השימוש באנימציה למטרות שיווק, פרסום, צרכנות ותחומים רבים נוספים, נעשה פופולרי יותר ויותר בשנים האחרונות. מאז נהייתה האנימציה אחת מהדרכים הנפוצות ביותר להפצת תוכן, האנימטורים שואפים להבין מה הטרנד הגדול הבא ומה הטכניקות החדשות ביותר בהן אפשר להשתמש על מנת למשוך את הקהל ולהעביר את המסר הנכון.
אז נכון, האנימציה נמצאת כרגע בעלייה חדה ביותר, אך מהי אנימציה בכלל, לפני הכל?
ובכן, אנימציה, או בשמה העברי ‘הנפשה’, היא תחום העוסק באשליה ויזואלית של תנועה בעזרת אלמנטים המוקרנים על מסך, למשל מודלים תלת-מימדיים, דו-מימדים, קווים וצורות מסוגים שונים שזזים.
בימינו, האנימציה נחשבת יחסית חלקה, ועוסקת במעברים פלואידיים ומדויקים של תמונות, בין אם בצורה תלת-מימדית מציאותית יותר, בצורה שטוחה וקריקטורית, ועוד. לאנימציה שימושים רבים, אבל היום נדבר דווקא על השימוש של אנימציה בעולם העסקים. ננסה להבין:
- מה הן הסיבות העיקריות לשימוש באנימציה בעסקים?
- מה היתרון בשימוש באנימציה ומה מפסידים אלו שלא עושים בה שימוש כלל?
- מה החשיבות של סרטוני תדמית?
- האם השימוש באנימציה הופך אותם לטובים יותר?
כמעט ולא קיים עסק שלא רוצה להתחדש בלקוחות נוספים ולהתרחב. לקוחות הם הכוח העיקרי המניע את העסק, מקור החיים וההכנסה שלו. למעשה, כל עסק ששואף להגדיל את הרווחיות שלו, צריך לפנות לקהל פוטנציאלי גדול, ולאחר מכן לדאוג לקח שאותם לקוחות אפשריים יבחרו בעסק שלו על פני העסקים המתחרים בו.
מה הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות ולשכנע אותם? ובכן, זוהי אחת מהשאלות המעסיקות כל בעל עסק. איך בעצם הופכים את העסק למצליח יותר ומועדף על ידי הציבור. אחת התשובות העיקריות לשאלה זו היא הפרסום. פרסום הוא פתרון מעולה לבעלי עסק ששואפים לראות את העסק שלהם מגיע לקהל הרחב, והפרסום ברחבי הרשת והטלוויזיה מוכיח את עצמו פעם אחר פעם כיעיל ביותר.
אחת מצורות הפרסום המעניקות יתרון לפני עסקים מסוימים על אחרים היא האנימציה. סרט אנימציה מדויק ומתומצת, בעל הומור וקריצה לקהל היעד, צפוי להגיע לאנשים רבים, להיות זכיר יותר ולחשוף את העסק בפני לקוחות חדשים. כדי להפיק סרטונים כאלה בדרך כלל פונים לחברות אנימציה ואנימטורים פרטיים המתמחים בתחום, על מנת שיכינו סרטון או סדרת סרטונים התואמים את אופי העסק והמוצר וגם מושכים ומעניינים את הקהל.
יש לציין כי כשמדברים על אנימציה לעסקים בדרך כלל מדברים על סרטי תדמית של ממש שבתוכו משולבת אנימציה, אך לעתים ישנו שימוש בסרטים הללו רק באנימציה.
דוגמאות לסרטוני אנימציה שהפקנו
התדמית מעל הכל
כמובן שתדמית של עסק בנויה קודם כל מהעשייה והאיכות שלו, ממוצר נהדר ושירות מעולה, אך מעבר לכל אלו, גם הנראות והייצוג במדיה חשובים ביותר לתדמית אשר העסק רוצה ליצור ולשמר.
סרטוני תדמית נחשבים לכלי חשוב ביותר בעולם המדיה השיווקית עבור עסקים בכל הרמות, ונראה כי עסקים וחברות שלא יבחרו להכין סרטי תדמית לא יצליחו לקדם את עצמם מעבר לתחרות. בשנים האחרונות ישנה מגמת עלייה של בחירה באנימציה בקרב סרטוני התדמית ונשאלת השאלה, מדוע הבחירה דווקא באנימציה? ובכן, רוב הגולשים ברשתות נמשכים יותר לתוכן המוצג בסרטוני וידיאו, והיכולת של אנימציה לשבות את תשומת הלב של הקהל היא בלתי מעורערת. לא פלא שכיום כל כך הרבה עסקים פונים דווקא לאנימטורים וחברות אנימציה כדי שיכינו עבורם סרטוני תדמית.
על מנת להתאים את סרטון התדמית באנימציה לעסק הספציפי, יש צורך במחקר וניתוח קודם לשוק, בהבנה עמוקה של הצרכים של העסק, היתרונות אותם יש להבליט, הקהל אליו צריך וניתן להגיע וכדומה. סרטון האנימציה אמור לשים את העסק במרכז תוך כדי נתינת דגש עליו ועל שירותיו, וללא איבוד עניין וריכוז של הקהל, וכל זאת בעזרת הניתוח הקודם שנעשה. הסרטון צריך להיות בסך הכל אינפורמטיבי ומדויק בפרטיו, גם אם הוא קליל ומשעשע.
למה דווקא אנימציה?
בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בפופולריות של סרטים מצוירים, לא רק בקרב הילדים אלא גם בקרב הקהל המבוגר יותר. לא רק שהסרטים המצוירים והאנימציה מצליחים לשבות את העין ואת הלב, אלא שגם המסרים והרעיונות המועברים בסרטי האנימציה הם כאלו הגורמים לקהל המבוגר יותר לחשוב, להבין, להזדהות ולהתרגש. אין ספק שאנימציה היא כלי מדהים כשמדובר בבידור ואומנות, אך למה בעצם לפנות דווקא לאנימציה כשרוצים לקדם דבר מה הקשור לעסק?
קטעי אנימציה לא חייבים להיות ארוכים וכבדים, הם אמנם יכולים להוות חלק מסרט שלם הלוקח אותנו למסע ארוך עם הדמויות, אבל הם גם יכולים להיות קצרים, פשוטים, אפילו מצחיקים, ולהעביר אינפורמציה בקלות וביעילות.
מטרת האנימציה, מעבר למשיכת העין, היא להעביר את הלקוח הפוטנציאלי חוויה מסוימת, בין אם מדובר בקטע ארוך או קצר. בשל אותה חוויה אותה עוברים הצופים, יכול להפוך סרטון תדמית או כל קטע פרסומי קצר באנימציה, לכלי מצויין לשיווק ופרסום. כן, לא מן הנמנע שהצופה, קהל היעד, יבחר דווקא בחברה שפרסמה את עצמה בעזרת קטע אנימציה או לוגו תלת-מימדי מרשים ותנועתי, ולא בחברה שיצרה סרטון תדמית עם שחקנים או עובדי החברה.
סרטוני תדמית לחברות שנעשים בעזרת אנימציה עוזרים להפוך את העסק לזכיר ונגיש יותר ללקוחות הקיימים שלו ואף חושפים אותו יותר לקהל העתידי.
כמו שכבר אמרנו, כדאי מאוד שהמסרים יהיו חדים וממוקדים, שהדמויות והאווירה יתאימו לאופי העסק, ושהשתלשלות האירועים תהיה כזו שקל יותר להזדהות איתה, על מנת שהקטע המונפש עצמו יגשים את המטרות השיווקיות והפרסומיות שהציבו האנימטורים והתסריטאים יחד עם בעלי העסק.
איך להפיק את הסרט הנכון לעסק שלי?
על מנת להפיק סרט אנימציה איכותי וברמה גבוהה, אשר יענה היטב על דרישות העסק שלכם, כדי לכם לעבוד עם חברות אנימציה מעולות שיש להם את הכלים הדרושים לניתוח שיווקי, לכתיבת תסריט מתאים וכמובן ליצירת אנימציה. כדאי לגבש יחדיו אסטרטגיה מתאימה, האם תרצו להכין פרסומת לטלוויזיה? לרשת? האם תסתפקו בסרטון אחד או בסדרה של סרטונים? כיצד תעניינו את הצופה מבלי לפספס את הדגש על המוצר?
מעבר לכל זה, כדאי לבחור בסטודיו העוסק ומבין בכל סוגי האנימציה המרכזיים הקיימים בתח.ם, בין אם מדובר באנימציה בדו-מימד, תלת-מימד, ואפילו בסטופ מושן, שהיא נחשבת ליקרה יותר ולוקח יותר זמן ליצור אותה.
אנימציה יכולה לא רק להבדיל אתכם מהמתחרים, אלא גם ממש לבסס לכם זהות ותדמית מבחינה שיווק, למשוך את קהל היעד שלכם ולהבהיר לו למה כדאי לבחור דווקא בעסק שלכם.
כדאי לקרוא!
פורסם ב: אנימציה, סרט אנימציה
תגיות: אנימציה