האם קישורים נכנסים ובנייה של לינקים תורמת לדירוג של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל? ברור שכן, אבל האם עליכם להקדיש לכך את מיטב זמנכם? ממש לא! למעשה, 98% מטכניקות בניית הקישורים הן בזבוז זמן מוחלט. כן, גם כאלו שמפורסמות חדשות לבקרים ע”י מומחים בתחום קידום האתרים.
לפניכם כל האמת על בניית קישורים למותג שזוכה להכרה ולסמכות והכי חשוב – שומר על המיקום שלו בגוגל לאורך זמן. אז במה אתם צריכים להתמקד כדי להיות בצד הנכון של הסטטיסטיקה? הנה 3 דרכים ששוות יותר מכל טכניקת קניית או בניית קישורים לטווח קצר. ורק כדי להסיר כל ספק – המטרה שלנו היא לעזור לכם להתקדם בדירוג ולהפסיק לבזבז זמן יקר. מוכנים?
לפני הכל כמה מילים עלינו – רוב הלקוחות שלנו בחברת כתבנית (משהו כמו 90%) מגיעים מאתר האינטרנט שלנו, כך שהוא משמש כמנוע השיווקי שלנו הלכה למעשה. אנחנו עדיין עושים פרסום ממומן בכל מיני פלטפורמות, אבל אם תחפשו בגוגל באופן חופשי “כתיבת תוכן” או רק” תוכן” אתם תגלו אותנו באחד מהמקומות הראשונים בעמוד הראשון.
למה אנחנו מספרים לכם את זה?
כי עשינו את כל זה בלי עזרה של קניית קישורים או בניית קישורים. כשאנחנו מקבלים קישור ממישהו זה נובע מהעובדה שהוא רוצה להמליץ עלינו או כי הוא קרא אצלנו משהו ששווה לו להעביר הלאה. אנחנו מאמינים שאת מיטב זמננו ומרצנו צריך להקדיש לבניית המותג ולא לבניית לינקים. במילים אחרות – אנחנו לא נגד בניית לינקים, אבל אנחנו חושבים שזה הטפל ולא העיקר בתחום השיווק. במיוחד כשמדובר בשיווק לטווח ארוך.
אנחנו חושבים שבבניית מותג בעל שם וערך מוסף לגולש צריך להתמקד בדיוק בזה – בבניית המותג. לכן, אנחנו מקדישים את עצמנו לבניית קהל של לקוחות ולבניית סמכות כבעלי אוטוריטה בתחום התוכן. ובמילים אחרות – ערך ולא דווקא קישורים. אנחנו מאמינים שהמיקום שלנו בגוגל מדבר בעד עצמו, אבל הנה דוגמה שתסביר לכם במה מדובר.
רבים ממתחרינו השקיעו רבות (מבחינת זמן ואנרגיה) בבניית לינקים מסוג “Black Hat”, אבל כשגוגל הורידה את הפרמטר הזה בבת אחת מאלגוריתם הדירוג שלה – הם נשארו קירחים מכל הכיוונים ואיבדו כ-98% מהטראפיק שלהם בן לילה, מה שהצריך אותם לבנות את כל המותג מהתחלה. באסה.
אז במה להתמקד? שוב פעם תוכן?
טכניקה 1 – מחויבות לעקביות של המותג בבניית התוכן
אנחנו מאמינים שאי אפשר לבנות קהל של לקוחות אם הם לא שומעים מכם, כך שאנחנו דואגים לפרסם תכנים באופן עקבי. אנחנו מוסיפים לבלוג שלנו כמה כתבות מעניינות בכל שבוע (זאת לדוגמה), מפרסמים פוסטים בפייסבוק בתדירות גבוהה ואפילו מפרסמים סרטונים בטיק-טוק.
אנחנו חושבים שזה חיוני והכרחי להתחייב לפרסום קבוע של תוכן לפחות בפלטפורמה אחת, במיוחד כאשר מדובר במותגים חדשים. וכמובן שאם מצרפים לזה מידע ברור אודות מי אתם, מה אתם עושים ומה השירות/מוצר הייחודי שאתם מציעים לקהל היעד שלכם – התוצאה לא תאחר לבוא.
