אמרו לכם שאתם חייבים להפיק סרטון קד”מ לפני ההשקה הבאה? מרגישים שאתם חייבים לקחת את המוצר שלכם צעד אחד קדימה ולהקפיץ את מלאכת השיווק שלו? סרטוני קידום מכירות הפכו להיות אחד הכלים המובילים בבניית מעטפת שיווקית ראויה לשמה, אך במה מדובר? למה כדאי ליצור דווקא סרטון קידום מכירות ולא לפנות לערוצים אחרים? והכי חשוב – איך יוצרים סרטון טוב באמת? הנה כל מה שכדאי לדעת בדרך ליצירת הסרטון הפרסומי הבא שלכם.
על קצה המזלג: מהו סרטון קד”מ?
סרטון קידום מכירות הוא סרטון וידאו קצר המשמש לצורך קידום יוזמה שיווקית ספציפית, מכירה ממוקדת או שיווק אירוע מתקרב. מבחינת הטון והסגנון, סרטונים מהסוג הזה דומים מאוד לסרטוני טיזר, בהם אנחנו מבקשים למשוך את תשומת ליבו של הקהל כדי ללמוד עוד על נושא או מוצר מסוים.
דוגמה אחת לסרטון כזה הוא הסרטון שערך ארגון הסטודנטים AIESEC לקראת אירוע “YouthSpeak 2016”, שנערך בחסות חברת קוקה קולה. הסרטון הקצר דינמי, ממוקד ומושך את העין, ומלווה בקריינות אנרגטית המושכת להירשם לאירוע – זה בדיוק סרטון קידום מכירות.
דוגמה מעניינת נוספת לסרטוני קד”מ הם טריילרים לסרטים. כן, כן, גם אם הם לבושים באצטלה קולנועית, כל טריילר שראיתם אי פעם נועד לקדם את הסרט המדובר, ולכן הוא הופך אוטומטית לסרטון קד”מ. ואם כבר בנישה תרבותית עסקינן, אז הנה 50 הטריילרים הכי טובים בקולנוע, לפחות על פי WatchMojo.com.
בחנו את עצמכם: האם אתם זקוקים לסרטון קד”מ?
לסרטוני קידום מכירות יש מטרה אחת מרכזית: משיכת לקוחות או מבקרים חדשים, גירוי ומשיכה של הלקוח הפוטנציאלי וחשיפה של מוצר או שירות חדש. למי שכן מכיר את המותג שלכם, סרטון קידום המכירות יכול פשוט לתת זווית נוספת שלא בטוח שהכירו (נניח – מאחורי הקלעים של הארגון) או חיזוק להיותם לקוחות שלכם (דרך סרטוני המלצות, נניח).
וככל שהסרטון הזה עשוי “לעבוד” על קהל יעד קיים, הוא יעיל שבעתיים כשאנו מבקשים לחשוף את השירותים שלנו ללקוחות חדשים. לא משנה אם אתם מתכננים ערב התרמה ורוצים להפיק סרטון קצר וקולע שיעביר את המטרות העיקריות של התרומה או שאתם משיקים מוצר חדש ורוצים לעניין לקוחות פוטנציאליים – יש מעט מאוד דרכים שיווקיות שיכולות להתחרות עם סרטון קידום מכירות טוב.
השילוש הקדוש: מה הופך סרטון קד”מ לטוב?
לכאורה אתם עשויים לחשוב: זה רק סרטון פרסומת, והוא אפילו צריך להיות קצר וקולע – כמה מורכב זה כבר יכול להיות? ובכן, בפועל זה לא כל כך פשוט. כדי שסרטון שכזה באמת יעבוד, יש 3 אלמנטים שחייבים להיות בו:
- חשיבת הטיזר – אין צורך לצלול לעומק או לפרט יותר מדי, המטרה היא לתת טעימה, נגיעה, הצצה מפתה שתגרום להתעניינות מוגברת בקרב מי שצופה בסרטון. לכן הסרטון שתפיקו חייב להיות מהיר, ממש כמו טיזר קצר, ולמשוך תשומת לב באופן מירבי בזמן הקצר העומד לרשותכם.
- מיקוד – מקדמים אירוע, תערוכה או כנס? שמרו על סרטון קידום המכירות בהיר וממוקד בפרטי האירוע – מה יהיה בו? מה האורחים יחוו בו? ומתי זה קורה? בדומה לכך, אם אתם מציעים מבצע לזמן מוגבל על אחד השירותים שלכם, הקפידו לומר זאת בקול ברור ולבנות את המתח לקראת חשיפת המבצע בצורה טובה ותמציתית.
- ויזואליות מושכת – אנחנו מדברים על מדיה ויזואלית, ולכן חובה (!) להקפיד על נראות מושלמת כדי להפיק סרטון טוב, שבאמת יעורר חשק לצפות בו. הקפידו על עריכה מהירה, סאונד מושך ושימוש בכותרות קצרות וקליטות. אם יש קריינות בסרטון, הקפידו שהיא תהיה ברורה, אנרגטית ונעימה לשומע.
עד כמה זה באמת מוכר?
במילה אחת: בהמון! סרטוני קידום מכירות הוכחו כיעילים עד מאוד, מוכרים מאוד ומעלים באופן דרמטי את הסיכוי של מי שנחשף אליהם לצרוך את השירות שאתם מציעים, ולא משנה אם מדובר בסרט קולנוע או דשא סינטטי לגינה. לעתים כל מה שהלקוח הפוטנציאלי שלכם צריך הוא בדיוק את הדחיפה הקטנה הזו כדי לצרוך את השירותים שלכם – והנה אתם מגישים לו אותה על מגש של כסף, ארוזה בצורה ויזואלית יפה, קלה ונוחה ל”עיכול” – וזה פשוט מוכר. בחרתם להוסיף גם קוד קופון בתום הסרטון או מבצע מוגבל לשירות שלכם? מצוין, העליתם את הסיכוי לקנייה עוד יותר. על פי מחקרים, הצעת קופון או הנחה גורם לגולש לעלייה ברמות האוקסיטוצין (הורמון האהבה, לא פחות!), מה שמעלה את הסיכוי שהוא ירצה לבצע רכישה. מדהים, לא?
לקריאה נוספת
פורסם ב: סרט וידאו, סרט פרסומת, סרטוני וידאו, סרטוני פרסומת, סרטוני קד"מ, סרטוני קידום מכירות
תגיות: סרט לקידום מכירות | סרט פרסומת | סרטון פרסומת | סרטוני פרסומת | סרטוני קדמ | סרטוני קידום מכירות | פרסומת