דף הבית » כתיבת תוכן » 5 שאלות שכדאי שתשאלו את חברת כתיבת התוכן שלכם

5 שאלות שכדאי שתשאלו את חברת כתיבת התוכן שלכם

בחירת סוכנות כתיבת תוכן באינטרנט יכולה להיראות כמו משימה מרתיעה אך על ידי בדיקת רקע קלה עליה תוכלו לקבל החלטה מושכלת. להלן חמש שאלות שכדאי לשאול את הנצידג שמטפל בכם, כדי להבטיח שאתם מקבלים את הקופירייטר המתאים לעסק שלכם.

סימני שאלה

האם יש לחברה ניסיון בכתיבה לאינטרנט?

כתיבה לאינטרנט שונה מאוד מכתיבה למדיומים אחרים. מסיבה זו, סוכנות בה עובדים רק כתבי עיתונות לשעבר כנראה לא תתאים לכתיבה שיווקית לאינטרנט. חפשו סוכנויות עם מומחיות בכתיבת תוכן שעובד היטב באינטרנט.

אופטימיזציה למנועי חיפוש היא גם שיקול מרכזי. בררו אם הסוכנות מעודכנת בחידושי ה-SEO האחרונים. הכי טוב יהיה אם לחברה יש ניסיון בכתיבת תוכן שמותאם למנועי חיפוש מבלי להתפשר על חוויית הגולשים.

אם אתם מחפשים תוכן לאתר אינטרנט חדש או מחודש, ייתכן שתרצו גם חברת תוכן שמנוסה בעבודה לצד צוותי פיתוח.

האם הכותבים מכירים את התחום בו פועל העסק שלכם?

נקודה זו רלוונטית במיוחד אם העסק שלכם פועל בנישה מסויימת. בררו האם יש לחברה כותב עם ניסיון של כתיבה בנושא שלכם. אם לא, האם הם מוכנים לערוך מחקר בתחום זה? שווה גם לבדוק אם הסוכנות מנוסה בקופירייטינג המיועד לעסקים (B2B) בו אופן הכתיבה שונה מכתיבה לצרכנים (B2C).

מהו הניסיון שלהם?

בקשו דוגמאות של לקוחות והמלצות. זה ייתן לכם הבנה טובה של איכות העבודה וטיב הקשר שיהיה ביניכם לבין חברת התוכן. כמו גם, תוכלו להבין האם החברה ממוקדת בתחום צר אחד או  שהם יכולים לכסות את רוב הדרישות שלכם. למשל, האם הם יכולים להתמודד במקביל עם כתיבת תוכן לאתר האינטרנט שלכם, הודעות שיווקיות בדואר האלקטרוני (ניוזלטר), כתיבה לפייסבוק, כתיבת בלוג ויצירת סרטוני תוכן ויזואלי באופן קבוע עבורכם?

כמה הם גמישים?

בהתאם לתקציב שלכם, ייתכן שתרצו לכתוב כמה מהחומרים בעצמכם. לחילופין אתם יכולים לרצות שירות הוליסטי כולל. כך או כך, כדאי לבדוק האם חברת כתיבת התוכן יכולה ליישר קו עם הציפיות שלכם מההתחלה.

איך זה עובד?

לבסוף, הבנת התהליך הנהוג באותה חברה לכתיבת תוכן היא המפתח להצלחה. היא זו שתקבע האם הסוכנות תתאים לעסק שלכם.

בהקשר זה, כדאי לברר גם את:

  • מבנה התמחור – האם התמחור נקבע לפי מספר מילים, לפי שעה או לפי פרויקט?
  • תוספות – האם יש עלויות קבועות או יכולים להיות תשלומים נוספים?
  • תהליך – איך מתניעים פרוייקט? מה נדרש ממך כלקוח?
  • זמן – כמה זמן יקח להשלמת הפרוייקט?
  • עריכה ותיקונים – האם גם עבודת עורך כלולה בתהליך? כמה סבבי תיקונים כלולים במחיר, אם בכלל?
  • בפרוייקטים של וידאו – האם אתם מקבלים סרט מוגמר או שמא רק כתיבת תסריט?
  • משלוח – איך התוכן יועבר אליכם? האם כקובץ או שמא תרצו שהצוות יעלה את החומר ישירות לאתר שלכם?

כל השאלות האלה יעזרו לכם להבין בדיוק איך הפרוייקט שלכם יראה בסוף התהליך וכיצד תוכלו לעבוד בהרמוניה עם חברת התוכן העתידית שלכם.

עדיין מתלבטים? נסו אותנו.

עוד בנושא:

פורסם ב: כתיבה לטוויטר, כתיבה לפייסבוק, כתיבה עיתונאית, כתיבה שיווקית, כתיבת בלוגים, כתיבת ניוזלטר, כתיבת תוכן

תגיות: | | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן