דף הבית » כתיבת תוכן » מדריך לכתיבת תוכן לאתרים בתחום הרפואה

מדריך לכתיבת תוכן לאתרים בתחום הרפואה

רופאה מניחה יד מרגיעה על מטופלת

כתיבת תוכן לאתרים בתחום הרפואה ו/או הרפואה המשלימה היא משימה למקצועני תוכן. מחקר שפרסם איגוד האינטרנט הישראלי, הראה שקרוב ל-70% מהגולשים באינטרנט בישראל מחפשים תשובות לשאלות רפואיות באינטרנט, מה שמהווה הזדמנות פז לאתרים בעלי תוכן בתחום הרפואה לבלוט ולהגיע לקהל לקוחות רלוונטי, בתחום בו התחרות היא גדולה, אך גם תעבורת הגולשים.

ידוע כיום ש״תוכן הוא המלך״, במיוחד בעידן שבו הקידום האורגני חשוב לפחות כמו הקידום הממומן. מה זה אומר? זה אומר שאתרי אינטרנט שמציעים לגולשים תוכן מקורי, איכותי ובעל ערך, ומסווגים בהתאם על ידי מנוע החיפוש, זוכים לעלות למקומות הראשונים בחיפוש, ולכן מי שמספקים תוכן איכותי – מרוויחים. אבל לצד האיכות, חשובים היבטים נוספים, בייחוד כאשר מדובר בתוכן מתחום הרפואה.

״מדוע להשתמש בשירותי כתיבת תוכן? אולי אני יכול/ה לכתוב את התוכן לאתר שלי בעצמי?״ – התהיות הללו הן מאוד מובנות. רופאים רבים בעלי כושר כתיבה והתבטאות מעולים, שלא נדבר על הידע הרפואי והמקצועי וההשכלה המקיפה, אך חשוב לזכור שכתיבת תוכן לאתר אינטרנט זה כבר סיפור אחר לחלוטין, וזו עבודה למקצוענים. לכן יש לשלב בין השניים – להיעזר בשירותי כותבי תוכן מקצוענים (עם ניסיון בתחום הרפואה) אך להנחות אותם ביסודיות.

במאמר הבא תמצאו סקירה של כל מה שחשוב לדעת לפני שניגשים למלאכה החשובה של כתיבת התוכן לאתר שלכם, עם דגש על מה שרלוונטי לתחום הרפואה.

הצלחת האתר במנועי החיפוש

ההיבט הראשון אליו חשוב לשים לב בכתיבת תוכן לאתרים בתחום הרפואה נקרא SEO (באנגלית Search Engine Optimization = אופטימיזציה למנועי חיפוש). למעשה מדובר בתוכן שעובר התאמה על מנת שמנוע החיפוש יוכל לקרוא אותו ולקדם אותו בצורה מיטבית בתוצאות החיפוש.

״אמנות״ ה-SEO, כוללת היבטים רבים, ביניהם שימוש נכון בביטויי מפתח, תוך מחקר מעמיק לגבי ביטויי המפתח הפופולריים והעכשוויים אותם מחפש קהל היעד של האתר. בנוסף, חשוב לשלב באתר ביטויי מפתח מסוג ״זנב ארוך״, כלומר ביטויים ספציפיים המיועדים לקהל קטן יחסית, אך ממוקד, שמחפש בדיוק את השירות אותו אתם מציעים.

דבר חשוב נוסף הוא לספק תוכן שמעניק לגולשים ערך, ובכך הגולשים שלכם ״יבלו״ באתר זמן רב (מה שגם נמדד על ידי מנוע החיפוש). הדרך לעשות זאת היא לכתוב תוכן איכותי בשפה אליה הקהל הרחב יוכל להתחבר (ולא רק מי שבקיא בז׳רגון הרפואי/מקצועי), שימוש בפסקאות קצרות יחסית, ותוכן שמחדש לגולשים ולא חוזר על מידע שכבר ״נטחן עד דק״ באתרים אחרים.

שימוש במקורות מידע מהימנים

בכתיבת תוכן מקצועי, ועל אחת כמה וכמה תוכן רפואי מקצועי (וגם קידומי-שיווקי), חשוב מאוד להתבסס אך ורק על מקורות מידע ברי סמכא. לא, לא אתרי עיתונות, אלא מחקרים ומאמרים אקדמאים, ומומלץ מכתבי עת מדעיים נחשבים (מומלץ כאלו בעלי Impact Factor, כלומר בעלי השפעה וחשיבות בעולם האקדמי (בתחומי הרפואה.

גם כאשר מתבססים על מחקרים מכתבי-עת נחשבים, כדאי לוודא שכותב המאמר הוא מומחה (או מומחית) בעלי מוניטין בתחומם. כמו כן, ההמלצה היא תמיד להצליב את המידע עם מקורות מידע נוספים, בין אם מדובר במאמרים, או אתרים של מוסדות רפואה גדולים ומוכרים כגון בתי חולים וקופות החולים הגדולות. כמובן שתמיד חשוב להקפיד שלא להעתיק את המידע, שכן ישנה חשיבות גדולה לתוכן מקורי ולא משוכפל.

