אנחנו נחשפים בכל יום לאלפי דימויים דיגיטליים שונים, מרביתם נעשים באמצעות אנימציה שיכולה להפוך כל מסר לכיפי, ברור ומותאם לכל קהל. איך תוכלו לעשות את זה גם בעסק שלכם? לפני הכל:
מהי אנימציה?
אנימציה, או הנפשה, הינה תחום ויזואלי אמנותי שיוצר אשליה של תנועה באיורים או עצמים דוממים, באמצעות עזרים כמו אפקטים של צילום, עריכה ומחשוב.
בתחילת דרכה של האנימציה, לפני כמאה שנה, ליצור סרטון מונפש היה דבר שדרש זמן ועבודה רבים (מי אמר דיסני?), מאז השתכללה האנימציה מאוד והיום משתמשים בעיקר בתוכנות מחשב דיגיטליות להפקת סרטונים, סרטים וכדומה. באנימציה עושים שימוש בתחומים רבים כמו : בקולנוע, בטלוויזיה, במשחקי מחשב ווידאו, באתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, בתחום הפרסום, העסקים ועוד.
סגנונות אנימציה
עולם האנימציה רחב ומגוון וכולל שיטות וסגנונות שונים כמו :
אנימציה קלאסית
תחום זה מייצג את האנימציה המקורית מתחילת דרכה במאה הקודמת. בשיטה זו יצרו סרטים פריים אחר פריים, שמורכבים ממספר רב של תמונות מצוירות, דבר שמצריך עבודה ארוכה ומורכבת של אנימטורים רבים שציירו כל פריים בנפרד. למשל, רוב להיטי סרטי דיסני הישנים והמפורסמים נעשו בשיטה זו. כיום שיטה זו נחשבת ליקרה, מסובכת ומיושנת וכבר כמעט ולא רואים אנימציה שנעשית בשיטה זו.
שיטת הסטופ-מושן
גם היא נחשבת לשיטת אנימציה יותר מיושנת יותר, אבל כיום עדיין רואים שימוש בה בתכנים שונים. גם בשיטה זו נדרשת עבודה רבה על כל פריים, לרוב מדובר בבובות או עצמים שיש להזיז בכל פעם קצת כדי ליצור את המשכיות התנועה וכשמחברים את כל הפריימים יחד מתקבלת התנועה.
אנימציית דו מימד (2D)
שיטה זו היא למעשה שכלול של שיטת הסטופ-מושן ודומה לה כמו לוח לבן בכך שהציורים עדיין נראים כמצוירים ביד, אך באמצעים דיגיטליים שלאחר מכן עוברים עריכה והנפשה באמצעות תוכנות אנימציה שונות. מדובר למעשה באנימציה שנוצרת כשמה, בשני מימדים, כלומר, שאפשר לראות את האובייקטים בצורה שטוחה בלבד על פני מימד אורך וגובה. הנה 2 דוגמאות שיצרנו באמצעות שימוש באנימציית דו מימד:
אנימציית תלת מימד (3D)
זוהי השיטה המתקדמת ביותר בתחום האנימציה כיום. בשיטה זו יוצרים אובייקטים, רקעים ודמויות בסביבה תלת מימדית שיש לה עומק מציאותי. באופן זה, אפשר לברוא דמויות ועולמות שנראים מציאותיים להפליא ולהגיע לרמות תיאור גבוהות מאוד. הנה כמה דוגמאות:
דרכים ליישום האנימציה בתעשייה
בנוסף לתחום הטלוויזיה והקולנוע, אנימציה היא כלי חשוב גם בתעשייה ובעסקים ויכולה לשמש למטרות רבות בקידום, פרסום, שיווק והסברה. בעלי עסקים יכולים להשתמש בסרטוני אנימציה כדי להעביר מסרים באופן ברור, לעתים קומי, מהנה, אומנותי ומעניין.
באמצעות סרטוני אנימציה, עסקים יכולים להגיע לקהלים חדשים, לרכוש את אמון ונאמנות הלקוחות וליצור עניין, רגש ומעורבות אורגנית סביב מוצריהם, מה שיכול להביא לצמיחה והגדלת רווחים.
