בזמנים בהם השוק רווי בעסקים המתחרים על לבם ועל כיסם של הלקוחות, בעלי עסקים חייבים למתוח את גבולות השיווק שלהם. אם פעם היה ניתן להסתפק בשיווק בסיסי, בעלויות נמוכות ופעולות פשוטות יחסית, הרי שכיום ניכר כי מי שלא משקיע בעסק שלו, מוצא את עצמו מאחור. עסקים שלא משווקים את עצמם כראוי סובלים מנטישה של לקוחות קיימים וקושי לגייס לקוחות חדשים וכתוצאה מכך ירידה בהכנסות המקשה על המשך הפעילות העסקית בטווח הקצר והארוך.
זה הזמן לתת בוסט לעסק שלכם
ההבדל בין עסק יציב ומצליח לבין עסק שנאבק על-מנת לשרוד, טמון בין השאר ביכולת לפרוץ את גבולות היצירתיות ולהבין מתי הגיע הזמן להציג את המותג לעולם באופן שלא ניתן להתעלם ממנו. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת, היא להפיק סרט תדמית או סרטוני פרסומת מקצועיים, שיעבירו לקהל הצופים את המסרים העיקריים של העסק שלכם: הבידול שלו, התועלות, הפתרונות שהוא מציע והערכים עליהם הוא מתבסס.
יחד עם זאת, לפני שניגשים לערוצי השיווק הללו, יש להביא בחשבון את ההבדלים בין סרטוני תדמית לסרטוני פרסומת. הבנת ההבדלים תסייע לכם לבצע החלטה מושכלת יותר לגבי סוג הסרטון בו תשתמשו על-מנת למנף את העסק. ישנם גם מקרים בהם בעלי עסקים בוחרים להפיק את שני סוגי הפרסומים, על-מנת למקסם את הפוטנציאל הגלום בכל ערוץ שיווק. גם במקרים אלו חשוב לעמוד על ההבדלים בין הסרטונים כדי לדעת לקראת מה אתם הולכים והיכן ומתי תוכלו להשתמש בכל סרטון.
ההבדל העיקרי בין סרט תדמית לעסק לסרט פרסומת
ההבדל העיקרי בין שני סוגי הסרטים – וזה שמשפיע על כל שאר ההיבטים שלהם (כגון תקציב, אופן ההפקה, אנשי המקצוע המכינים אותם, התאמות טכנולוגיות וכדומה) – הוא ערוץ השידור אליו הם מיועדים.
סרט תדמית בדרך כלל מיועד על-מנת להיות משודר גם בפלטפורמות דיגיטליות, אך גם מחוץ להן. הוא מוקרן בין השאר בכנסים מקצועיים, ימי גיבוש לעובדים, ישיבות עם משקיעים, תערוכות וכן הלאה. זו גם הסיבה שסרט תדמית הוא ארוך יותר – כ-90 שניות בדרך כלל. הוא מיועד לצפייה על-ידי קהל שמראש בשל וסבלני להכיל סרטון ארוך יחסית (במונחי עידן הדיגיטל התזזיתי) ומצוי בסיטואציה בה התנאים האובייקטיבים מאפשרים הטמעה טובה של המסרים המשודרים בסרטון.
לעומת זאת, סרט פרסומת הוא קצר יותר ואורכו בדרך כלל כ 20-30 שניות. הוא מיועד לשידור בטלוויזיה או באינטרנט וברשתות החברתיות ולכן אורכו מכוון בין השאר לטווח הסבלנות והקשב של הצופים בפלטפורמות אלו. כמו כן, פלטפורמות אלו מאופיינות בדרך כלל בתעבורת תוכן מאסיבית ותחרותיות גבוהה על תשומת לב הקהל. סרטון פרסומת קצר מיועד על-מנת להעביר את המסר בצורה ברורה תוך זמן קצר מאוד ומבלי שהצופים יאבדו עניין.
השפעת אורך הסרטון על המסרים המועברים בו
כפי שכבר ניתן להבין, סרטון תדמית הוא ארוך יותר מסרטון פרסומת. עובדה זו משפיעה כמותית ואיכותית על המסרים המצויים בכל סרט שכן מטבע הדברים סרטון ארוך יותר מאפשר לכלול מסרים רבים יותר. לכן, סרט תדמית כולל בדרך כלל כמה מסרים במקביל. הוא מאפשר התעסקות בכמה נושאים הקשורים לעסק והוא ארוך דיו על-מנת לגעת בכל אחד מהם בצורה ממצה וקלה להבנה ולהצליח ליצור מעטפת ברורה ואחידה סביב כל המסרים.
סרטון פרסומת לעומת זאת, כולל בדרך כלל מסר אחד עיקרי בלבד, אותו יש להעביר בטווח זמן קצר של כחצי דקה. במידה ומעוניינים להעביר מסרים נוספים, יש להפיק סרטוני פרסומת נוספים, שכל אחד מהם מתמקד בנושא אחר. העמסת סרטון פרסומת במסרים תגרום לו להיות ארוך מדי וכתוצאה מכך לא רלוונטי עבור תשומת לב הצופים.
מי מכין את הסרטון?
למרות שבחלק קטן וחובבני מהמקרים בעלי עסקים מנסים לחסוך ולהפיק אנימציה לסרטים שלהם בעצמם, הרי שסרטון פרסומת וסרטון תדמית מקצועיים אינם מוצרי שיווק זולים. מחיר של סרטון תדמית יכול להגיע לאלפי שקלים ואילו המחיר של פרסומת אינטרנטית יכול לטפס עד ל-100,000 ₪ לסרטון ויותר. יחד עם זאת, מדובר בהשקעה מניבה ולטווח ארוך.
סרטון ברמה גבוהה יכול להחזיר את ההשקעה בו תוך זמן קצר ולהביא לזינוק במודעות למותג המפורסם ובמכירות. כמו כן סרטון איכותי מלווה את העסק לאורך זמן וניתן להקרין אותו כל עוד המסרים בו רלוונטיים. אך כל זה נכון רק במידה ונעזרים באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומם בהפקת הסרטון. רק סרטון שמוכן בשיא המקצועיות וללא פשרות, יוכל להשיג את מטרותיו ולשרת את העסק ואת מטרותיו.
בכל מה שקשור לכתיבת התסריט, בעלי המקצוע הם די זהים. בין אם מדובר בסרט תדמית עם כמה מסרים ובין אם במסר בודד בסרטון פרסומת, הכותבים הם קופירייטרים, תסריטאים, אנשי שיווק וקולנוענים. מעבר לכך, יתכנו הבדלים ברמת ההשקעה בהפקה עצמה. מכיוון שסרטוני פרסומת הם קצרים יותר ומיועדים לשידור בפלטפורמות בהן לקהל יש מלכתחילה פחות קשב, הם צריכים להיות מרשימים מאוד.
את הרושם הזה ניתן ליצור באמצעות שימוש בסלבס ומובילי דעה שמופיעים בסרטון, שימוש בתוכנות עריכה מעולות כמו אפטר אפקטס, הדמיות תלת-מימד, צילומי רחפן, צילומי תת-מימיים, צילום ב HD, תפאורה מתוחכמת, ריקודים, מוזיקה מיוחדת ועוד.
למעשה, אין גבול לרמות היצירתיות של יוצרי סרטוני פרסומת והם תלויים אך ורק במגבלות התקציב של הלקוח. לעומתם, סרטוני תדמית לא נוצרים מתוך תחרות עזה על תשומת לב הצופים ולכן יכולים “להרשות לעצמם” להיות פחות מושקעים.
כל עוד הוא מעביר את המסרים כראוי, סרטון תדמית לא חייב להיות נוצץ וחדשני כמו סרט פרסומת, אם כי כמובן שסרטון מודרני ומשוכלל יותר רושם רב יותר על הצופים.
אז איזה סרטון עדיף?
הבחירה בסוג סרטון מסוים צריכה להיות על-פי אפיון צרכים מדויק והתחשבות בתקציב, אך אין זה אומר שסרט פרסומת יותר טוב מסרט תדמית ולהיפך. כאמור, יש לא מעט עסקים שבוחרים להפיק את שני סוגי הסרטונים ובכך לענות על כל צרכיהם. במידה ויש די משאבים להפקת שני הסוגים, יש למצוא את אנשי המקצוע הטובים ביותר עבור כל סרטון ואף למצוא דרכים לשלב ביניהם. למשל – סרטון תדמית שכולל בתוכו כמה שניות מסרטון הפרסומת.
קראו עוד בנושא:
שאלות ותשובות
עלות ההפקה של סרט תדמית נעה בין כמה אלפי שקלים עד לעשרות אלפי שקלים, בהתאם לתקציב הלקוח ואפיון הצרכים שלו.
אורכו של סרטון תדמית הוא בדרך כלל עד 90 שניות. אורכו של סרט פרסומת הוא עד 30 שניות.
בדרך כלל מפיקים סרט פרסומת אינטרנטי בפורמט דומה לזה שמשודר בטלוויזיה. כלומר: Full HD ויחס גובה-רוחב של 16:9. יחד עם זאת, יש חשיבות לפלטפורמה בה מעוניינים לפרסם את הסרט. למשל, עבור אינסטגרם יש להשתמש ביחס גובה-רוחב מרובע של 1:1 ובסרטוני פרסומת לטיקטוק היחס גובה-רוחב הוא 9:16 (כלומר הסרטון נוצר לגובה ולא לרוחב כמו בטלוויזיה למשל).
גם סרטוני תדמית וגם סרטוני פרסומת צריכים להעביר מסרים בצורה ברורה, מהירה ושיוצרת עניין להמשך צפייה. לשם כן, על כתיבת התסריט אמונים תסריטאים עם ניסיון בקופירייטינג.
פורסם ב: סרט תדמית
תגיות: אנימציה | הפקת סרטון תדמית | סרט אנימציה | סרט פרסומת | סרט תדמית | סרט תדמית לעסק | סרטון פרסומת | סרטון תדמית | סרטון תדמית מחיר | סרטוני אנימציה | סרטוני תדמית | סרטוני תדמית לעסקים | סרטי אנימציה | תסריט לסרט תדמית