ההתבססות על מקורות מידע מוסמכים היא חשובה לא רק על מנת לחזק את המוניטין של האתר ושלכם, או על מנת להציע ערך לגולשים, אלא גם מכיוון שכיום אנשים רבים נוטים ״להתייעץ״ עם אתרי האינטרנט במגוון נושאים – גם רפואיים, והדבר האחרון שתרצו שיקרה תדמיתית הוא למסור לגולשים שלכם מידע רפואי בלתי מבוסס.

הפכו את המידע שלכם לנגיש וקריא לקהל הרחב

אחד מההיבטים החשובים בכתיבת תוכן לאתרים רפואיים / בתחום הרפואה, הוא הנגשת התוכן לציבור הרחב – גם למי שאינם מצויים בז׳רגון הרפואי ולא מסוגלים להבין את השפה הרפואית. עם זאת, חשוב שה״הנגשה״ של המידע תשמור על המקצועיות, המהימנות והאיכות של התוכן.

תוכן רווי במונחים מקצועיים עשוי ״להבריח״ מהאתר גולשים ולקוחות פוטנציאלים, או פשוט לעייף אותם ולפספס את המטרה של ההנעה לפעולה. לכן חשוב שהתוכן באתר יוגש ״בגובה העיניים״ ויהיה גם מעניין ויגרום לקוראים לרצות לעבור לפסקה הבאה.

בכתיבת תוכן מקצועית, כותבי התוכן תמיד נדרשים לאזן בין תוכן מקצועי ובין תוכן נהיר וברור. אנשים שיש להם מצד אחד את הניסיון וההשכלה המתאימים לכתיבת תוכן רפואי, אך גם את הניסיון בכתיבת תוכן שכזה, ומבינים את הניואנסים של שני העולמות – עולם הרפואה ועולם כתיבת התוכן.

חשיבות המוניטין והקשר לתוכן

מי כמוכם יודעים עד כמה חשובה התדמית והמוניטין של הרופא או המרפאה, ועל פיה ישק דבר. לכן, על התוכן באתר שלכם לשקף את המומחיות שלכם. על התוכן להיות תוכן מעמיק ובעל ערך, שישדר את היותכם מומחים מובילים בתחומכם. המטרה היא לתת ערך, אך בצורה כזו שתגרום לגולש הממוצע לחוש שהתוכן נכתב בידי המומחה/מומחית הגדולים ביותר בתחומם – וליצור עמכם קשר.

תוכן שמוגש בצורה נכונה עשוי בהחלט לחזק את המוניטין שלכם, וזה נעשה לרוב על ידי מאמרים מקיפים, כתיבת עמוד ״אודות״ חזק וענייני עם סרט תדמית מקצועי, עמודי המלצות ממטופלים שמוגשות באופן אותנטי וענייני, עמודי המלצות וטיפים מעשיים, ״ספיישלים״ מיוחדים המוקדשים לנושאים מסוימים, בלוג מקצועי עם מאמרים שמכילים תוכן עניינים, מקורות, תמונות, אינפוגרפיקות וסרטונים, תוכן וידאו מושקע, מתן אפשרות לשאלות ותשובות של הגולשים באתר, ועוד.

זכרו שתוכן איכותי הוא בעצם הבשר וגם עמוד השדרה של האתר שלכם, והוא מה שעושה את ההבדל בין אתר ״גנרי״ ששם דגש על תוכן שיווקי מינימליסטי, לבין אתר מקיף ומוביל בתחומו, שיזכה להיות מדורג בתוצאות הראשונות, אך גם ירשים את הגולשים בכך שהוא מעניק להם ערך אמיתי.

התייחסות למגמות וטרנדים בעולם הרפואה

מדי פעם מגיח ׳שיגעון׳ חדש. לעתים מדובר בטיפול חדשני שכולם מדברים עליו, או בשמועה על שיטה או תרופה חדשה שעושה פלאים, או להיפך. כמו בתחומים רבים, גם בתחום הרפואה צצים להם טרנדים ומגמות, והתייחסות אליהם בצורת מאמר מקיף עשויה לתרום רבות לקידום האתר במנועי החיפוש.

ברגע שמנוע החיפוש מזהה שמאמר מסוים מספק את המענה הכי יסודי ומקיף לנושא/סוגיה מסוימת, לרוב אותו מאמר יגיע למקומות הראשונים במחרוזת החיפוש, וזה יתרון גדול. נסו תמיד להיות ״עם היד על הדופק״ ולזהות מגמות עכשוויות בתחום ההתמחות שלכם. זה יסייע לכם גם במנוע החיפוש, וגם תיתפסו כאנשי מקצוע שתמיד מתעדכנים בנעשה בתחום שלכם, ואפילו ״מקדימים את זמנם״.

תוכן מגוון – יתרון גדול באתרים בתחום הרפואי

בנושא שנחשב ״כבד״ או ״רציני״ כמו רפואה, חשוב לשמור על התוכן מעניין ומגוון ככל האפשר. ההמלצה שלנו היא לשלב בתוכן תמונות, תרשימים וסרטוני וידאו ככל האפשר. כמובן שישנה עדיפות לשילוב תוכן וידאו מקצועי באתרכם (זה דבר שאנו ב״כתבנית״ יודעים להפיק, ונשמח לסייע לכם), אך במידה ולא תוכלו להפיק סרטוני וידאו לקידום של כל מאמר באתר, תוכלו מדי פעם גם להטמיע באתרכם סרטוני יוטיוב נבחרים של אחרים (רק זכרו שלא כל הגולשים מבינים אנגלית, לכן נסו לשלב סרטונים ברורים עם עברית או לכל הפחות אנגלית פשוטה ככל הניתן).

כמו כן, נסו לעתים למשל לערוך ראיונות עם אנשי מקצוע בכירים בתחומם, לכתוב ערכים לויקיפדיה בתחומי ההתמחות שלכם, לשלב באתרכם מדריכים מעשיים וטיפים (״המדריך השלם ל…״ או נניח ״עשרה מאכלים שמסייעים ל…״), וכמובן נסו להיות פעילים ולכתוב תוכן בקביעות ברשתות החברתיות, אחד מהכלים החשובים שיסייעו לכם להביא תעבורה איכותית ומכוונת מטרה לאתר שלכם.

לסיכום – זכרו:

כתיבת תוכן לאתרי רפואה, בכל תחום, היא עבודה למקצועני תוכן, המודעים לשלל השיקולים וההיבטים של מטרת התוכן, החשיבות של הנעה לפעולה, מתן ערך, אופטימיזציה במנועי חיפוש, שימוש במילות מפתח נכונות, מבנה מאמר המעודד המשך קריאה, ומתן מידע רפואי מהימן ואיכותי המתבסס על מקורות ברי סמכא.

אתם לא רוצים שהתוכן באתר שלכם ייתפס על ידי הגולשים כתוכן ״גנרי״ או סטנדרטי, אלא כתוכן מרתק שבמקרה הטוב יגרום לגולש/ת ליצור עמכם קשר, ובמקרה הרגיל יגרום להם להכניס את האתר ואת השם שלכם לזיכרון ולמועדפים, כאתר שהמידע בו הוא בעל ערך ואמין. תוכן שאנשים לא רק ישמחו לקרוא בו, אלא גם לשתף אותו ברשתות החברתיות ועם בני משפחה וחברים.

חברת ״כתבנית״ היא חברת כתיבת התוכן הגדולה והמובילה בישראל, עם ניסיון רב בכתיבת תוכן לאתרי רפואה, רפואה משלימה, רפואה אסתטית, קליניקות במגוון תחומים ועוד. נשמח לסייע לכם בכל הנוגע לכתיבת תוכן איכותי לאתר שלכם.   

שאלות ותשובות

למה חשוב לשים לב כשכותבים תוכן לאתר בתחום הרפואה?

ישנם דגשים חשובים רבים בכתיבת תוכן לאתרים בתחום הרפואה, לדוגמה החשיבות של הסתמכות על מקורות מידע ברי סמכא, החשיבות של תדמית הרופא והמרפאה, הנגשת התוכן לקהל הרחב, שימוש נכון במילות מפתח, ועוד. במאמר הזה אנו מפרטים לעומק את הדגשים השונים אליהם כדאי לשים לב בכתיבת תוכן לאתרי רפואה.

האם כדאי להשתמש בשירותי כתיבת תוכן לאתר בתחום הרפואה?

מומלץ שהתוכן באתר ייכתב בידי מקצועני תוכן, שמודעים לדגשים החשובים ולדרכים לגרום לתוכן להתבלט במנועי החיפוש. טעות נפוצה לחשוב שהרופא עצמו צריך לכתוב את התוכן לאתר, שכן תוכן קידומי אינטרנטי לא דומה במהותו לתוכן מקצועי רפואי, והוא נועד להשיג מטרות שונות.

התחרות באתרי הרפואה היא גדולה. כיצד אוכל להתבלט?
לא לחינם אומרים ש״התוכן הוא המלך״. בעזרת תוכן איכותי, מקורי ובעל ערך אמיתי לגולשים, ניתן למצב את אתרכם כאתר מוביל בתחומו, וכן, גם לכבוש את המקומות הראשונים במנוע החיפוש. לשם כך, כדאי לכם להיעזר במקצועני כתיבת תוכן בעלי ניסיון בכתיבה לאתרים רפואיים.

כיצד ניתן לכתוב תוכן רפואי שיעניין את הגולשים?

ישנן שיטות רבות להעשיר תוכן רפואי ולהפוך אותו למרתק, נוח לקריאה, נגיש ומעניין. לדוגמה, להכניס לתוכו תוכן עניינים, תמונות (כאן תמצאו כמה מאגרים חינמיים מעולים), אינפוגרפיקות וסרטוני אנימציה (כאן תוכלו ללמוד איך להכין סרטוני אנימציה בחינם), מתן אפשרות לשאלות ותשובות של הגולשים באתר, ועוד.

פורסם ב: כתיבת מאמרים, כתיבת מאמרים לקידום, כתיבת תוכן

תגיות: | | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן