השאלה כיום היא לא אם האתר שלכם צריך תוכן (ברור שכן), אלא איזה סוג ובאיזה אורך. כולם כבר יודעים (או אמורים לדעת) שהתוכן הוא המלך, אבל לא כולם יודעים שאחורי הקלעים של עולם התוכן מורכב מכמה כוחות שפועלים בו-זמנית – מה שאומר שמדובר בלא פחות משאלה עקרונית.
החלטנו להרים את הכפפה ולהסביר לכם אחת ולתמיד את אחת השאלות המהותיות בתחום התוכן – האיכות מול האורך. נכון שכבר כתבנו על זה, אבל הפעם החלטנו להאיר את הסוגייה מזווית אחרת שבטח לא חשבתם עליה. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ומי יודע – אולי בסוף תגידו לנו תודה.
קידום אתרים, כתיבת תוכן ואתם
לכאורה אתם כבעלי האתר אלו שאחראים על התוכן שלכם, אבל במציאות זה לא תמיד ככה מסיבה אחת – אתם בעלי המקצוע בתחום העיסוק שלכם אבל לא בתחום התוכן ו/או קידום אתרים. כאן נכנסים לתמונה מקדמי אתרים וכותבי התוכן שלכל אחד מהם זווית ראייה אחרת.
למעשה, הבנת שאלת הכמות מול האיכות טמונה בהבנת התפקיד של כל אחד מהצדדים (בעיקר כותבי תוכן ומקדמי אתרים, כי את עצמכם אתם בטח כבר מכירים). זה הזמן להכיר את ההבדלים בין כותבי תוכן למקדמי אתרים, את המטרה של כל אחד מהם ולמה הם חשובים לכם ולדירוג של האתר שלכם בגוגל.
כותבי התוכן
כותבי התוכן לרוב (אצלנו בכתבנית כולם כאלה) מתייחסים ברצינות רבה למילה הכתובה וכותבים בהתאם להנחיות ולקהל היעד. למשל, מאמר שיווקי יהיה שונה בתכלית השינוי ממאמר אינפורמטיבי באותו אורך, רק בגלל שהם מיועדים לקהלים שונים, נכתבים בסגנון שונה מתוך זווית ראייה אחרת וממלאים תפקיד שונה באתר האינטרנט של הלקוח.
בנוסף, שילוב של מילות מפתח נעשות בהתאם להקשר של הטקסט – מה שאומר שמילות מפתח שהתקבלו כתוצאה ממחקר מילות מפתח יכולות להיות בעייתיות, במיוחד כאשר הן מתאימות לאופן החיפוש באינטרנט ולא לדיבור האנושי התקין. נסו אתם לכתוב מאמר של 300 מילים שכולל 3 פעמים את הביטוי “מודעות אבל מחיר” ותבינו למה הכוונה…
מקדמי האתר
מהצד השני נמצאים מקדמי אתרים שבניגוד לכותבי תוכן מתמקדים בהתאמה למנועי החיפוש של גוגל, כלומר באופטימיזציה של התוכן למנועי חיפוש.
מקדמי אתרים אולד סקול מתעניינים לרוב בטקסט ולא בתוכן וזאת כי מטרתם אחת – לקדם את האתר כמה שיותר גבוה בדירוג של תוצאות החיפוש בגוגל. המשמעות היא שמבחינת רובם האיכות של התוכן היא משנית. מקדמי אתרים מתקדמים מכירים באיכות התוכן ולא מתפשרים עליה. הם מבינים שתוכן איכותי באתר מגדיל זמני שהיה באתר ותורם על ידי כך לקידום שלו.
הבעיה היא לא רק בנקודות המבט השונות, אלא גם בזה שיש כותבי תוכן שהם מקדמי אתרים וגם להיפך כך שלכאורה הם “משרתם של שני אדונים”. אנחנו רואים בכך יתרון כי אנשים כאלה רואים את שני הצדדים של המטבע, כך שהם יודעים לאזן בין טקסט ותוכן, יודעים מה טוב לאלגוריתם של גוגל מחד ולקורא האנושי מאידך.
אחרי שהבנו מה ההבדל בין טקסט לתוכן ומה עושה כל אחד – זה הזמן להבין את המשמעות של האורך, הן מבחינת גוגל והן מבחינת הקורא האנושי. למרות שמקובל ומנומס להקדים גיל ליופי, אנחנו נחרוג מהרגלנו ונתחיל באלמנט הצעיר יותר (גוגל) פשוט כי אותו יותר קל למדוד.
תוכן ארוך – טוב או רע לגוגל?
עד לפני כמה שנים הדעה הרווחת בקרב מקדמי האתרים נטתה לעבר טקסטים קצרים (שימו לב שהשתמשנו בביטוי “טקסט” ולא “תוכן” ולא בכדי). ההנחה מאחורי זה הייתה שטקסטים קצרים מאונדקסים בצורה קלה יותר ע”י גוגל.
האמת היא שזה נכון אבל לא לגמרי מדויק. במסגרת השינויים והשיפורים הקבועים שגוגל מבצעת באלגוריתם שלה היא שינתה גם את האלמנט הזה. כיום גוגל מסוגלת לעבד גם טקסטים ארוכים בהצלחה, מה שנותן יתרונות דווקא לטקסטים ארוכים.
למשל, טקסטים ארוכים כיום מאפשרים הכנסה של מילות מפתח רבות יותר והכנסת קישורים יוצאים. המשמעות היא שגוגל מתייחסת למאמרים אלו בתור תוכן ולא בתור טקסט.
ולא פחות חשוב – טקסט ארוך מאפשר להכניס הטיות של מילות המפתח (ולא רק את המילים המדויקות והספציפיות שקיבלתם ממחקר מילות מפתח), מה שיוצר לא רק תוכן (במקום טקסט) אלא תוכן ברור יותר עבור מנועי החיפוש.
למרות שהאלגוריתם של גוגל ממוחשב לחלוטין הוא הולך יותר ויותר לכיוון של בינה מלאכותית, כך שהשיפורים השונים בו מעניקים משמעות גבוהה יותר לתוכן שעשוי היטב.
תוכן ארוך – טוב או רע לקורא האנושי?
מחקרים מראים שהגולש מחליט אם להתקדם בקריאת התוכן או לא תוך 8 שניות, מתוכן 3-5 שניות שמוקדשות לכותרת המאמר.
המשמעות היא שיש לכם חלון הזדמנויות קצר להפליא ללכוד את תשומת לבו של הגולש, כך שרק אם אתם צולחים את המשוכה הזו אתם מגיעים לבעיה האמיתית – האיכות של התוכן והתאמת האורך לנושא. למשל, לכתוב מאמר באורך 2000 מילים על טיפים לאריזת דירה זה קצת (בלשון המעטה) לא טבעי, אבל מאמר באורך הזה על דיני מקרקעין הוא לעיתים אפילו לא מספיק.
אז איך כותבים מאמר ארוך שמתאים גם לקורא האנושי וגם לגוגל?
זוהי גבירותי ורבותי שאלת מיליון הדולר. אם אתם מקדמי אתרים דוברי אנגלית אתם בטח מכירים את הספינר – מחולל תכנים שמאפשר ייצור מהיר של כמות גדולה של תוכן (או טקסט, תלוי אם אתם מקדמי אתרים או כותבי תוכן). הבעיה היא שבגוגל שיחררו את עדכון פנדה שהוריד את כל האתרים עם התכבנים הלא איכותיים הללו.
הפיתרון למי שלא יכול לייצר תוכן: תרגום ועריכה
אחד הפתרונות הוא תרגום מאנגלית לעברית של מאמרים מקצועיים על ידי מתרגם מקצועי שמבין בתחום הנדון, יודע להתאים אותו לעברית ונותן לו את הערך המוסף שלו.
למעשה, המתרגם עושה שימוש במאמר המקורי בתור שלד למאמר ומוסיף נופך משלו, מילות מפתח רלוונטיות, קישורים רלוונטיים ואף תמונות או סרטוני וידאו מתאימים והופך את הטקסט לתוכן איכותי מצד אחד ולקידומי מצד שני.
איך בוחרים מאמר לתרגום?
אחת הטכניקות היא למצוא מקור, מאמר טוב באנגלית שמדורג היטב בגוגל. כדאי לחפש מאמרים באנגלית שנמצאים מראש בדירוג גבוה. כדי לעשות זאת אנחנו יש להקליד שאלה בגוגל ולא מילות מפתח. למשל, אין לחפש “שעונים לגברים”, אלא “כיצד למצוא שעונים מעולים לגברים”, “איפה הכי טוב לרכוש שעונים לגברים” וכדומה. ואז, לקחת את המאמר הזה כשהראה וכבסיס לכתיבה ותרגום.
בשום פנים ואופן אין להעתיק תכנים או לתרגם אותם כלשונם ללא אישור מהיוצר. זה לא רק לא חוקי ולא מוסרי (זכויות יוצרים וקניין רוחני), אלא גם לא הוגן כלפי הכותבים המקוריים שכתבו את התוכן.
לא כולם יודעים אבל תוכן שמזוהה ע”י גוגל שמועתק (כולל תוכן שאתם עצמכם כתבתם ומופיע באתר שלכם) מביא להורדת הדירוג של האתר. שלא לדבר על זה שאתם מסתכנים בתביעה משפטית.
אז מה חשוב יותר – האורך או האיכות?
שניהם חשובים וזה גם אפשרי. כלומר, ניתן לכתוב תוכן איכותי בכל אורך שהוא שמתאים גם לקורא האנושי וגם לאלגוריתם של גוגל.
יתרה מזאת – לדעתנו אין הבדל בין תוכן של 200, 500 או 2000 מילים כי אנחנו מאמינים שלאורך אין משמעות במידה והתוכן אינו איכותי. כבר הגיעו אלינו לקוחות עם אתר מפוצץ מאמרים ארוכים שלא הבינו למה האתר שלהם תקוע ולא מתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל ולפעמים אפילו יורד.
לכו תסבירו להם שאם הטקסט מועתק, מכיל שגיאות דקדוק, תחביר וכתיב או מכיל את מילות המפתח שלא בהקשר הנכון – אין שום משמעות לאורך ומדובר בטקסט ולא בתוכן. נכון שגוגל אוהבת מאמרים ארוכים אבל יותר מכל היא אוהבת תוכן. אנחנו יכולים להבין אותם שם בסיליקון וואלי. גם אנחנו אוהבים סיפורים, אבל אם הם לא מעניינים אז אנחנו מוותרים…
אז על מה כדאי להקפיד?
לנו בכתבנית יש כמה אלמנטים שמבחינתו הם “ייהרג ובל יעבור”, “כזה ראה וקדש” ושאר קלישאות:
- תוכן איכותי
- תוכן מקורי
- תוכן שמעניק לגולש ערך מוסף
- תוכן שכולל מילות מפתח בצורה הגיונית ונכונה
- תוכן שנכתב תוך התייחסות לאלגוריתם המשתנה של גוגל
- תוכן שנכתב בצורה חכמה בהתאם למחקר מילות מפתח
- תוכן נכון מבחינת דקדוקית ותחבירית בכל שפה ונקי משגיאות כתיב והגהה
- ובקיצור – תוכן שהוא לא רק טקסט
אנחנו מאמינים שרק השילוב בין האיכות לאורך היא זו שמועילה ללקוחות שלנו. מצד אחד הם זוכים לדירוג גבוה בגוגל ומצד שני משאירים את הגולשים באתר שלהם (הידעתם ששיעור הנטישה הוא פרמטר נוסף באלגוריתם של גוגל?), מעניקים להם את המידע שהם מחפשים + ערך מוסף והופכים אותם ללקוחות.
מוצרים רלוונטיים עבורך
פורסם ב: כתיבת תוכן
תגיות: אורך מאמר | אורך תוכן | כתיבת מאמרי קידום | כתיבת תוכן | כתיבת תוכן איכותי | כתיבת תוכן לאתר | כתיבת תוכן לאתרים | כתיבת תוכן לחנויות וירטואליות | כתיבת תוכן מקצועי | כתיבת תוכן קידומי | קידום אורגני | קידום אתרים | תוכן ארוך או קצר | תוכן קצר או ארוך