגיש וברור, נחשב כיום ל״קרם דה לה קרם״ של עולם האינטרנט, בייחוד מבחינה של קידום אורגני במנועי החיפוש.

מה נחשב למקור מידע איכותי, מהימן ו״בר סמכא״ שעליו ניתן להתבסס בכתיבת תוכן לאתרי בריאות?

תוכן שמבוסס על מקורות אקדמאים כגון מחקרים מדעיים וספרות מקצועית רפואית, ומומלץ מכתבי עת מובילים (בעלי אימפקט), מהוצאות של אוניברסיטאות מוכרות בתחום הרפואה, או ממומחים בעלי שם עולמי בתחומם. תוכן מקצועי שמבוסס על מקורות מידע ברי סמכא הוא הכרחי להצלחת ותדמית האתר שלכם, במיוחד בתחום הרפואי.

פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: | | | | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן