דף הבית » כתיבת תוכן » כמות מול איכות: עדיף להשקיע בעמוד תוכן אחד ארוך ומעמיק או בכמה מאמרים קצרים ופשוטים?

כמות מול איכות: עדיף להשקיע בעמוד תוכן אחד ארוך ומעמיק או בכמה מאמרים קצרים ופשוטים?

כולנו שמענו מישהו אומר את זה ואם לא התחבאתם מתחת לאיזה סלע לאחרונה, גם אתם קראתם את המשפט האלמותי – “התוכן הוא המלך”.

כתיבת תוכן יוצא דופן דופן יכול לעשות את ההבדל ביניכם למתחרים, לדרג אתכם במקום גבוה בתוצאות של מנועי החיפוש ולתפוס את תשומת הלב של הלקוחות. אז איך בדיוק תוכלו להתחיל ליצור את השינוי? המשיכו לקרוא, אנחנו הולכים לגלות לכם הכל 🙂

השוואה: איכות מול כמות בתכנים

השוואה בין גופים שמיימיים
השוואה בין גופים שמיימיים

הבסיס של תוכן איכותי הוא פשוט והוא מבוסס על שירות הצרכים של הלקוחות שלכם. אתם צריכים לשאול את עצמכם אם התוכן שלכם מכסה מגוון רחב של נושאים, אם הוא עונה על שאלות שלקוחות פוטנציאליים וקיימים שואלים והאם התשובות מעמיקות.

בו בזמן אתם צריכים גם לבדוק את נושא הכמות, למשל כמה תכנים אתם מפרסמים כל חודש, מהי התדירות והכמות האידיאלית של התכנים שלכם. למעשה, כמה תכנים אתם צריכים לפרסם כל חודש כדי לשפר משמעותית את הדירוג והטראפיק (תנועת הגולשים) שמגיעה לאתר שלכם?

שניהם חשובים. הן האיכות והן הכמות אבל השאלה מי מהם חשובה יותר נתונה לדיון. ובמילים אחרות – אם הייתם צריכים לכתוב תכנים רבים באיכות נמוכה או תוכן אחד איכותי – מי מהם היה עובד טוב יותר מול קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם?

ממצאי מחקרים על תדירות הפרסום

חוקרים ב-HubSpot אספו נתונים מ-13,500 לקוחות החברה וניתחו אותם בקפידה. הם חיפשו תשובה לשאלה כמה תכנים החברה צריכה לפרסם כל חודש. המסקנה הייתה שכמעט בכל מקרה יותר תכנים מביאים לטראפיק גבוה יותר.

המחקר העלה כי חברות עם 1-10 עובדים צריכות לפרסם לפחות 11 תכנים בחודש. למעשה, לפרסום של 11 תכנים בחודש יש שני יתרונות:

  1. הוא משלש את כמות הטראפיק לעומת חברות שמפרסמות תוכן אחד בחודש.
  2. הוא מכפיל את כמות הטראפיק לעומת חברות שמפרסמות 2-5 תכנים בחודש.

גם חברות עם 11-25 עובדים משלשות את כמות הטראפיק כשהן מפרסמות לפחות 11 תכנים. למעשה, הן נהנות מטראפיק פי 3.5 לעומת חברות שמפרסמות רק תוכן אחד בחודש. לעומתן חברות עם 26-200 פיסות תוכן שמכפילות את כמות הטראפיק לעומת חברות שמפרסמות רק פעם בחודש.

המשמעות היא שלכמות יש חשיבות אבל התוצאות האלו הן לא חזות הכל. לפי הנתונים האלו יש כאלו שיחשבו שפרסום רב של תכנים לא איכותיים יכול לעבוד ואתם יודעים מה, המחקר של HubSpot לא דן כלל באיכות התכנים אז לכאורה, אפשר אולי לחשוב כך…

אבל הרעיון שתוכן רב יותר מגדיל את הטראפיק ואת הדירוג הוא נכון בתנאי שהתכנים איכותיים. למעשה, אם אתם רוצים לשמור על היתרונות האלו לאורך זמן צריך תכנים איכותיים מסיבה אחת – גוגל לוקחת בחשבון במידה רבה את איכות התוכן ואת מידת התאמתו לקהל היעד. בריאן דין הוכיח זאת באמצעות ספירת מילים של תוכן איכותי. ממצאיו מוכיחים שכמעט בכל המקרים תוכן ארוך יותר עדיף על תוכן קצר.

למה זה קורה? האם תוכן ארוך הוא טוב יותר מתוכן קצר? האמת היא שלא תמיד, אבל תוכן ארוך נוטה לענות על צרכי הגולשים טוב יותר מתוכן קצר. וגוגל כידוע מדרגת גבוה יותר תכנים שעונים על צרכי הגולשים.

המשמעות היא שיש חשיבות לא רק למספר הפרסומים אלא גם לאורכם, כלומר כדי לקבל פור לאורך זמן על פני המתחרים יש לפרסם תוכן איכותי, תוכן שעונה על הנושא במדויק, כולל מחקר, ניתוח וידע שאין לאחרים. אז אל תתנו לתדירות הפרסום לקבוע את האסטרטגיה שלכם בלבד.

להיסחף בעקביות…

אמנם יצירת תוכן חדש היא מרגשת אבל היא יכולה להרחיק אתכם ממה שחשוב באמת. לחברות לעיתים קרובות יש רעיון ברור לגבי מה יכלול התוכן שלהם והם מעוניינות במשהו עקבי וקבוע, למשל “כל יום שני בצהריים אנחנו נפרסם את התכנים בנושאים א’ ב’ ג’ ו-ד'”.

הרצון לפרסם תוכן בלוח זמנים קבוע עשוי לעיתים להתאים לצרכי קהל היעד, אבל זה מעמיד את הדילמה של איכות מול כמות ומעלה שוב את השאלה “מה חשוב יותר, פרסום שוטף של תוכן חדש או תוכן ברמה גבוהה?”

אנחנו מציעים לכתוב תכנים מעודכנים בהתאם לשאלות שעולות באתר האינטרנט מסיבה אחת – תכנים אלו נחשבים לבעלי ערך גבוה יותר, מספקים מידע רלוונטי יותר ומגדילים את הטראפיק מצד גולשים חדשים.

אנחנו מציעים לקבוע תכנית שיווקית כוללנית ולכלול בה את מטרת התכנים, לקבוע לוח זמנים לפרסום אבל להשאיר מקום ליצירתיות ולגמישות כדי להישאר בתודעה של הגולשים, כי לעיתים קרובות מדי אנחנו שוכחים שההיבט הכי חשוב בכתיבה הוא התאמה לקהל היעד.

למעשה, אתם צריכים לספק לגולשים שלכם את המידע שהם צריכים, לספק להם תכנים ופתרונות לבעיות בהתאם לאינטרסים שלהם ולפגוש אותם במקום שבו הם נמצאים. זו צריכה להיות הכוונה ולכן איכות התוכן צריכה להיות במקום הראשון.

לאיכות יש ערך רב יותר מאשר לתדירות ויותר מאשר ללוח הזמנים והכמות במקום השני. והמשמעות היא אחת: אתם לא צריכים להתפשר על איכות התכנים רק כי יום שני נקבע כיום הפרסום.

איש עסקים מביט בשעון

לערוך מחקר מקדים

אנחנו ממליצים לחקור את קהל היעד שלכם לפני שאתם מתחילים לכתוב מסיבה אחת – הבנת קהל היעד היא המפתח לכתיבת תוכן שעובד. אנחנו ממליצים לשאול שאלות כמו “לאיזה אנשים אנחנו פונים?” “מי יתעניין ב-X?”.

זה אולי נראה מובן מאליו אבל כותבי תוכן מדלגים עליו לעיתים קרובות מדי. אנחנו ממליצים לבצע מחקר מילות מפתח ותחומי עניין מעמיק כדי לדעת במה קהל היעד שלכם מעוניין, מה האינטרסים שלו, מה ההרגלים שלו, מה הוא מחפש ועוד.

למעשה, ככל שתלמדו יותר על הקהל שלכם תוכלו ליצור תוכן שיתאים לו בצורה היעילה ביותר. אתם יכולים לקבל את המידע הדרוש באמצעות ניתוחים של תובנות, סקירת נתונים, מחקרים, ראיונות עם לקוחות ועוד. השיטות האלו יעזרו לכם לאמוד אילו סוגים של אנשים מגיעים אליכם ולמה דווקא אליכם.

עשו שימוש בכלים אנליטיים

יש כלים אנליטיים רבים שיכולים לעזור לכם ללמוד על הגולשים שלכם. אחד הכלים הנפוצים ביותר הוא Google Analytics שמספק נתונים שונים על הקהל שלכם כמו גיל, מין, פלח שוק ועוד.

כלי זה מאפשר גם לקבל נתונים נוספים כמו שיעורי יציאה מעמוד הבית, עסקאות והכנסות לפי פילוחים שונים ועוד. אנחנו ממליצים להוריד את הדו”חות ולשתף את צוות כותבי התוכן בתוצאות.

עשו שימוש בנתונים שכבר יש ברשותכם

אנחנו ממליצים לא לשכוח נתונים שנאספו במחקרים קודמים ולחסוך עבודה וכסף, במיוחד אם התקציב שלכם מוגבל ואינו מאפשר עריכת מחקרים חדשים.

עשו ראיונות

ראיונות הם דרך מצוינת לקבל נתונים שוטפים אודות קהל היעד שלכם. ראיונות מאפשרים לכם להינות פעמיים: גם לקבל פרספקטיבה של צד שלישי עליכם וגם לדעת מה היתרונות שלכם מול המתחרים.

אנחנו ממליצים לעשות שימוש בשאלות פתוחות כדי לתת למשתתפים הזדמנות להביע את דעתם, רק ודאו שהניסוח אינו מרמז על תשובה כזו או אחרת. למשל אנחנו ממליצים לשאול “איך הייתם מתארים את הקשר שלכם עם חברת התוכן X?” ולא משהו כמו “מה אתם הכי אוהבים בחברת התוכן X”.

מהו תוכן איכותי לפי גוגל?

כדי לקבל תמונה ברורה לגבי המשמעות של תוכן איכותי עקבו אחרי ההנחיות של גוגל. גוגל הוציאה מספר עדכונים לאלגוריתם כדי להעריך מחדש תכנים שנכתבו למנועי חיפוש ולא לאנשים.

בואו נסתכל לרגע על פנדה למשל. בתחילת 2011 גוגל הודיעה על עדכון אלגוריתם פנדה , מה שהצריך בחינה מחדש של כל תחום התוכן באינטרנט. פנדה הענישה תוכן משוכפל, תוכן באיכות נמוכה ועוד.

למעשה, תכנים לא איכותיים ותכנים שנכתבו לצרכי SEO בלבד מקבלים דירוגים נמוכים בגוגל עם הזמן כך שמשווקים צריכים ליצור אסטרטגיות חדשות בתחום התוכן. זכרו:

  1. אלגוריתם פנדה מעניש תוכן באיכות נמוכה שנכתב למטרות SEO בלבד.
  2. אלגוריתם פנדה תרם לגולשים כי הוא הצריך מהמשווקים להעמיד את קהל היעד במרכז.

העדכון גבה מחיר כבד מאתרים רבים, אבל הוא הראה לכולם בבירור למה גוגל מתכוון ב”תוכן איכותי”. וזה הזמן לעבור על התכונות של תוכן איכותי וכיצד לשלב אותם בהצלחה.

שימוש במילות מפתח באופן טבעי

אין עוד שימוש במילות מפתח ללא הכרה, אלא שימוש בהן באופן טבעי במידה והן רלוונטיות כדי לבטא את הידע שלכם.

לא להשתמש בתוכן משוכפל

ייתכן שמספר תכנים מכסים את אותו הנושא כך שאחד הוא סוג של פרפרזה על השני. גוגל מענישה תוכן משוכפל, לכן אנחנו ממליצים לשכתב את התכנים שלכם ולהסיר תכנים שגוגל יכולה לסווג כמשוכפלים.

בלי ספאם

Black Hat SEO הם מקבץ טכניקות שנויות במחלוקת בהם עושים משווקים שימוש כדי להשיג דירוג גבוה בגוגל כמו למשל עקיפת הכללים שנקבעו על ידי מנועי החיפוש. משווקים עשו שימוש בטקטיקות אלו עוד מתחילת ימי האינטרנט, אבל כיום עדכוני האלגוריתמים מסייעים לצמצם את הדפים שמשווקים באופן הזה. התוכן צריך להיות עבור הגולשים ולא עבור מנועי החיפוש, לכן אנחנו ממליצים לא לעשות שימוש בטכניקות אלו בתכנים שלכם.

