דף הבית » כתיבת תוכן » השיווק שלכם לא ממריא כמו טיל? כתיבת תוכן היא פתרון יעיל

השיווק שלכם לא ממריא כמו טיל? כתיבת תוכן היא פתרון יעיל

יותר ויותר לקוחות מבינים היום שכדי להפיק את המקסימום מתהליך השיווק שהם מבצעים לעסק שלהם, עליהם להוסיף תוכן למוצרים הדיגיטליים שלהם. תוכן יוצר שני דברים מרכזיים. האחד, גורם ליצירת מערכת יחסים עסקית בין העסק לבין לקוחותיו והשני, מגביר את התנועה לאתר ומניע לפעולה. שני הדברים הללו הם לב ליבה של מטרת השיווק. וככל שתרבו בתוכן איכותי, כך העסק שלכם ישווק באופן מקצועי ואפקטיבי יותר. כמות הגולשים המגיעים לאתר שלכם תגדל ויותר אנשים ישאירו פרטים ויתעניינו במוצר ובשירות שאתם מציעים. ומכאן ועד להצלחה עסקית של מכירות ורווחים הדרך קצרה. כל מה שרציתם לדעת על כתיבת תוכן כמנוע שיווקי, במאמר שלפניכם.

מה חשוב לדעת לגבי כתיבת תוכן למטרות שיווק

כתיבת תוכן לאתרים, מעבר לעניין שהיא מעוררת בגולשים לגבי מוצר כלשהו או שירות, היא גם חיונית לקידום האורגני של האתר. המטרה היא לגרום לגוגל להבין שהאתר שלכם הוא רלוונטי לגולש באמצעות שילובם של ביטויי מפתח, וכך להתקדם במנועי החיפוש. כתיבת תוכן צריכה להתחשב ברלוונטיות לגולש. כך הוא יישאר יותר זמן באתר והסיכויים שירכוש את המוצר או השירות שהעסק שלכם מציע גדל. כתוצאה מכך, גוגל גם מבין את הרלוונטיות של התוכן לאתר וממקם אותו בתוצאות החיפוש במקום גבוה יותר.

שחמט

עצם זה שהגולש התחיל לקרוא, ראה כי טוב, המאמר מועיל לו ומעניין אותו והמשיך לקרוא, זמן השהיה שלו באתר התארכה. גוגל הוא אלגוריתם שסורק את כל האתרים, ומטרת העל שלו היא להנגיש את התוכן הכי רלוונטי ואיכותי לגולשים. מצד שני, כאמור, הגולש קיבל מענה לצורך מסוים בעת קריאת המאמר וסביר להניח שאם עליתם בתוצאות החיפוש הראשונות לביטוי מסוים, אזי התוכן אליו הגולש נחשף, הוא המתאים לו. כך ששני הצדדים הרוויחו. אתם והגולשים.  

בנוסף לרלוונטיות, התכנים מאפשרים לנו לשים בחינם חומרים בעלי ערך ברחבי הרשת. נוכחות באינטרנט בחינם כמו באתרים, בלוגים ורשתות חברתיות מגבירות את החשיפה של העסק ובתוך כך גם של תוכן זמין ומועיל.

החומרים החינמיים האלו עובדים בשבילנו 24 שעות ביממה ויוצרים בין הגולשים לבין העסק מערכת יחסים של אמון. התוכן מאפשר לגולשים להבין מה המוצר או השירות אותו הם מבקשים לרכוש, כיצד הוא יכול להועיל להם ולקבל עליו מידע מקיף. כי הרי אף אחד לא רוצה לקנות משהו שהוא לא יודע עליו כלום. או מספיק.

כתיבת תוכן וחיבור רגשי של הגולש למוצר

מעבר לאמון, אשר נבנה באמצעות מידע רלבנטי ומעניין המועבר דרך התוכן, הכתיבה גם צריכה ל”חבר” את הגולש רגשית לעסק שלכם או למוצר. התוכן אמור להעביר את הקורא תהליך רגשי שיניע אותו לפעולה ולקנייה ובמילים אחרות, יעשה עבורכם את השיווק. זה לא אתם שעומדים ומשכנעים את הלקוח, אלא זה המאמר הכתוב. תוכן אשר כתוב בצורה נכונה יכול להניע בבת אחת הרבה מאוד אנשים.

כתיבת תוכן אשר פונה אל הרגש יכולה להניע את הקורא מבפנים. הכוונה היא להתייחס לנקודות מסוימות כדי שיעוררו הזדהות או כל רגש חיובי אחר כלפי התוכן שלכם.

