דף הבית » סרט וידאו » קמרה, רול, אקשן – כיצד ליצור תוכן וידאו משכנע לקידום העסק ולהגדלת המכירות?

קמרה, רול, אקשן – כיצד ליצור תוכן וידאו משכנע לקידום העסק ולהגדלת המכירות?

מדי שנה יותר ויותר יועצי תקשורת שיווקית מכלילים באסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלהם תוכן ווידאו ממוקד שמטרתו לסייע לעסקים להוביל על מתחריהם. ואכן, כל מי שמעוניין לקדם את העסק שלו ולהפוך אותו לפופולארי ורווחי יותר חייב לשווק אותו באמצעות סרטוני וידיאו, אנימציה ואינפוגרפיקה איכותיים ואטרקטיביים. המטרה:  לשכנע את הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים לבחור במוצרים או בשירותים של החברה.

סרטוני תדמית הם כלי שיווקי רב עוצמה לעסקים המעוניינים להגביר את המודעות למותג שלהם, לשווק את המוצרים, להגדיל את המכירות, ליצור ולחזק את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים. לכל יצרן, לכל משווק ולכל נותן שירות יש צורך לחשוף את העסק שלו בפני עוד ועוד לקוחות פוטנציאליים ולהגביר את המכירות. שיווק באמצעות תוכן וידאו הוא אחת הדרכים החיוניות, המתאימות, היעילות והאפקטיביות ביותר לקידום העסק הללו באונליין.

מטרת הסרטון להעשיר את הידע של הצופים בו על העסק המדובר ולגרום להם לסמוך על בעלי העסק ולהשתכנע שכדאי לרכוש את המוצרים והשירותים שלהם.

כדי להבטיח שסרטון התדמית ישיג את מטרתו ויהדהד במוחם של הצופים בו – קהל היעד – חשוב להגדיר מי הוא הקהל ומהו היעד, לגבש את הקונצפט ולשקף אותו באמצעות התסריט.

מכינים סרט לעסק

המטרות וקהל היעד של הסרט

הגדרת קהל היעד כוללת את טווח הגילאים, המגדר, מסגרות ההתייחסות למוצר או לשירות שהעסק מציע. כמו כן, יש לברר אם מדובר בלקוחות קיימים או בלקוחות פוטנציאליים ומהי הפלטפורמה החברתית שהם פעילים בה.

סרטון התדמית צריך לכלול תוכן רלוונטי ומעניין לקהל היעד, הכולל מסר ממוקד ותמציתי ומלווה בדברי קריינות שנונה, באלמנטים ויזואליים וגרפיים, אפקטים קוליים ומוסיקה (לצליל 50% בהצלחת הסרטון). בסרטונים מסוימים יש חשיבות לאתרי הצילום (לשיפור הפן הוויזואלי), ולשחקנים או לקריין – להעברת המסרים המילוליים. הטקסט אמור לשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים למה הם צריכים לבחור במוצרים או בשירותים של החברה, תוך יצירת תחושות של אמינות ונאמנות.

סרטון בודד, או סדרת סרטונים, יסייעו לכל עסק להתחרות על ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים וללכוד את תשומת לבם, תוך שהוא מתבלט ומבדל את עצמו מול מתחריו בשוק.

צפיית לקוחות בתוכן וידיאו מעלה הסיכוי לרכישה

כיום, לאנשים יש פחות זמן וסבלנות לקרוא כתבות שיווקיות ארוכות ומייגעות. הם יעדיפו לצפות בפרסומות קצרות בסמארטפון, בטלוויזיה ובמחשב. ולכן, כל מי שמעוניין לקדם את העסק שלו ולהפוך אותו לפופולארי ורווחי יותר חייב לשווק אותו באמצעות סרטוני וידיאו איכותיים ואטרקטיביים. בעלי עסקים רבים כבר הבינו שכדי למשוך את קהל היעד אליהם עליהם להפיק סרטון, ורצוי שיהיה סרטון ייחודי, מתוחכם ומרשים מכל הבחינות.

ולמי שיש עדיין ספק ביעילות של סרטוני הווידיאו לשיווק עסקים: כדאי לדעת שכ-90% מהתנועה האינטרנטית של הצופים היא באמצעות ווידאו, שתוכן ווידאו מהווה 11% מכל התוכן המועלה לפייסבוק וצובר מיליוני צפיות מדי יום, שיוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו לאחר גוגל, ושהרשתות החברתיות מקדמות עסקים שמשתמשים בתוכן ווידאו כדי לפרסם את העסק שלהם. המסקנה: כמעט כל עסק צריך סרטון תדמית שיכול להגיע ללקוחות רבים ולבצע מכירות רבות יותר בעזרת פלטפורמת השיווק הזו.

צפייה לעומת קריאה

אין ספק שכמות המידע המועברת בזמן הצפייה בסרטון גדולה הרבה יותר מכמות המידע המועברת בקריאת טקסט כתוב. למעשה, ניתן לדחוס מאות מילים לסרטון בן פחות מדקה, וכך הוא מאפשר להחדיר את המסרים למודע ולתת מודע של הצופים. אין ספק, שבאמצעות הסרטון יכול בעל העסק להגביר במידה רבה את סיכוייו לשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים לבחור במוצריו או בשירותיו.

ואכן, בסקר שערך מגזין פורבס אמרו 90% מהלקוחות שסרטוני התדמית עוזרים להם לקבל החלטות קנייה ו-64% מהלקוחות אמרו שצפייה בתוכן וידיאו מעלה את הסיכוי שהם ירכשו את מוצריו או שירותיו של העסק.

ואכן, תוכן וידאו איכותי ומותאם היטב למאפייני העסק ולקהל יכול לא רק להציג ולשווק את המוצר או השירות ללקוחות הקיימים ולחזק את המעורבות והנאמנות שלהם, אלא להפיץ את המידע על העסק שלכם במהירות-שיא ובהיקף עצום.

סרטוני וידיאו וסרטוני אנימציה

מגוון סרטוני התדמית כולל סרטוני וידיאו שבהם בעלי העסקים מתייצבים מול המצלמה, מביטים ישירות אל תוך העדשה ומספרים על עצמם, הרקע המקצועי שלהם ובעיקר על העסק שלהם, מותגיו, מוצריו והשירותים שהוא מספק.

אחד השימושים היעילים בתוכן ווידאו מוכר לכולם הוא ב”דפי נחיתה” של מוצר או שירות. מדובר בסרטוני הסברה או הדרכה קצרים, בדרך כלל המועברים בקלילות.

כדי ללכוד את תשומת לבם של הצופים באופן יעיל יותר, יש מי שבוחר להפיק סרטוני אנימציה שמסבירים על המוצרים או השירותים באופן ויזואלי וייחודי, לפעמים בהומור, ויכולים להעביר את המסרים בצורה יעילה יותר ולהגדיל את הסיכוי שהצופים יקלטו ויפנימו אותם.

הנה 2 דוגמאות להמחשה:

סרטוני אינפוגרפיקה

כל ארגון או חברה המשלבים נתונים סטטיסטיים, מגמות או נתונים מספריים כחלק מהתוכן השיווקי שלהם יכולים להסתייע בסרטוני אינפוגרפיקה כדי להמחיש תהליכים ולהדריך משתמשים כיצד לעשות שימוש במוצרים שלהם. סרטוני אינפוגרפיקה משולבים גם במצגות משקיעים ובתוכניות יציאה לשוק. צוות מיומן של תסריטאים, עורכים ואנימטורים מייצרים את הסרטונים הללו ומעבירים את המסרים המורכבים באמצעות כלי המחשה גרפיים צבעוניים ומרהיבים (גרפים, אנימציות, מספרים). הנה דוגמה להמחשה:

הפצה בפלטפורמות הדיגיטליות

לעריכת המרכיבים החזותיים והגרפיים, האפקטים הקוליים והמוסיקה והתאמתם למסרים המילוליים – יש חשיבות עליונה העיצוב המוצר הסופי.  העריכה, באמצעות תוכנות עריכה חדשניות, היא השלב היצירתי ביותר בהפקת סרטון תדמית, והשפעתה על המוצר הסופי מכרעת.

לאחר שהסרטון מוכן – יש לשלב אותו בפלטפורמות השונות  –  באתר האינטרנט של החברה, בקמפיינים ממומנים בפייסבוק, בגוגל ובערוץ היוטיוב (כולל קישורים לאתר החברה), כמו גם באינסטגרם ובטיקטוק, להפיץ אותו לקהל היעד בדואר האלקטרוני, וכל זאת כדי להבטיח שיגיע לקהל היעד בעוצמה המרבית, יחשוף את העסק ויקדם אותו על כל ערכיו, מוצריו, והשירותים שהוא מעניק; יחזק את ההכרה במותג ויבסס את המוניטין של החברה, ויגדיל את מספר “הלידים”.

ואין זה פלא, שמדי שנה יותר ויותר יועצי תקשורת שיווקית מכלילים באסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלהם תוכן ווידאו ממוקד שמטרתו לסייע לעסקים להוביל על מתחריהם. ותמיד צריך לזכור, שגם אם הסרטון תדמיתי באופיו, הרי הוא בעצם כלי שיווקי  איכותי ורב עוצמה, שאמור לשרת את האינטרסים הכלכליים של בעלי העסק.

לקריאה נוספת

פורסם ב: סרט וידאו, סרטוני וידאו, תוכן וידאו

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן