דף הבית » כתיבת תוכן » תזמון תוכן נכון יכול לעשות המון

תזמון תוכן נכון יכול לעשות המון

כן, כן, זה לא סתם חרוז – זה באמת נכון! אם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים בלו"ז צפוף, צרכי דיגיטל הולכים ומתרבים וימבה (!) רעיונות לתכנים מצוינים שאין לכם באמת זמן להעלות – כדאי כבר עכשיו שתתחילו לתזמן מראש את התוכן שלכם. אז למה בכלל כדאי לתזמן תוכן ואיך עושים את זה נכון? תזמנו 3 דקות על השעון ובואו לקרוא את הכתבה שהכנו לכם.

שעון חכם

אם גורו השיווק אומר – הוא יודע

ניל פאטל הוא אחד ממומחי השיווק הגדולים שידע דורנו רווי הדיגיטל. באחד המאמרים שלו, שכותרתו המפוצצת היא: "כיצד תשיגו יותר לייקים בפייסבוק", הוא מדווח כי פרסום פוסט בפייסבוק בתדירות של עד 4 פעמים בשבוע מעלה את רמת מעורבות הגולשים ב-71% (זאת בהשוואה ל-5 פעמים בשבוע, כך שגם להגזים לא כדאי 😊). לצד הנתון הזה, מחקרים מראים כי חברות הבוחרות לפרסם יותר מ-16 פוסטים סה"כ בחודש מייצרות תנועה גדולה יותר לעמוד, בשיעור של פי 3.5, בהשוואה לאלו שמפרסמים פחות מ-4 פוסטים בחודש. אז נכון, כתיבת מסת תוכן שכזו עשויה להיות משימה מורכבת למדי – אך ברגע שיש לכם אסטרטגיית תוכן מסודרת, היא לגמרי אפשרית.

3 סיבות טובות לתזמון תוכן מראש

1. זה חוסך לכם המון זמן

בעולם בו אף פעם אין זמן, היכולת לנהל את הלו"ז שלנו הוא בגדר מתנה של ממש. תזמון פוסטים מראש הוא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. כשאתם מתזמנים את התכנים שלכם (בין אם מדובר בסרטונים לערוץ היוטיוב שלכם, מאמרים לבלוג או פוסטים לפייסבוק) חודש מראש, אתם מפנים לעצמכם זמן יקר ומשאבים אדירים שיכולים להיות מופנים להרחבת העסק, לפעילויות שיווק נוספות שאף פעם אין מספיק פנאי אליהם וגם מאפשרים לעצמכם לעבוד על קמפיינים קיימים, לשמור על קשר עם לקוחות ולהתמקד בצרכים העסקיים הנוספים של העסק.

2. להגיע לגולשים שלכם. תמיד.

תזמון פוסטים מראש נותן לכם את החופש המוחלט לפרסם גם בסופי שבוע וגם בשעות שיא, גם כשאתם באמצע הנהיגה ואפילו באמצע שאתם ישנים – פשוט כי הייתם חכמים ולפני כמה שבועות לחצתם על כפתור אחד, ובחרתם את התאריך והשעה המדויקת בהם תרצו שקטע התוכן ייצא לאוויר העולם. גם אם אתם לא מצליחים לפרסם בזמן בו קהל היעד שלכם נמצא ברשתות החברתיות, תוכלו להיות רגועים שהתוכן שלכם יתפרסם בשעה הנקובה, איתכם או בלעדיכם.

3. עקביות מותגית

מטרת העל: לגרום לכמה שיותר אנשים "לחבב" את העמוד שלכם ולהיות מעורבים בפעילותו השוטפת. אחת הדרכים המרכזיות לעשות היא להיות עקביים ולתת לעוקבים שלכם סיבה טובה לחזור ולצפות בתכנים שאתם מעלים. לדוגמה, אם אתם מנהלים את עמוד האינסטגרם של מסעדה איטלקית המציעה מבצעים מיוחדים לארוחות צהרים (עשינו לעצמנו חשק לפסטה עכשיו, לא נשקר), דרך טובה לגרום לעוקבים לדעת זאת ולרצות להגיע היא פשוט לפרסם את התפריט בסטורי מדי יום, באותה שעה, בתוספת כמה תמונות מעוררות תאבון מתוכו. לא רק שזה יגרום ללקוחות הפוטנציאלים להגיע למסעדה, אלא שהאלגוריתם של אינסטגרם יידע שהלקוחות שלכם רוצים להיחשף לתוכן שאתם מעלים – ולחשוף אותו בפניהם עוד קצת.

אך היופי הגדול הוא שאתם ממש לא צריכים להיות ערים לכך ששעת הצהרים הגיעה ולפרסם את תפריט המסעדה האיטלקית ההיפותטית הזו (בשבילנו גם טירמיסו בצד, תודה!), אלא פשוט לתזמן את כל הפוסטים מראש, בפעם אחת, לכל אורך החודש. קסם!

טיפ הזהב לתזמון נכון

לפעמים קל יותר, מבחינות מסוימות, לפרסם פוסטים בזמן שהנושא חם ורלוונטי יותר או כשיש לכם זמן, מאשר לתזמן מסה של פוסטים מראש. לא מעט בעלי עסקים שגם עוסקים בתפעול הדיגיטל שלהם חוששים בתחילה שהפוסטים שהם מתזמנים בתחילת החודש לא יהיו רלוונטיים לסופו, אך אנחנו כאן כדי להרגיע: בניית אסטרטגיית תוכן נכונה מנטרלת את החשש הזה כמעט לחלוטין.  

כל שעליכם לעשות הוא לחשוב על מספר קטגוריות תוכן רלוונטיות "שילכו" איתכם לאורך החודש – GIF מעניין עם כיתוב רלוונטי לעסק, פרסום מוצרים חדשים, פינת "הידעת" מעניינת או היכרות עם אחד מעובדי החברה. לא משנה מהן הקטגוריות שתבחרו (נתנו לכם פה כמה סוגים, ברוב אדיבותנו), הם יהיו העוגנים שלכם ועל פיהם תוכלו לכתוב את הפוסטים – גם חודש מראש.

לאחר שבניתם את התוכן כולו, כל שנותר לכם הוא לתזמן את פיסת התוכן הזו לשעות ולזמנים בהם הגולשים שלכם פעילים יותר. כעת, גם אם תרצו להוסיף סרטוני RTM במהלך החודש כי יש אירוע שלא כדאי להתעלם ממנו או מכל סיבה אחרת – פשוט עשו זאת. זה יהיה הרבה יותר פשוט מאשר לתזמן את קטעי התוכן הללו מדי שבוע או להעלות אותם יום אחרי יום, כל חודש מחדש.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות:

גלילה למעלה דילוג לתוכן