סמכות דרך תוכן

המטרה של שיווק באמצעות תוכן היא לא רק לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות ולעלות גבוה בתוצאות החיפוש, אלא גם למצב אתכם כאוטוריטה. ככל שתהיו יותר נדיבים במידע שתשתפו, כך “תקצרו יותר פירות”. אל תשאירו למתחרים שלכם את מה שאתם יכולים לתת.

איך נבסס את האוטוריטה של העסק שלנו דרך תוכן? על ידי כך שנספק מידע שימושי ובעל ערך באופן עקבי. נחדש כל הזמן את התוכן, הן מבחינת המידע שנעביר והן מבחינת הפורמטים השונים. למשל מדריכי עשה ואל תעשה, טיפים, התמקדות במוצרים ספציפיים, סיפורים מהשטח, עדויות. ובין כל אלו כדאי כל הזמן לגוון.

כמה טיפים

ראשית רצוי להקפיד על כתיבה המכוונת לשני המינים. אישה הקוראת מאמר אשר נכתב כולו בגוף זכר לא תרגיש שזה נכתב עבורה. כתיבה המתאימה לשני המינים גם מעלה את יחסי ההמרה ומאוד רלוונטית לסריקה של גוגל.

בנוסף, אורך המאמר אף הוא פרמטר מאוד חשוב. שלא יהיה קצר מדי, כי אז הוא לא אפקטיבי, ולא ארוך מדי, כי לאנשים אין כוח לקרוא יותר מדי.

וכמובן שהתוכן יהיה איכותי גם מבחינת רמת הכתיבה והדקדוק וגם מבחינת הערך עבור הגולש.  הקפידו להביא מידע יעיל ושימושי עם ערך מוסף. התוכן אמנם הוא כלי שיווקי אבל הוא גם אמור לעניין את הגולש כדי שלא יזנח אותו באמצע. מטרתו של המאמר היא להעניק לגולש תוכן איכותי ובעל ערך אשר יעשיר אותו ויהיה שימושי עבורו.

כמו-כן, כדאי להיות כל הזמן עם “היד על הדופק” ולנטר את פעילות הגולשים לגבי התוכן שהעליתם. לאיזה מאמר היו הכי הרבה קוראים ואיזה מאמר נשאר מיותם בלי אף קורא. כך תוכלו לדעת איזה תוכן קהל היעד שלכם אוהב ומעריך. 

מילות מפתח

בנוסף, כשאנו רוצים להתקדם בתוצאות החיפוש בביטויים מסוימים, חשוב שנכלול בתוכן את מילות המפתח בהן היינו רוצים להופיע בגוגל. מילות החיפוש מאוד קריטיות לתוצאות החיפוש והן אכן מפתח חשוב להצלחה שיווקית. מילות מפתח נבחרות על-פי הנפח שלהן ברשת ומבחינת הדיוק שלהם למוצר. מצד אחד כדאי שמילת החיפוש בה נשתמש תביא לנו כמה שיותר תוצאות. מצד שני, כדאי למקד אותן בהתאם למוצר שאנו מבקשים לקדם. הביטוי צריך להיות רלוונטי במאה אחוז למוצר כדי שאחוז הנטישה מהדף לא יהיה גבוה עקב אכזבת הגולשים, שחיפשו משהו אחד וקיבלו משהו ליד. 

בכל מקרה לא כדאי להציף את המאמר בביטויים, כדי לא ליצור צפיפות וחוסר הרמוניה. הכתיבה צריכה להיות טבעית וכך גם הטמעת הביטויים. הביטוי צריך להוות אחוזים בודדים מכלל הטקסט.

שלב כתיבת התוכן יעשה לאחר מחקר מילים כדי להבין באילו ביטויים כדאי להשתמש. כך ניתן לבדוק מה התחרות הקיימת על ביטוי מסוים, מה נפח החיפוש החודשי שלו והאם כדאי להשתמש בו. כך נוכל לדעת באילו מילים כדאי להתמקד בעת הכתיבה.

לסיכום, סכמו. העבירו סיכום קצר של הנאמר במאמר ובפסקה האחרונה תוכלו להוסיף משפט עם קישור למוצר או לשירות עליהם נכתב במאמר.

ראיתם? מאמר שלם על תוכן בלי לומר פעם אחת ש”התוכן הוא המלך”. אבל  תוכן איכותי הוא בהחלט הבסיס לשיווק מוצלח של העסק שלכם.

פורסם ב: כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים, שיווק באמצעות תוכן

גלילה למעלה
השארת פרטים



    X
    דילוג לתוכן