טיפים לשימוש באנימציה בעסק
אם אתם מעוניינים לשווק את העסק או המוצר שלכם בעזרת סרטון אנימציה, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:
- אופי המוצר/עסק – כדאי שסרטון האנימציה שלכם יתאים לרוח העסק שלכם, למשל : סגנון קומי ומצחיק פחות יתאים לסרטון שנועד לקדם עסקים שעוסקים בנושאים רציניים וכבדים יותר. עם זאת, סרטון אנימציה קומי יכול גם להפוך נושא רציני לקליל וכיפי יותר להעברת המסר, הכול תלוי במה אתם רוצים לשדר.
- בחירת הסוג הנכון – כאמור, יש הרבה סוגים ושיטות של אנימציות לעסקים, כל סוג יכול להתאים למגוון צרכים, למשל :
- סרטון שיווקי: שבו ניתן להציג את העסק שלכם, להסביר מי אתם ומה המוצר שלכם.
- סרטון אנימציה משולב דמויות: עסקים רבים בוחרים לעצב דמות חמודה, מצחיקה או רצינית כדי לדבב את הסרטון וליצור בידול עסקי, הדמות יכולה להפוך להיות מזוהה עם העסק.
- הדמיות: כשרוצים להציג מוצר מורכב, למשל : טכנולוגי או אדריכלי, הדמיות תלת מימד יכולות להיות כלי מצוין, כאשר עסק רוצה להציג מוצר שעדיין אינו מוחשי, כמו בניין שעוד לא נבנה, רכב או מכשיר. ההדמיה תיתן ללקוחות פוטנציאליים מושג לגבי נראותו הסופית של המוצר.
- סרטון אנימציה משולב סיפור: בסרטון כזה אפשר להציג את סיפורו של העסק בדרך נרטיבית ומעניינת, כמו סרט קצר. הנה דוגמה בעמוד האודות שלנו.
- דיבור אל קהל היעד – סרטון אנימציה לעסק צריך לפנות ללקוחות ולדבר בשפתם, אם יש לך קהל יעד מאוד ספציפי, כדאי לשים לב שהסרטון מכוון אליהם בצורה המתאימה ביותר.
- סרטון קצר וקולע – כדי שהסרטון יעביר את המסר בצורה הטובה ביותר, עליו להיות קליל ובאורך המתאים לנושא, לא קצר מדי, כדי שהמסר השיווקי שלו יעבור במלואו ולא ארוך מדי כדי לא לשעמם ולאבד את הלקוח הפוטנציאלי. הסרטון חייב להיות ממוקד ולא להתפזר לנושאים אחרים או שיהיה בו מלל עודף שאינו קשור, המסר צריך להיות ברור מההתחלה.
- יצירתיות – אל תשכחו שבכל יום הלקוחות הפוטנציאליים שלכם נחשפים לכמות גדולה של תכנים בווידאו ולכן כדאי להיות יצירתיים ומקוריים בסרטון האנימציה שלכם, נסו לחשוב מחוץ לקופסא כדי להבטיח שייראו את הסרטון עד הסוף.
- עבודה עם חברת הפקה – ישנן היום חברות הפקה רבות שמתמחות בכתיבה והכנה של סרטוני אנימציה לעסקים. למשל – אנחנו 🙂 מומלץ למצוא חברה שאתם מתחברים ואוהבים את העבודות שלה ולתת להם לפתח את הרעיונות שלכם.
- תנו ערך – מומלץ לחשוב קודם כל על הלקוח, לנסות להבין איך מסר הסרטון יוכל לתת לו ערך ולפתור לו בעיות, למשל : להסביר איך המוצר או השירות שלכם יכול לתת לו מענה.
- עוררו רגש – סרטוני אנימציה יכולים לעורר בנו רגשות חזקים לא פחות מדימויים מצולמים ריאליסטיים. אפשר לעשות בזה שימוש בסרטון אנימציה עסקי, אם תעוררו רגש באנשים, יש יותר סיכוי שהם יהפכו ללקוחות.
לסיכום
סרטון אנימציה לעסק שלכם יכול לתת לכם חשיפה רבה ולהביא לקוחות פוטנציאליים נוספים, מומלץ לפנות לחברת הפקה שתעזור לכם לפתח את הרעיונות שלכם ותיצור בשבילכם סרטון אנימציה המתאים לעסק ולקהל שלכם בדיוק.
לקריאה נוספת:
פורסם ב: אנימציה, סרט אנימציה