דף הבית » כתיבה לפייסבוק » שפרו הופעתכם: דרכים לשיפור התוכן בעמוד הפייסבוק שלכם

שפרו הופעתכם: דרכים לשיפור התוכן בעמוד הפייסבוק שלכם

אחח, פייסבוק, פייסבוק. מה היינו עושים בלעדייך? איפה החיים שלנו היו אילולא היית קיימת? איך היינו מצליחים להגיע לכל הרבה אנשים, בכזו קלות? אבל מה – כמה שאנחנו אוהבים אותך, ככה את משחקת אותה קשה להשגה. מחליף אלגוריתמים לחשיפה, משנה את כללי השיווק ובעיקר גורמת לנו כל הזמן לעבוד אצלך. אז אמנם על הכללים של פייסבוק אין לנו שליטה, אבל על התוכן שנפרסם בו – יש ויש! אז היום נפרט, קבל עם ועולם, מספר דרכים נבחרות לשיפור התוכן בדף הפייסבוק שלכם, שיעזרו לו להפוך לבונבוניירה שיווקית משובחת.

תהיו מעניינים

אתם נהדרים, יפים והכי חשובים בעולם – אבל הלקוחות שלכם רוצים יותר מאשר לדעת למה הקמתם את העסק או איך אתם אוהבים לאכול את ביצת העין שלכם (ספרו לנו את זה אחר כך…). להתמקד בעצמכם ובתדמית העסקית זה אמנם חשוב, אך חשוב עוד יותר לפרסם תוכן שבאמת מעניין את הלקוחות שלכם, וכמובן רלוונטי באופן ישיר או עקיף לעסק.

ניקח לדוגמה את מותג משקאות האנרגיה רד-בול. לכאורה, הייתה יכולה החברה לבחור להתמקד במוצר שלה ברמה הכי מיידית שיש: לפרסם סרטונים של לקוחות מרוצים בכל מיני צורות, לספר על הסגולות שלו (לתת לכולנו כנפיים, כמובן) או לשתף במבצעים ומהדורות מיוחדות למשקה. מה עשה המותג הזה בפועל? הכל – חוץ מזה.

מטוס של רד בול

מבט מהיר בעמוד הפייסבוק של החברה עלול לגרום לכם לחשוב שהגעתם, בטעות, למותג ספורטיבי שאין לו כל קשר למשקאות אנרגיה. הם מפרסמים אירועי ספורט שרד-בול לוקחת בהם חסות, לוקחים חלק בכל מיני עניינים אקסטרימיים ופשוט מבינה שזה מה שמעניין את הלקוחות שלה: את המשקה הם כבר שותים, עכשיו בואו ניתן להם את המעטפת "האווירתית" שמתכתבת איתו ושמעניינת את הלקוחות – חיים על הקצה! הנה 10 דברות מאוד חשובות שכדאי לדעת לפני כתיבת פוסטים לפייסבוק.

תגוונו, כמה שיותר

בואו ונניח יחדיו שיש לכם עסק לטיפוח אישי לחיות מחמד. איך נגוון את התוכן? הנה כמה דרכים מעולות לעשות זאת:

  • פוסטים קלאסיים בפיד מה התחדש בעסק? מה שלום גורי, הגור האהוב של גברת לוינסקי? ואיזה מכשיר טיפוח חדש ונוצץ הוספתם לאחרונה לסלון חיות המחמד? שתפו כדי שהעולם יידע! אין אינפורמציה מיותרת ואין תוכן לא מעניין – אתם יכולים להפוך אותו לכזה, בקליק.
  • תמונות מלבד העלאת תמונות תדמיתיות של החנות, גוונו את התוכן באמצעות העלאת תמונות של עובדים, לקוחות ואווירה: תחרות הכלב המצטיין (בטוח יש דבר כזה, נכון?) שהשתתפתם בה והתמלאתם ברשמים, העובד הנהדר שלכם באמצע חפיפה מפנקת לכלבלב או לקוחות מרוצים שיוצאים עם חיוך מסלון הטיפוח שלכם (כשאנחנו אומרים לקוחות אנחנו מתכוונים לחיית המחמד, כן? 😊). לא בא לכם לצלם? הנה כמה מאגרי תמונות חינמיות שיעשו לכם קל יותר על המצלמה.
  • סרטונים האם אנחנו צריכים לספר לכם עד כמה סרטוני חתלתולים הם פשוט הדבר הכי מקסים ברשת, כבר עשור שלם ברציפות?
  • עוד סגנונות של פוסטים? הרחבנו עליהם כאן.

צאו בשאלה

בואו נודה על האמת: כבני אנוש, אנחנו די שקועים בעצמנו. וזה, איך לומר בעדינות, פחות חינני כשאנחנו רוצים ליצור אינטראקציה עם הגולשים שלנו. מה כן כדאי לעשות? פשוט לכתוב את שעל ליבכם ולפני שאתם חותמים את הפוסט – להוסיף שאלה קטנה שתגרום לגולשים להיות מעורבים ולרצות להגיב לכם עליה.

ולצורך הקסם הבא, נחזור לסלון חיות המחמד שלנו. אם, לדוגמה, הפוסט שעומד לעלות הוא "5 טיפים לגזירת הציפורניים לחתול שלכם" (מידע חשוב לכל הדעות!), הוסיפו בסופו שאלה שתגביר את מעורבות הגולשים: "האם גם לכם יש טיפים סודיים ששומרים על חיית המחמד שלכם נינוחה בזמן גזיזת הציפורניים?". תאמינו לנו – אנשים רק ירצו להשוויץ ביכולות שלהם ולהגיב לכם!

דונט פוש איט

מחקר שנערך על ידי בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולורדו בדק ומצא: הסיבה העיקרית שבגללה אנשים בוחרים למחוק חברים מחשבון הפייסבוק שלהם היא כי נמאס להם לצפות באינספור הפוסטים שהם מעלים (הם גם טרחו לציין שמדובר בפוסטים חסרי תועלת, אבל כבר הטפנו מספיק שכדאי להיות מעניינים 😊) ובתדירות בה הם מפרסמים אותם. המסקנה: אל. תגזימו. חשבון פעיל זה אמנם חשבון שמח יותר, אבל אין צורך להעלות מספר פוסטים צפופים ביום, לחזור על עצמכם ובגדול להמאיס את כל העסק – תעבדו במינונים נכונים וחשבו על כמות ותדירות התוכן שאתם הייתם רוצים להיחשף אליו לו הייתם בצד השני.

תנו לביקורת להגיע

דף פייסבוק טוב עובד לשני הכיוונים: מצד אחד הוא "פולט" מידע שימושי / חשוב / משעשע / תדמיתי / שיווקי, ומצד שני הוא מאפשר לקהל הגולשים לפנות אליו ולפרסם באותו הפיד בדיוק את מה שעל ליבו. לכן, אם תחסמו את האפשרות לפרסם בפיד שלכם – זה לא יהיה נחמד כלל ועיקר, ועשוי רק לפגוע במותג שלכם לאורך זמן.

כל הרעיון במרחב הדיגיטלי הזה הוא לאפשר דיאלוג פתוח בין המותג ללקוחות, ולכן אל תתפתו לחשוב שאם תחסמו את האפשרות לדיאלוג מצד הלקוח – הוא לא ימצא דרך אחרת לבקר אתכם (מה שלא יקרה לעולם כמובן, ונאמר אמן).

תתאימו לפלטפורמה

אתם מתפעלים גם דף טוויטר, גם חשבון אינסטגרם, גם פייסבוק וגם חוטאים קצת בלינקדאין? תנו לכל במה את הכבוד הראוי לה ואל תפרסמו תוכן זהה בכל הפלטפורמות לפני שעבר התאמות. כשאתם בפייסבוק, אתם מדברים לקהל מסוג אחד. באינסטגרם לרוב נצפה למצוא קהל דומה אך שונה והטוויטר הוא בכלל פלטפורמה שונה מאוד מהשניים הללו. שכתבו מחדש את הפוסט וערכו התאמות קלות כך שיתאים לבמה בה תפרסמו אותו.

חודש טוב!

אחת הדרכים לשמור על רמת עניין גבוהה בפייסבוק ועל הדרך לצאת סופר מקצועיים, היא להתמקד מדי חודש בנושא מסוים הקשור לתחום העסקי שלכם. פרסמו קישורים מקצועיים רלוונטיים, ארחו לשיחות קצרות אנשי מקצוע או את העובדים הנהדרים שלכם והרחיבו את הנושא מהיבטים שונים. אין לכם מושג כמה עניין זה יוסיף לדף!

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבה לפייסבוק

תגיות: | | | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן