דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבה שיווקית לדור ה-Z

כתיבה שיווקית לדור ה-Z

ילדי דור ה Z – ילדי סוף שנות ה-90 ועד העשור השני של המאה ה-21 (?)

שמתם לב לסימן השאלה הקטן בכותרת? הוא לא שם במקרה. הדעות לגבי גבולות השנים של הדור הזה, חלוקות: יש חוקרים שמתייחסים לתקופה של “סוף שנות ה 90” מ 1995 ותוחמים אותה בשנת 2000. היסטוריונים וסוציולוגים אחרים, ממקמים את הדור הזה בכלל בין 2005 ל 2025.

הדבר שבכל זאת מאפיין מאוד את ילדי דור ה Z, בישראל ובכלל

דור ה Z הוא דור מסכי המגע השטוחים, האפליקציות והמכשירים החכמים. שלא כמו הדורות שקדמו לו, הוא לא מכיר שום דבר אחר ואמצעי תקשורת מיושנים יותר הם מבחינתו מוצג מוזיאוני משעשע ותו לא. כמו כן, בניגוד לדורות קודמים, ילדי דור ה-z  חווים כבר חוויות משותפות. נכון לרגע כתיבת שורות אלו, הם גם חווים כל אחד בארצו מאפיינים דומים של מגפת הקורונה העולמית.

קשה לשער מה יהיו ההשלכות הבריאותיות, הכלכליות והחברתיות של הקורונה בטווח הארוך, אך ניתן לקבוע כבר מעכשיו שמדובר באירוע מכונן שדור שלם חווה יחד והוא נטמע כחלק בלתי נפרד מהילדות שלו וממתווה חייו, כולל הנחיות הריחוק החברתי, סגירת התנועה בין מדינה למדינה, הגנה על אוכלוסיות בסיכון ועוד. לכן, כשדור זה יגדל, תהיה לו חוויה משותפת שהוא יוכל לתקשר לגביה עם אנשים בני דורו מכל העולם, גם אם מעולם לא נפגשו ולא יפגשו פיזית. זאת בניגוד לאירועים הייחודיים לישראל, כמו המלחמה בטרור הטילים, או אירועים מקומיים כמו מלחמות אזרחים או מיתון כלכלי חריף, במדינות אחרות.

את העדות הראשונית לכך ניתן כבר למצוא בזינוק הבלתי נתפס של השימוש באפליקציית טיקטוק, שהפגינה עלייה של לא פחות מ 5000% בנתוני השימוש, בזמן משבר הקורונה והסגר שהוטל בעקבותיו. מדובר באפליקציה שדור ה-Z שולט בה היטב והיא הולכת ומתבססת כרשת החברתית העיקרית ושלו ובעקבות כך כפלטפורמת פרסום לא רעה בכלל. לתוך זה, צריך להכניס גם תהליכי שיווק.

ערכיות היא שם המשחק

שלא כמו דור ה X חסר המוטיבציה, נראה שדור ה-Z הוא יזמי בנשמתו ובאמת מאמין שהוא יכול לשנות את העולם. לכן, הוא מתחבר יותר למותגים שיש להם גם אג’נדה חברתית חזקה. מכירות “מלוקקות” עם מסר שיווקי אגרסיבי? כבר לא עובדות על הדור הזה.

שלבו את הכתיבה השיווקית עם חווית UX

דור המסכים מזהה ממשק משתמש מוצלח כשהוא נתקל באחד כזה ואתם צריכים לוודא ששלכם, הוא אחד כזה. במקום פסקאות ארוכות, השתמשו במשפטים קצרים שמתאימים לטווח הקשב הזעיר של הדור הזה. הכניסו גם תת-כותרות ברורות ורשימות עם בולטים – ויהיה לכם יותר סיכוי לשרוד את חוסר הסבלנות של דור ה Z.

לסיכום

  • ילדי דור ה Z – הם (בגדול) ילדי סוף שנות ה 90 ועד העשור השני של המאה ה -21.
  • זהו דור שנולד אל עידן התקשורת האינטרנטית והרשתות החברתיות ולא מכיר שום דבר אחר.
  • כתיבה שיווקית לדור זה צריכה להיות מותאמת לטווח הקשב הקצר שלו.
  • דור ה Z מתחבר לפלטפורמות עם ממשק משתמש מרהיב וידידותי ולפרסום אותנטי, ישיר ובעל ערך מוסף.

הגענו נכון לעכשיו אל החלק האחרון בסדרת המאמרים שלנו, שעוסקים בכתיבה שיווקית לדורות השונים. דיברנו על כתיבה שיווקית עבור הבייבי בומרס, עברנו לסקירה של כתיבה שיווקית שפונה אל בני דור ה Y וכמובן שלא שכחנו את דור ה-X.

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן