דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת תוכן בצורה טבעית: היתרונות והחסרונות

כתיבת תוכן בצורה טבעית: היתרונות והחסרונות

אם יש שאלת מיליון דולר לכתיבת תוכן באתר, הרי שאחת המתחרות הראויות על התואר היא ללא ספק: "כיצד אפצח את השפה בה צריך להיות כתוב התוכן?". האם כדאי להסתפק בניסוחים בסיסיים ואינפורמטיביים או אולי לשתות מיץ אומץ ולכתוב תוכן בשפה ייחודית / קלילה / הומוריסטית/ מנקודת מבט אישית (מחקו את המיותר 😊)? כראוי לשאלת מיליון דולר, אין לה תשובה אחת נחרצת. מה שכן יש, זה דיון חביב ומעשיר שהכנו לכם: הנה כל היתרונות והחסרונות לכתיבת תוכן בצורה טבעית.

בנוסף, יש לתת משקל גדול לגיל קהל היעד של הקוראים, כתבנו על כך לא מעט בסדרת מאמרים שהוקדשה לכתיבה לגילאים שונים ולכן במאמר הזה נתמקד בסגנון הכתיבה בלבד.

כבשים באירלנד

למה כדאי לכתוב תוכן בצורה טבעית?

דברו אל הקהל

קהל היעד שלכם נמצא שם, ממש מעבר לאתר האינטרנט שבניתם עבורו. אחרי שבחרתם במה להתמקצע, רכשתם אספקה, מילאתם את המדפים או בניתם את חבילות השירותים שאתם מציעים, אחרי שחידדתם את המסר, החלטתם מה אתם רוצים לומר לעולם וכיצד לשכנע אותו לבחור דווקא בכם – אחרי כל זה יש אנשים. בדיוק כמוכם. והאנשים האלה רוצים שתדברו אליהם, ולא מעליהם. ככה, הכי פשוט שיש.

נכון, אתם רוצים להפגין מקצועיות ואתם רוצים שיבינו שיש לכם ניסיון ואתם יודעים על מה אתם מדברים, אבל ככלות הכל – האנשים שיחשפו לאתר שלכם הם הציבור הרחב, לא קולגות למקצוע ולא אנשים שבאמת יורדים לנבכי הפרטים המקצועיים מהם מורכב השירות שלכם. על כן כדאי להשתמש במסרים קלים להבנה, בשפה קולחת ופשוטה, המנוסחים בטבעיות ולא בז'רגון מקצועי סבוך.

זה מה שעובד היום

אם בעבר אתר האינטרנט שאף להיות המקום בו מנוסחים באופן מוקפד המסרים העיקריים של הארגון או החברה, בצורה לקונית ואפילו מעט משעממת (סליחה, כן?) – הרי שהיום התוכן באתר הוא הרבה יותר מאשר הבית בו "מאוחסנת" הזהות העסקית שלכם – אתם הופכים להיות מותג, עם שפה, ערכים, כיפה או כאפייה ואפילו פלטת צבעים המזוהה עם המותג שלכם. יצירת שפה ייחודית לא מתחילה ומסתיימת בתוכן הכתוב באתר התדמית, היא ממשיכה איתכם לכל מקום בו נדרשת השפה הכתובה: פרסומי ניוזלטרים, תסריטי שיחה, קמפיינים ממומנים, פוסטים ברשתות החברתיות והיא אפילו מחלחלת אל שירות הלקוחות או לצ'ט בוט האוטומטי. בסופו של דבר, זה מה שעובד היום. קחו לדוגמה את דף הפייסבוק של חברת הירקות המיתולוגית חסלט, דורקס או של פיצה פרגו ותראו איזה חגיגה שיווקית מתרחשת שם. הכל בגובה העיניים, מצחיק, לא לוקח את עצמו ברצינות מדי ובסופו של דבר – עובד!

מייצרים אמינות

בואו ניקח תרחיש היפותטי לחלוטין. אתם הולכים למוסך, זה יום חם, אבל דווקא היום יש לכם כמה שעות פנויות ופנאי לבדוק את "התקלה ההיא" שמדירה שינה מהרכב שלכם. חמש דקות אל תוך הטיפול ותוך כדי הקפה השחור שמציעים לכם באדיבות, אתם כבר מרגישים בבית. רבע שעה אחר כך מגיע המוסכניק ומסביר לכם בשפה פשוטה וברורה מהי התקלה, ממה היא נגרמת, איך כדאי לתקן אותה, כמה זה יעלה ואפילו מוסיף לכם טיפ בחינם על האופן שבו תוכלו למנוע הישנות של התקלה הסוררת. כמה נעים אתם מרגישים? נראה לכם שעבדו עליכם או שאתם בידיים טובות? עד כמה תבחרו במוסך הזה שוב? אנחנו יכולים לנחש את התשובות 😊

זה בדיוק מה שמותג טוב שמדבר בגובה העיניים עושה: הוא מייצר אמינות אוטומטית וגורם לכם להרגיש בבית.

מתי כדאי לוותר על כתיבת תוכן טבעית?

יש מותגים, מה לעשות, שחייבים לשמור על פאסון ועל טון עסקי מכובד. במותגים כאלה אין ממש מקום (אולי למעט עמוד האודות, הנושא טון אישי יותר) לשפה טבעית – פשוט כי זה יגרום לקהל היעד שלכם לנדוד מהאתר מהר מאוד. כך למשל, אתרים העוסקים בעריכת דין, ביטוח, נדל"ן או אפילו אתר האינטרנט הרשמי של עירייה מסוימת הם אתרים בסגנון הזה. המשותף לכולם הוא הכסף הרב שאנו מפקידים בידיהם, כמו גם חשיבות העניין (במקרה של הצטרפות לביטוח חיים, למשל) המוטל על כף המאזניים.

בקיצור, אל תיקחו את עצמכם ברצינות גדולה מדי

על אף שיש מותגים שלא יכולים להרשות לעצמם להתבטא בצורה טבעית ובשפה "סחבקית", עדיין יש פער גדול בין כתיבת תוכן מעונבת ולקונית לבין כתיבה שעשויה להיתפס כמזלזלת או כלא רצינית.

נכון, אתם לא רוצים לזלזל בלקוחות שלכם ואתם לא רוצים לגרום להם לנדוד למתחרים רק כי הניסוח בו בחרתם להשתמש נתפס כפשוט ולא רציני, אך זה עדיין לא אומר שאתם צריכים לקחת את עצמכם ברצינות גדולה מדי. גם אם אתם, למשל, עורכי דין מהוללים, אתר התדמית שלכם צריך לשקף את היכולות שלכם, את החוזקות שלכם ואת המסרים העיקריים שלכם בצורה נעימה. זה לא המקום "להשוויץ" בשפה משפטית סבוכה או מקצועית מדי, כל שעליכם לעשות הוא למצוא את התמהיל הנכון בין תוכן שמשדר אמינות, רצינות ואפילו קורטוב של יוקרה ואקסקלוסיביות, יחד עם שפה קולחת ורהוטה שגורמת למי שנמצא בצד השני להבין: כאן יש בנאדם, לא אישיות מקצועית היושבת על הר האוורסט.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן