היום, אחת מהבאזזוורדס במרחבים הדיגיטליים, בעיקר בקרב אנשים וקהילות המחפשים איך אפשר לעשות כסף באינטרנט, היא ללא ספק המונח “נכס דיגיטלי”. עוד ועוד אנשים מבינים את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בדיגיטל ומחפשים דרכים לבנות נכס דיגיטלי ולייצר ממנו הכנסה – כאשר אתר אינטרנט הוא בהחלט מהאפיקים המרכזיים של יצירת נכסים דיגיטליים.
כאשר אנו מדברים על השאלה המרתקת והנפוצה יחסית של “איך לבנות אתר ולייצר ממנו כסף”, הכוונה שלנו כמובן לא איך לבנות את האיביי הבאה או להחליף את גוגל או פייסבוק, אלא איך לבנות אתר פשוט יחסית, כמו בלוג או אתר תוכן וממנו ליצור הכנסה של כסף. בעידן בו הקמת אתר הפכה לקלה וזמינה יותר מאי פעם ואפשר לעשות זאת, די בקלות, גם בלי כל ידע טכני בתכנות או יכולות עיצוב גרפי מזהירות, זהו בהחלט אפיק שיותר ויותר אנשים שוקלים ורוצים לדעת עוד לגביו.
הבעיה והקושי – בואו נבין מול מה אתם עומדים
ראשית כל, חשוב להבין מה בכלל הבעיה או הקשיים העומדים למולכם בבואכם לבנות אתר תוכן וממנו לייצר כסף. גיבוש הבנה זו תסייע לכם בהמשך לבנות מודל כלכלי יעיל, מתאים ובר קיימא לאתר המתפתח שלכם.
אפילו אם אתם בונים ומקימים את האתר שלכם לבד, למשל דרך פלטפורמות בניית אתרים כמו וורדפרס או וויקס, מדובר על תהליך המצריך השקעה של זמן, כמויות לא מבוטלות של זמן ולא אחת גם של כסף.
הקשיים העיקריים בבניית אתר שבאמת עובד ומכניס לכם כסף הם בעיקר ולא לפי סדר חשיבות:
- הבאת תנועת גולשים לאתר שלכם – קידום אורגני, קידום ממומן, פרסום, שיווק דיגיטלי.
- בניית מוניטין ומיתוג האתר שלכם כמקור מידע סמכותי, אמין ואיכותי.
- ביסוס נוכחות אפקטיבית ומוצלחת במרחב הדיגיטלי – לגרום לאתר שלכם לבלוט מול שפע המתחרים ואינסוף האפשרויות הקיימות באינטרנט.
על פי רוב, אלו לא קשיים שאפשר פשוט לדלג מעליהם באופן מיידי ונטול השקעה, כאשר אפילו אם תייצרו תוכן מקורי, מעולה ובעל ערך, כדי לגרום לגולשים למצוא אותו תצטרכו להשקיע משאבים ולעבוד חכם. אך, למרות המורכבות, כמובן שזה לגמרי אפשרי, גם לאתרים חדשים ומתחילים – כאשר תוכן משובח הוא גורם קריטי לכך!
כעת, נעבור לחלקים היותר מעניינים ופרקטיים מבחינתכם, לדרכים לעשות כסף מאתר אינטרנט או בלוג. על חלקם גם הרחבנו במאמר שלנו על: איך להרוויח כסף מכתיבת בלוגים על טיולים, יש שם המון פרקטיקה.
רעיונות לייצור הכנסות מהאתר שלכם
הכנסות דרך אפיליאציה – Affiliate Marketing
אפיליאציה נקראת לעיתים גם שיווק שותפים, כאשר הכוונה היא שדרך תוכן שאתם מייצרים אתם ממליצים או מספרים לקהל שלכם על מוצר או שירות כלשהו, עם לינק לרכישת אותו מוצר או שירות באתר הרלוונטי לכך. כאשר גולש קונה מוצר או שירות דרך הלינקים בתכנים שאתם מטמיעים באתר שלכם, אתם זוכים לקבל עמלה מסוימת.
המוצרים יכולים להיות דיגיטליים, שירותים שונים באינטרנט או במרחב הפיזי, מוצרים פיזיים לרכישה, קורסים וכן הלאה. יש פלטפורמות ייעודיות לאיתור הזדמנויות אפיליאציה ולאתרים רבים יש תכניות שותפים ספציפיות – כמובן שרצוי שיהיה קשר בין מה שאתם מליצים או מספרים אליו לבין תחומי העיסוק של האתר שלכם.
מכירות דרופ-שיפינג
דרופ שיפינג (Drop Shipping) הוא בהחלט תחום פופולארי ו”חם” מאוד בעולמות השיווק הדיגיטלי כיום. הכוונה היא שאתם כאתר מוכרים מוצרים למשתמשים שלכם, אך מבלי שאתם מתעסקים במלאי, באריזות או במשלוחים עצמם. איך זה קורה? כי צד שלישי – הצד שבפועל מוכר את הדברים – הוא שמתעסק בכל הלוגיסטיקה מסביב להעברת המוצר ללקוח הסופי. הרווח שלכם, מההפרש בין המחיר שאתם מוכרים את המוצר ללקוחות לבין המחיר שגובה מכם הספק המקורי.
כך למשל מכירות בדרופ-שיפינג של מוצרים מעלי אקספרס הן בחירה שהולכת וצוברת תאוצה בקרב בעלי אתרים ישראלים. בנוסף, יש עוד מגוון פלטפורמות המאפשרות ניהול חכם ויעיל של מכירות דרופשיפינג.
הכנסות דרך מודעות באתר
אפשרות ותיקה מאוד לייצור הכנסות מאתר אינטרנט היא לשים ברחבי האתר פרסומות של פלטפורמות פרסום חיצוניות, כאשר הרווח שלכם מגיע דרך הקלקות על הפרסומות או בהתאם למספר החשיפות, כאשר אתם כמו שותפים של חברת הפרסום. האפשרות הכי גדולה וזמינה היא לשים מודעות של גוגל באתר, אך יש להדגיש כי הרווח בזה קטן מאוד. לחלופין, אפשר לשים מודעות ייעודיות של אתרים או מותגים ספציפיים, בהתקשרות ישירה ביניכם לבינם, עם שולי רווח יותר גבוהים.
אפשרות נוספת היא מעת לעת לשים חסות על האתר, כאשר גוף מסחרי כלשהו משלם לכם כדי להיות הספונסר של האתר ולקבל חשיפה ופרסום בצורה כזו.
פרסום כתבות בתשלום
יש לכם אתר תוכן / בלוג, כך שאתם יכולים לייצר הכנסות מסוימות דרך העלאת כתבות ממומנות לאתר. הכתבות יכולות להיות מסופקות ע”י הגורם המסחרי שרוצה לשתף איתכם פעולה ולשים אצלכם באתר כתבה או שהמודל העסקי יכול להיות שאתם מפיקים את הכתבה, על נושא מוגדר ועם קווים מנחים מסוימים, בתמורה לתשלום על התוכן ופרסומו באתר. כמובן שחשוב להקפיד גם עם העלאת כתבות בתשלום לפרסם רק תוכן איכותי, מקורי ובעל ערך – הגולשים חכמים ו”ייגבו” מכם מחיר על חוסר אמינות או מקצועיות עם התכנים שלכם, בעיקר הממומנים.
כתיבת ביקורות בתשלום, עם או ללא לינק אפיליאציה
בדומה לכתבות בתשלום, אתם יכולים לעשות כסף מהאתר שלכם דרך כתיבת ביקורות בתשלום למותגים, חברות ואתרים אחרים – בפוסט קצר באתר או במדיה החברתית שלכם או כתבת ביקורת מקיפה יותר באתר עצמו. כאשר תוכלו להגדיל את הרווח עם תוספת לינק אפיליאציה למוצר או לשירות שאתם כותבים לגביו ביקורת.
מכירת ספרים אלקטרוניים
כמו קורסים דיגיטליים, גם תחום הספרים האלקטרוניים פורח ומאפשר עוד אפיק הכנסה ליצרני תוכן ובעלי אתרים. היו גם מקרים שפוסט בבלוג הפך לפרויקט מקיף של ספר, ברמות שהספר הפך לגדול יותר מהאתר כולו. הספר עדיין צריך להיות איכותי, מעניין, רלוונטי ובעל ערך והכתיבה שלו היא מן הסתם לא עניין שעושים ביומיים, אבל ההוצאה וההפצה שלו הרבה יותר פשוטות מאשר במודל ה”קלאסי” של הדפסה. אתם יכולים גם לקחת את כל הפוסטים והכתבות לכם ולחבר אותם יחד לספר מאורגן. מבחינת מכירות, אפשר ישירות באתר, באמזון ובפלטפורמות הנוספות לספרים אלקטרוניים.
מכירת קורסים וסדנאות – וירטואלית ופיזית
אם יש טרנד שהקורונה רק העצימה והטיסה למעלה זה עולם הקורסים הדיגיטליים. היום נראה שלכל אחד יש קורס דיגיטלי (ידעתם שיש אפילו קורס ויקיפדיה?), כאשר בהחלט מדובר על אפיק הכנסה שיכול לייצר הרבה מאוד כסף בניהול ושיווק נכונים. דרך הידע והמיומנויות שצברתם בבניית האתר שלכם ותפעולו, אתם יכולים להציע קורסים או סדנאות, גם במרחבים הדיגיטליים וגם בעולם הפיזי. קורס דיגיטלי יכול כמובן להיות גם מוצר למכירה, נכס דיגיטלי נוסף שעובד עבורכם בלי שאתם צריכים להעביר את הקורס כל פעם מחדש.
אזור דרושים / פרויקטים בתשלום
אם יש לכם אתר מקצועי שצבר עוקבים ויצר לעצמו מוניטין סמכותי, אתם יכולים ליצור אזור מיוחד של דרושים וחיפוש עובדים ו/או פרויקטים המחפשים אנשי מקצוע שיבצעו אותם תמורת תשלום. האזור הזה יצריך מנוי חודשי או רכישת גישה למודעות הרלוונטיות.
לקריאה נוספת
על הכותב
אור פיאלקוב, נכון לכתיבת שורות אלו בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. פיאלקוב הוא מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. בנוסף הוא הקים את EasyCloud לאחסון אתרים, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן (Google Cloud (Amazon Cloud, Digital Ocean, בעזרת Cloudways לכל אחד.
פורסם ב: כתיבת תוכן
תגיות: טיפים לכתיבת תוכן | כתיבת מאמרים | כתיבת תוכן | כתיבת תוכן אינפורמטיבי | כתיבת תוכן לאתרים | שיווק באמצעות תוכן