זה אולי נשמע קטנוני אבל בטווח הארוך זה עושה את העבודה. זה מבטיח לא רק דירוג גבוה בגוגל אלא יותר מזה – דירוג גבוה שנשמר לאורך זמן. הטיפ שלנו – התחילו בקטן ובחרו פלטפורמה אחת שאליה תוכלו להתחייב מבחינת פרסום תכנים, לפחות בשנה הקרובה. לא בטוחים במה לבחור? שעת ייעוץ אסטרטגי היא פתרון מצוין עבורכם.
טכניקה 2 – מיתוג כבעלי ערך ומומחיות באמצעות תכנים מקוריים וייחודיים
תנו לנו לגלות לכם סוד – אם תצהירו על עצמכם כמומחים לא סביר שמישהו יאמין לכם, כך שעליכם למתג את עצמכם כמומחים באמצעות תוכן ייחודי שיגרום לאנשים אחרים להצביע עליכם כמקצוענים. ועל זה אמרו חכמים ” יהללך זר ולא פיך”…
הבעיה היא שמיתוג עצמי אינו עניין של “זבנג וגמרנו” ואתם נדרשים להשקיע בכך, גם מבחינת התוכן. למשל, ע”י כתיבת דף “שאלות נפוצות” שעונה על בעיות שכיחות בתחום המקצועי שלכם. ככה גם הלקוחות וגם גוגל יידעו בדיוק מה אתם שווים. נכון, זה לא פשוט למצוא את הזווית ואת נקודת המבט הייחודית שלכם, אבל אנחנו מאמינים שאם אין למוצר/שירות שלכם ערך מוסף חבל על הזמן שלכם (ושל הלקוחות שלכם).
זאת בדיוק הסיבה שכל לקוחותינו שמזמינים תוכן ברמות הגבוהות (למשל תוכן אינפורמטיבי, תוכן מחקרי, תוכן עיתונאי, תוכן מקצועי ואפילו “סתם” תוכן שיווקי) נדרשים לענות על שאלון אפיון מפורט. זה עוזר להתמקד ומאפשר לנו לכתוב עבורם את תוכן שהופך גולשים ללקוחות. מבחינתנו זה כמו לבנות בית – אם אין לו יסודות איתנים הוא כנראה יקרוס בסופה הראשונה. מבחינתכם זה אומר לקוחות ששמחים לבקר באתר שלכם, זוכרים אתכם ומפיקים ממנו ערך מוסף.
טכניקה 3 – הפכו את עצמכם לבלתי נשכחים
אם אתם מזמזמים שורה מפרסומת כבר שבועיים אתם בטח מבינים על מה אנחנו מדברים. המטרה היא לגרום ללקוחות שלכם שלא לשכוח מכם באמצעות כניסה לתת-מודע שלהם. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא לא רק להיות מעורבים בכמה שיותר פלטפורמות בתחום המומחיות שלכם, (למשל קבוצות פייסבוק או פוסטים בתחום המומחיות שלכם), אלא גם לשלוח את הגולשים למצוא פתרונות או מידע נוסף באתר שלכם.
באופן הזה אתם לא רק מפרסמים את עצמכם בחינם, אלא גם הופכים את עצמכם לרלוונטיים עבור קהל היעד שלכם. מהניסיון שלנו מספיק בתגובה איכותית אחת בחודש כדי לגרום לשינוי בטראפיק, בשיעורי ההמרה ובתפיסה שלכם בתור מומחים ובעלי סמכא בתחום שלכם. חלק מכם אולי יחשבו שהמשמעות היא שאתם מוכרים את הידע שלכם בזול (שלא לומר בחינם), אבל ההפך הוא הנכון – אתם מרוויחים לקוחות וחוסכים הרבה כסף בשיווק לקהל היעד הספציפי.
פורסם ב: קידום אתרים
תגיות: בניית קישורים | כתיבת תוכן | קניית קישורים