דף הבית » כתיבת תוכן » איך להפוך בלוג עסקי משעמם לבלוג מעניין?

איך להפוך בלוג עסקי משעמם לבלוג מעניין?

לא, היי, אל תפהקו! אנחנו כאן כדי להרים את המורל, את העניין ואת האנרגיות לבלוג שלכם! מוכנים לצאת לדרך? הנה כמה דרכים מעולות שיהפכו גם את הבלוג הכי מפוהק בישראל למעוז יצירתיות בלתי מעורער!

איש עם חליפה מכוון אקדח עשוי בננה

רגע, למה זה חשוב?

תוכן הוא תוכן, לא? ולמה בכלל יש צורך לייצר תוכן כיפי גם למותגים מעונבים? בשלוש מילים: כי העולם השתנה.

אם בעבר בלוג עסקי לא נזקק ליותר מאשר מאמרים ארוכים ורציניים המעמיקים בסוגיות הרות גורל ומשווים לעסק חזות עסקית מכובדת – הרי שהיום זה פשוט לא מספיק, ואף להיפך, זה עלול לפגוע במאמצי השיווק שלכם. זה לא אומר שאתם צריכים להעלות מהיום והלאה טקסטים בחרוזים או להשתפך ברגשות אישיים, בהחלט לא, אך כדאי מאוד ורצוי להתאים את התוכן לשנת 2021. מה זה אומר וכיצד תיישמו זאת בפועל? ממש כך.

היו השינוי שאתם רוצים לראות!

אם אתם מרגישים שכל פוסט שעלה לאחרונה לבלוג באתר נראה אותו דבר ורק מתהדר בכותרות שונות – כנראה שאתם עושים משהו לא נכון. יכול להיות שהרעיונות שלכם חדשניים, שאתם באמת מעניינים ושהמותג שלכם נותן מענה משמעותי ללקוחות, אך זה חייב לבוא לידי ביטוי גם בסגנון התוכן. אז מה עושים? פשוט משנים באופן דרסטי את הסגנון הקיים.

תוכלו לראיין את אחד הלקוחות שלכם ולשאול אותו מה הוא אהב בשירות שנתתם לו (אנחנו יכולים לעשות זאת עבורכם), לקיים שיחה עם מומחה התומך בשירות שאתם מעניקים, להתמודד עם סוגייה מסוימת בצורה הומוריסטית ובגובה העיניים או פשוט לבקש מאחד העובדים שלכם לכתוב פוסט מנקודת מבטו. אלו רק דוגמאות המעידות על הכלל: תמיד תחשבו איך לתת ערך חדש לגולשים שלכם ולשמור את העניין גבוה בשמיים. אם אתם מתקשים לחשוב על דרכים לעשות זאת, תוכלו להציץ בבלוגים של עסקים מתחרים מעבר לים ולשאוב משם השראה.

הזמינו בלוגרים אורחים

לא מעט בעלי עסקים טועים לחשוב ששיתוף פעולה עם מומחים או בלוגרים מתחומי הדעת שלהם, עלול לגרום לגולש הפוטנציאלי "לעבור צד". בפועל, זה לא בהכרח נכון. כשאתם מזמינים בלוגרים אורחים לכתיבת מאמר דעה או יצירת פרק משותף בפודקאסט שלכם (היי, ראיתם? הנה עוד דרך יצירתית ליצור תוכן 😊), אתם מאותתים לקהל שלכם: יש לנו ביטחון במוצר שאנו מציעים, אנחנו יודעים כמה השירות שלנו טוב, ולראיה – אנו מוכנים לשתף פעולה עם בלוגרים אחרים כדי להעניק לכם, הקהל שלנו, תוכן רענן ומעניין.

מיקרופון של פודקאסט

תוכלו לשוחח יחד על היתרונות שבמוצר שלכם, האתגרים שיש ללקוחות שלכם במהלך הדרך וכל אספקט אחר בשירות שאתם מציעים שיכול להוסיף עניין לבלוג ולקדם אתכם לאין ערוך.

לא רק תוכן כתוב

בלוג עסקי נשען במידה רבה על מאמרים כתובים, אך לא פחות מכך על סרטוני וידאו מצולמים. אם כבר דיברנו על אדפטציה לשנת 2021, צילום סרטונים הוא אחת הטובות הכי גדולות שתוכלו לעשות למותג שלכם. כדי ליצור סרטוני וידאו, לא חייבים לשנות את התוכן דרמטית ממה שאתם רגילים וגם אין צורך (לפחות לא בהתחלה) לרכוש ציוד טכני יקר, כל שעליכם לעשות הוא להגיש את התוכן הכתוב בצורתו הדבורה, להקפיד על סרטונים קצרים יחסית ולערוך אותם בקלילות. ככל שתהיו יותר מיומנים ותשלטו בטכניקה הזו, תגלו שהיא עשויה לחסוך לכם זמן רב יותר מאשר כתיבה וגם להיות מהנה יותר עבורכם.

ומה בדבר הגולשים? גם הם יוקירו לכם תודה, שכן יהיה להם קל יותר לצרוך את התוכן שלכם באופן זה. אנחנו לא מעודדים אתכם להישען על תוכן מצולם באופן אבסולוטי כמובן, יש המון ערך והרבה כבוד למילה הכתובה (וגם גוגל מהנהן עכשיו בראשו הוירטואלי), אך כדי שאתם לא תישחקו ובעיקר כדי שהבלוג שלכם יהיה מעניין ומגוון יותר – תוכלו לשלב בין שתי המדיות.  אם בא לכם טיפה להעמיק בנושא הנה כמה כתבות חשובות:

מעגל נושאים רחב יותר

אם אתם כותבים בלוג עסקי ומרגישים שנגעתם בכל ההיבטים הישירים הנוגעים למותג או למוצר שלכם, נסו לחשוב מחוץ לקופסה ולהרחיב את מעגל הנושאים שאתם עוסקים בהם.

נניח, לצורך הדוגמה, שאתם משווקים שירותי ניקיון. דרך אחת לייצר תוכן בתחום זה הוא לסקור מוצרים שונים הקשורים אליו (אין ספק שפומפה היא המוצר הכי סקסי בעולם!), לדבר על היתרונות שלהם ולהסביר מדוע חשוב להזמין שירותי ניקיון בזמן. כל זה טוב ויפה, חשוב ונהדר, אך לא בטוח שמשרת אתכם לאורך זמן – פשוט כי תהיו כמו כל בלוג של חברת ניקיון אחרת.

כדי שבאמת תוכלו לעניין את הגולשים שלכם ולהעניק להם ערך מגוון יותר, תוכלו להפוך את עצמכם למומחים שאתם באמת ולדבר לא רק על נקודות ההשקה הישירות עם התחום אלא גם הרחבות יותר. אם במקום בלוג העוסק אך ורק במוצרי ניקיון וטכניקות ניקוי שונות תדונו גם בנושאים נוספים הקשורים לעיצוב חדרי אמבטיה – כבר תפתחו את הבלוג לנישות נוספות שיכולות להוסיף תנועת גולשים לאתר, לפתוח אותו לקהלי יעד נוספים ובעיקר להפוך אותו להרבה יותר מעניין.

וזה שכן יודע לשאול

כשגולשים מחפשים תוכן ברשת, הם מבקשים לקבל מידע על שירות ספציפי או מידע מעשיר כללי. דרך מעולה להעניק לגולשים שלכם את סוג התוכן השני (ולעצמכם בלוג מעניין יותר) הוא פשוט לענות על השאלות הפוטנציאליות שיש להם, עוד לפני שהן מתעוררות בראשן. כדי לעשות זאת, כתבו לעצמכם את השאלות הבאות: מי, מה, מתי, לאן, מדוע ואיך. השאלות הללו, אגב, הן כמעט הדבר הראשון שלומדים סטודנטים לעיתונאות. כדי לייצר ידיעה עיתונאית מעניינת, הכותרת (ובהמשך גם התוכן עצמו) צריך לענות לפחות על אחת השאלות הללו.

אם נישאר בתחום הניקיון (שלא תגידו שאנחנו לא מפנקים אתכם), נוכל להרחיב לאין ערוך את סוגי התכנים שאנו עוסקים בהם באמצעות חשיבה על השאלות הללו:

מי המציא את המטאטא? מה כדאי לקחת בחשבון לפני שמנקים גורד שחקים? מתי התחילו להעסיק מנקים/מנקות במשרה מלאה? מדוע כל האסלות עשויות חרסינה? איך עובד סבון הניקוי?

זוהי רק דוגמה אחת, אך בסופו של דבר בכוחן של השאלות הללו לייצר לכם תוכן משמעותי נרחב מאוד שישרת אתכם פעמיים. בפעם הראשונה כי הוא יפתח לכם את הדלת לשפע של תוכן מקורי ומעניין. בפעם השנייה הוא יאותת לגוגל שכדאי לקחת אתכם בחשבון בתוצאות החיפוש ובמיקומכם, שכן לרוב ניסוח כתבות עם כותרות בפורמט שיכלול גם את מילות המפתח הרלוונטיות, ימקם אותם גבוה בתוצאות החיפוש.

ובסוף בסוף, הכל תלוי בניסוח

גם אם תכתבו על נושאים סופר מעניינים, גם אם תצלמו שפע של כתבות וידאו וגם אם תעבדו בכתיבת בלוג עסקי יומם וליל – מה שייקבע בסופו של דבר האם הבלוג שלכם יצליח ויהיה באמת מעניין הוא הניסוח שתבחרו להשתמש בו. אנחנו קצת גולשים כאן לענייני מיתוג כלליים שחורגים מגבולותיו של הבלוג של כתבנית, אך הם חשובים מאוד ולכן יקבלו מקום של כבוד:

לא משנה על מה תכתבו, תדאגו שהניסוח יהיה קולח, מעניין, הומוריסטי, כתוב היטב וכמובן – ללא שגיאות דקדוק מביכות. אין Turn Off גדול יותר לגולשים שלכם מאשר בלוג שמנוסח גרוע, ואין דרך טובה יותר "להדליק" אותם מאשר ליצור תוכן מעניין – גם אם מדובר בנושא המשמים ביותר בעולם.

רואים ששרדתם עד הסוף…?

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת בלוגים, כתיבת תוכן

תגיות: | | | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן