אם אתם שואלים את עצמכם איך הבלוג שלנו מצליח כל כך התשובה פשוטה – אנחנו עושים שימוש בטכניקות שונות בכתיבת תוכן שמוכחות כמשפרות את התנועה של הגולשים לבלוג. ובגלל שאנחנו נחמדים החלטנו לשתף אתכם בהם, בטכניקות ובאסטרטגיות שעושות את ההבדל. אנחנו בטוחים שאתם תאהבו אותנו עכשיו אפילו יותר 🙂 מתחילים:
כתיבת מאמרים מסוג “עדכון חשוב” והפצתם באאוטבריין וטאבולה
כתבו מאמר שמתמקד בנושא חם חדש ועדכני והפיצו אותו בפלטפורמות לשיתוף תוכן כמו אאוטבריין וטאבולה. תחשבו על זה באופן הבא: אנשים נכנסים לאתרי חדשות ותוכן כדי לקבל מידע. בתחתי הכתבה אותה הם קראו עכשיו הם מקבלים עדכון חשוב מתחום העניין שלהם. הסיכוי שהם יקליקו על אותה ידיעה גבוה. תנועת הגולשים שתגיע לאתר שלכם תהיה גבוהה ככל שתשימו תקציב פרסום גבוה יותר.
לטכניקה הזו אין סיכוי הצלחה של 100% אבל ככל שמשתמשים בה יותר כך עולה הסיכוי שמשהו “יתפוס”. וברגע שמשהו תופס, הסיכוי שהקוראים ישתפו אותו עולה.
החיסרון: נדרש זמן כדי לייצר את הכתבות הללו. לוקח כמה שעות כדי לכתוב את המאמר ועוד כמה שעות להוסיף להם עזרים ויזואליים (צילומי מסך, איורים, אינפוגרפיקות) וכמובן, לא לשכוח את ההוצאה הכספית של הפלטפורמות להפצת תוכן אבל העבודה הקשה משתלמת ובגדול. בעיקר אם תשתפו את המאמר גם ברשתות החברתיות השונות.
קישור לפרופילים חברתיים בניוזלטרים
שולחים ניוזלטר? כל שאתם צריכים לעשות הוא להוסיף קישור בניוזלטר לפרופילים שלכם ברשתות החברתיות כך עוד אנשים שירשמו יקבלו מכם מדי פעם לינקים לצריכת תוכן נוסף באתר שלכם. בנוסף, מחקרים מראים שזה מעלה את שיעורי התגובה לניוזלטרים ב-9%.
חידוש פוסטים שמקבלים תנועת גולשים דלה
הכנסו לגוגל אנליטיקס ומצאו את הדפים שתנועת הגולשים אליהם דלה במיוחד. כאן תוכלו לבחור באחת מהאופציות. או לחדש ולרענן את הפוסט ולפרסם אותו כפוסט חדש או לעדכן את התוכן בפוסט מבלי לפרסם אותו מחדש. אנחנו עושים שימוש רב בטכניקה הזו. קראו כאן עוד על תחזוקת תוכן ועל שדרוג תוכן קיים בקביעות.
שימוש בנוסחת מת”ה
המילים הראשונות בפוסט שלכם נחשבות לחשובות מכל כי הן הדבר הראשון שאנשים קוראים. לכן, יש משמעות אדירה למבוא/הקדמה של הבלוג, אבל צריך לוודא שהם לא יהיו ארוכים מדי.
אנחנו גילינו תבנית לפוסטים שתמיד עובדת. נוסחת מת”ה היא למעשה ראשי תיבות של המילים באנגלית מבוא, תועלות לקורא הפוסט והנעה לפעולה. עכשיו, עלו לראש המאמר הזה וקראו את הפסקה הראשונה. מזהים את נוסחת מת”ה?
כתיבה על נושאים חמים
בואו נודה על האמת: רוב הנושאים שמעניינים את רובנו הם תחרותיים מאוד, כך שכדי לעשות מעשה ולהתברג במיקום גבוה צריך לעבוד קשה מסיבה אחת – רוב הסיכויים שיש כבר מאות (ואפילו אלפי) תכנים שנכתבו או הופקו על אותו נושא בדיוק. מה הפתרון? לשבור את כללי המשחק ולכתוב על נושאים חמים, כלומר נושאים פופולריים שעדיין אינם סופר תחרותיים. איך מוצאים נושאים חדשים? יש דרך פשוטה וקלה, נכנסים לגוגל חדשות ומחפשים מה חדש בעולם התוכן שלכם.
כתיבת תוכן מקורי ותקצורו עבור הרשתות החברתיות
שיתוף תכנים במדיה חברתית היה בעבר טיפ מעולה להעלאת הטראפיק, אבל כדאי שתתעדכנו כי הוא כבר ממש לא. כיום רוב האלגוריתמים של הרשתות החברתיות (ובראשן פייסבוק) קוברים פוסטים שנשלחו מפלטפורמות אחרות. ההעדפה היא כמובן לפוסטים מקוריים שיופקו עבור אותה הפלטפורמה.
אמנם אין דרך לעקוף את הבעיה לגמרי, אבל אנחנו מצאנו פרצה קטנה שיכולה לעזור: פרסמו את תקציר התוכן המקורי ברשתות החברתיות וקשרו באמצעות לינק לפוסט או למאמר המלאים. מומלץ גם לתת כותרת שונה לכל רשת חברתית ולראות מה עובד לכם. הגישה הזו מאפשרת לכם ליהנות מכל העולמות : האלגוריתם במדיה החברתית מקבל את מבוקשו (תוכן מקורי ומעורבות) ואתם נהנים מפוסט ויראלי ומיותר טראפיק לאתר.
שימוש בתוכן סודי (למנויים בלבד)
את התוכן הסודי רק המנויים שלכם יכולים לקרוא. כאשר גולש אקראי רוצה לקרוא פוסט סודי – קופצת לו הודעה שמבקשת את הדוא”ל שלו. למרות שעדיין מוקדם לסכם מבחינה סטטיסטית, נראה שפוסטים סודיים עובדים מצוין. גם מעלים את הטראפיק לאתר וגם מעלים את כמות המנויים לניוזלטר.
שימוש במילות מפתח בכותרת המאמר
כותרות שכוללות מילות מפתח לא מיועדות רק לקידום האתר במנועי החיפוש (למרות שזה ממש מועיל). מחקרים מראים שכותרות כאלה מעלות את שיעור הקליקים האורגנים ב-45%. חשוב לזכור שהכותרת לא חייבת להיות בדיוק מילת המפתח שהגולשים מחפשים וזאת מסיבה אחת – כל עוד הטקסט בכותרת דומה למילת המפתח אתם תיהנו מתנועה יפה וערה של גולשים. כדאי לכם לקרוא גם את: איך להשתמש נכון בכותרות לקידום האתר וגם את המאמר על כותרות ממגנטות.
פרסום תוכן וידאו עם הרבה קטעים
אנשים אוהבים סרטוני וידאו מהירים. אמנם כדי שהסרטונים ייראו טבעיים כדאי לקטוע אותם כמה שפחות, אבל זה הופך את הסרטונים לאיטיים. הפתרון הוא לפרסם סרטוני וידאו שכוללים הרבה קטעים. והבונוס – זה גם מסייע לשמור על רמה גבוהה של צפייה לאורך כל הסרטון.
כתיבת כותרות ארוכות וכותרות רגשיות
כדי לקבל יותר שיתופים במדיה החברתית מהבלוג כדאי שתכתבו לפוסטים כותרות ארוכות. מחקר מצא שיש קשר ישיר בין אורך הכותרת לרמת השיתוף במדיה החברתית. כותרות ארוכות משותפות ב-76% יותר מאשר כותרות קצרות. אותו קשר נמצא גם בין מספר התווים בכותרת לרמת השיתוף של הפוסט במדיה חברתית.
מחקר נוסף שבדק 5 מיליון חיפושים בגוגל מצא שכותרות רגשיות זוכות ליותר קליקים.
כדאי לכם לקרוא גם את: איך להשתמש נכון בכותרות לקידום האתר וגם את המאמר על כותרות ממגנטות.
ביצוע אופטימיזציה של מילות מפתח לא מנוצלות
לרוב כלי המחקר למילות מפתח יש את אותה הבעיה: הם מספקים לכולם את אותן התוצאות. מה הייתם אומרים אם הייתה דרך אחרת, כזאת שתאפשר לכם למצוא את מילות המפתח הלא מנוצלות ולהיות צעד אחד לפני המתחרים?
האמת היא שיש וככה זה עובד:
- היכנסו למתכנן מילות המפתח של גוגל, הקליקו על הלשונית “התחל עם אתר”.
- לאחר מכן הכניסו את כתובת האתר של המתחרים או קישור לאחד הפוסטים שלהם
- ותקבלו רעיונות למילות מפתח שכנראה לא חשבתם עליהן… מגניב, נכון?
ביצוע אופטימיזציה של מילות מפתח ממותגות
מילות מפתח ממותגות הן בדיוק מה שאתם חושבים – מילות מפתח שעברו אופטימיזציה בהתאם למותגים ולמוצרים מסוימים. אז למה לכתוב את תוכן הבלוג סביב מילות המפתח הממותגות? מסיבה פשוטה – מילות מפתח אלו הן לרוב לא תחרותיות. כל חיפוש בגוגל יביא אותם אליכם…
החיסרון של מילות מפתח ממותגות הוא שהן ספציפיות מדי כך שכמות החיפושים תהיה נמוכה יחסית לביטויים אחרים.
שימוש בערוץ היוטיוב העסקי לצורך סיפור סיפורים
אחד הדברים העוצמתיים ביוטיוב הוא העובדה שלמרות שמדובר ברשת חברתית, זהו מדיום אישי מאוד.
שלא כמו פוסט בבלוג, הגולשים צופים בכם מעבירים את המסר – מה שהופך את יוטיוב למקום המושלם להוריד את ההגנות ולחשוף סיפורים אישיים הרלוונטיים לנושא. אנחנו למשל כוללים סיפור אישי רלוונטי של 30-60 שניות בכל אחד מהסרטונים שלנו ביוטיוב. הנה דוגמה:
רובם אמנם מראים איך למדנו דברים שונים בתהליך של ניסוי וטעייה, אבל דבר אחד משותף לכולם- גילינו שכל עוד הסיפורים האלו קצרים ורלוונטיים הם זוכים להערכה רבה יותר בקרב הגולשים.
כתיבת תיאורי מטא משכנעים
בניגוד לדעה הרווחת – גוגל לא משתמשת בתיאורי המטא שלכם כדי להבין את התוכן שבדף שלכם, אבל הגולשים דווקא כן. זוהי הדרך שבהם הם לומדים עליכם יותר כדי להחליט אם להקליק או לא – מה שמסביר למה דפי אינטרנט עם תיאורי מטא זוכים ליותר הקלקות מאשר דפים ללא תיאורים.
רוצים לדעת איך כותבים נכון תיאורי מטא? קראו את המדריך שלנו בנושא
השתמשו בסטטיסטיקות באתר שלכם
דפי סטטיסטיקות הם דרך נהדרת לבנות קישורים נכנסים בלי לעבוד קשה. הסיבה לכך פשוטה – דפים אלו מותאמים באופן אופטימלי סביב מילת המפתח נושא (אחד הנושאים שעליהם אתם כותבים)+סטטיסטיקה. מי נוטה לעשות חיפושים בנוגע לסטטיסטיקות? בלוגרים ועיתונאים שאח”כ גם יפרסמו את התוצאות במאמר שלהם, לרוב עם קישור לדף שלכם. כל זה כמובן רק במידה שפרסמתם את המחקר שלכם באתר, כך שיהיה להם מאיפה למסמך את הנתונים.
לקריאה נוספת
פורסם ב: כתיבת תוכן
תגיות: אאוטבריין | בחירת מילות מפתח | גוגל חדשות | דו"ח מילות מפתח | טיפים | טיפים לכתיבת תוכן | טראפיק | יוטיוב | כותרות | כותרות למאמרים | כותרות לקידום אתרים | כתיבת כותרות | מבנה נכון של כותרות | מחקר מילות מפתח | מילות מפתח | מילות מפתח ממותגות | מת"ב | מתה | נוסחת מת"ה | נושאים חמים | ניזולטרים | שדרוג פוסטים | תוכן וידאו | תוכן למנויים | תוכן מקורי | תוכן סודי | תנועת גולשים