תוכן שכולל את 3 המאפיינים האלו נחשב לתוכן איכותי וזה לא הכל. גוגל הוציאה ב-2013 דירוג חדש לתכנים מעמיקים, כלומר תכנים  שמספקים תשובות לשאלות נפוצות ומשנת 2020 חלק מהתשובות אף עשויות להופיע ישירות בתוצאות החיפוש. זו אולי ההוכחה הטובה מכולן לחשיבות של תכנים איכותיים בטווח הארוך.

רשימה של שאלות ותשובות שמופיעות באתר של Londonist
רשימה של שאלות ותשובות שמופיעות באתר של Londonist

במשך עשורים משווקים האמינו שתוכן קצר הוא צורת התקשורת הטובה ביותר, אך מחקרים שנעשו ב-2013 הוכיחו שתוכן אידיאלי צריך לכלול 350-600 מילים.

עם זאת, המחקר של בריאן דין מ-Backlinko שאותו הזכרנו קודם טוען שזה כבר לא כך. הוא ניתח מיליון תוצאות חיפוש בגוגל וגילה שהתוצאות הממוצעות הכילו 1890 מילים. המשמעות היא שאם אתם מעוניינים שהתוכן שלכם ידורג במקום גבוה, אתם צריכים תוכן שיכיל כמעט 2000 מילים. פוסט זה אגב, מכיל 2119 מילים.

למרות שיש עדיין ביקוש לתוכן קצר במקרים מסוימים, אין ספק שתוכן ארוך מניב תוצאות טובות יותר במנועי החיפוש. ואולי תתפלאו, אבל האורך של התכנים רק הולך ועולה וכיום ניתן למצוא תכנים מעמיקים גם של 3000-10,000 מילים.

אבל גם בעידן התוכן הארוך יש כמה טכניקות שיש להימנע מהן בתחום קידום האתרים, רבות מהן נחשבות ל-Black Hat SEO וחלקן סתם מניפולטיביות. למעשה, גוגל קבע הנחיות ספציפיות לגבי טכניקות שיש להימנע מהן והן כוללות בין השאר:

  • תוכן שנוצר באופן אוטומטי
  • תוכן שאינו מקורי
  • תוכן עם הפניות מטעות
  • תוכן עם טקסטים או קישורים מוסתרים
  • תוכן מועתק
  • תוכן עם מילות מפתח לא רלוונטיות

גוגל לא אוהב את הטכניקות האלו כי הן לא באות לקראת קהל היעד. מכיוון שהמטרה שלכם היא במקור קהל היעד ולא תוצאות הדרוג בגוגל יש בזה הגיון.

השתמשו בהנעה לפעולה

כדי להפיק את המירב מהתכנים שלכם כללו בהם הנעה לפעולה. מבחינה עסקית הן הנעה לפעולה מגדילה את ההמרות ומבחינה אינפורמטיבית היא עוזרת לגולשים למצוא מידע נוסף. למעשה, הנעה לפעולה משמשת כהזדמנות להציע עוד יותר לגולשים שלכם.

למשל, כאשר אתם מפנים את הגולשים שלכם לדפים אחרים לצורך קבלת מידע נוסף, אתם מוסיפים לערך שלכם כמומחים לנושא ונהנים מתנועה בדפים אחרים ששייכים לחברה, למשל פרטים נוספים על החברה, פרטים ליצירת קשר ועוד כך שלגולש יש מושג טוב יותר לגביכם.

זוהי למעשה דרך מצוינת לגולשים לקבל מושג על מי אתם ומה אתם מציעים, כך שאנחנו ממליצים לעשות שימוש חכם בהנעה לפעולה ולמקם אותה במקום בולט. בראש ובראשונה, הנעה לפעולה צריכה להיות ממוקמת במקום טבעי בטקסט ולהיות תואמת להקשר. אמנם ניתן להציב הנעה לפעולה בכל מקום, אבל מחקרים הוכיחו שיש 3 מיקומים שמביאים להמרות בשיעורים גבוהים במיוחד. המיקומים הם:

בהתחלה

מחקר של Chartbeat מוכיח שאנשים רבים לא גוללים את התוכן עד סופו אלא נשארים מעל הקפל ואלו שכן – קוראים רק כ-60% ממנו, לכן מומלץ לכלול הנעה לפעולה בתחילת הטקסט.

באמצע הטקסט

הנעה לפעולה שמופיעה בטקסט עצמו תופסת את תשומת הלב של הגולשים. HubSpot בדק ומצא ש-47-93% מהטראפיק לעמודים פנימיים מגיעים מהנעות לפעולה בתוך הטקסט.

הנעה לפעולה בשורת הסיכום

סיכום של תוכן עם הנעה לפעולה היא דרך מעולה לעודד גולשים לבצע פעולה מסוימת. בשלב הזה הם כבר סיימו את הקריאה ומחכים לצעדים הבאים. הם עשויים לתהות “מה הלאה”? והנעה לפעולה משמשת כתשובה מוכנה.

אתם תמיד צריכים לזכור שההנעה לפעולה צריכה לשקף את מטרת התוכן. לפניכם 3 סוגים יעילים של הנעה לפעולה.

סוגים שונים של הנעה לפעולה

  1. הנעה לפעולה כחלק ממשפט – הנעה לפעולה כחלק ממשפט היא למעשה קישור הממוקם במשפט ואתם יכולים לעצב אותה כרצונכם. ניתן להשתמש בה כדי לקשר לדפים אחרים באתר, לדוגמה לשלוח את הגולש לתוכן מעמיק יותר.
  2. הנעה לפעולה כחלק מניסיון להניע למעורבות – כאשר אתם מבקשים מהגולשים להשאיר תגובה זה מאפשר לכם לסיים את התוכן עם הנעה לפעולה. המטרה של הנעה זו לפעולה היא לעודד את הגולשים ליצור איתכם קשר, למשל אתם יכולים לבקש מהגולשים במפורש משהו כזה – “ספרו לנו מה אתם חושבים שיהיו המגמות בתחום התוכן בשנת 2021“. אבל אתם יכולים לעשות זאת גם בעקיפין, למשל לשאול: “האם המגמות שהצגנו בטקסט השפיעו עליכם?”.
  3. הנעה לפעולה חכמה – הנעה לפעולה חכמה היא הנעה לפעולה שמבוססת על הפעולות של הגולשים שלכם. הנעה זו לפעולה שונה מהשתיים הקודמות ונעשה בה שימוש בעיקר בתכנים עסקיים. בתכנים אלו יש כמות גדולה של מידע, אבל המטרה שלהם היא לגרום לגולש לבצע פעולה עסקית, לכן הם יכללו לרוב מידע רב על תכונות המוצר. הנעות לפעולה חכמות משמשות למעשה כרמיזה לגולשים לגבי הנושאים הרלוונטים להם כדי שיבצעו רכישה. למשל, לגולשים שמבקרים באתר שלכם לראשונה מומלץ להציע התנסות חינם בטעימה של המוצרים והשירותים שלכם.

לסיכום

שיווק באמצעות תוכן יכול בקלות להיות הדבר הכי טוב שעשיתם לעסק שלכם, אבל אם אתם רוצים להתבלט מעל המתחרים את צריכים למקם את עצמכם כמומחים בתחום. לתוכן אינטרנטי כזה (ולא לתוכן שיווקי רגיל) יש למעשה שני יתרונות : הוא מקדם אתכם מבחינת SEO והוא מעלה את ערככם כמובילים בתחום מסוים.

האמת שהדברים משולבים זה בזה, כי ברגע שאתם מופיעים באחת תוצאות החיפוש הראשונות – אנשים מניחים שאתם מובילים בתחום מסוים. לכן, אם יש לכם תוכן רב בנושא מסוים וביצעתם אופטימיזציה אתם בדרך הנכונה.

עם זאת, כדי לטפס עוד במעלה הדרוג עליכם לעשות את הפעולות הבאות: לייצר את התוכן הכי איכותי שאתם יכולים, לפרסם באופן קבוע ולעיתים קרובות ככל האפשר. כמו כן, עליכם לבצע מחקר לגבי הצרכים של קהל היעד, להיות גמישים שיתאים לעדכונים בתחום, ליצור תוכן מעמיק, לא להשתמש בטכניקות אסורות ולעודד את הגולשים לנקוט בפעולה מסוימת.

טיפוס הרים

אז איזה צעדים אתם עושים כבר היום כדי להפוך את התוכן שלכם לכזה שיתקבל למקום הראשון בגוגל?

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן, קידום אתרים

תגיות: | | | | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן