דף הבית » כתיבת תוכן » עושים עסקים עם עסקים? כתיבת תוכן יכולה לעשות עבורכם פלאים

עושים עסקים עם עסקים? כתיבת תוכן יכולה לעשות עבורכם פלאים

גם אם רשת סוכנים מטעמכם פרושה בכל רחבי הארץ, גם אם המותג שלכם הוא שם דבר וגם אם אתם מרגישים שאין מילה אחת בשפה העברית שמסוגלת לשקף עד כמה אתם איכותיים– אנחנו מזמינים אתכם להיכנס יחד איתנו לעולם שכולו טוב ולהבין מדוע גם עסקי B2B חייבים להשקיע בתוכן באתר, ברשתות החברתיות ובמדיות הדיגיטליות השונות, ולא פחות חשוב – כיצד עושים זאת נכון.

איור של טלפון סלולרי

לפני שמתחילים: מה ההבדל בין כתיבת תוכן B2B ל-C2B?

בכתיבת B2B, זאת אומרת כתיבת תוכן המיועד לבעלי עסקים מטעם עסקים אחרים, הלקוח הסופי הוא לא המשתמש – אלא העסק. מכיוון שכך, מטרתה של הכתיבה היא לא לשכנע אדם אחד, אלא רבים, ולעתים קרובות – ה"רבים" האלו יהיו בעלי אינטרסים מנוגדים. סמנכ"ל הכספים של החברה יכול להתנגד להוצאות הכרוכות ברכישת המוצר או השירות שלכם, מנהלת השיווק לעומתו תמליץ בחום וראש מחלקה שלישי יהיה אמביוולנטי.

לעומת זאת, כשכותבים תוכן צרכני מסורתי, מדברים אל הצרכן הממוצע. אם אנחנו מוכרים סוודרים אופנתיים, למשל, הרי שנכוון למסרים שיווקיים שידברו אל לבו של הצרכן ולאופן שבו הרכישה תשפיע עליו באופן אישי – האם זה משתלם? האם זה מתאים לי? האם בן או בת הזוג יחבבו את הפריט החדש? לעומת הצרכן ההיפותטי הזה, חברה מקצועית שרוכשת שירותים או מוצרים מעסק אחר תחשוב בצורה רחבה יותר: האם השירות אמין? האם הוא יעבוד כמובטח? האם הלקוחות שלי ירצו להשתמש בו? האם תזרים המזומנים של החברה מאפשר רכישה כזו, במועד הזה? בקיצור – מערך השיקולים משתנה כמעט לחלוטין, ובהתאם לכך גם המסרים השיווקיים מעוצבים בהתאם, שתפקידם הוא לשכנע חברה שלמה לצרוך את המוצר או השירות שאתם מציעים.

עסקים יעריכו אתכם, וזה המון

כמה שפחות מניירות וכמה שיותר מידע קונקרטי, מדויק ומושך – זה מה שעסק ה-B2B שלכם צריך לכוון אליו בעת כתיבת התוכן. אם עד עכשיו סגננתם את התוכן באתר באופן הפונה אל משתמשי הקצה, למדו לסגל שפה חדשה, זו שאתם וודאי מרבים להשתמש בה בפגישות המכירה עם בעלי עסקים אך ייתכן מאוד ובחרתם לזנוח אותה באתר התדמיתי שלכם המכוון לבעלי עסקים. אין לכם מושג עד כמה עסקים יעריכו את המידע הקונקרטי והמעשי שתתנו להם אודות המוצר או השירות, במונחים שמדברים אליהם באופן אקסקלוסיבי: מה אתם מציעים, לאילו בעיות אתם מציעים פתרונות, איך הפתרונות הללו עובדים והאם הם באמת מצליחים.

בעולם של רעש – צריך לבלוט

בעלי עסקים חשופים לתוכן פרסומי כל הזמן. אם התוכן הזה לא נמצא בניוזלטרים שהם מנויים אליהם, אז הוא קופץ להם בפרסומות ממומנות, ואם איכשהו הם עוברים גם את המשוכה הזו, זה לא מאוד נדיר שהטלפון הפרטי שלהם יצלצל ועל הקו יהיו נציגים של חברת מכירות כלשהי – אם צרכנים מרגישים מוצפים ממסרים פרסומיים, עסקים חשופים לכך עוד יותר. הפתרון: לבלוט, יותר מתמיד.

כתיבת תוכן לעסקים, כשהיא נעשית בצורה איכותית, בגובה העיניים ומסבירה את היתרונות של השירות שלכם, פשוט מבדלת אתכם מהמתחרים. הערך האמיתי שתתנו יאפשר לעסק שלכם להתעלות מעל רעשי הרקע, ולבעלי העסקים פשוט להבחין בכם. גם אם המוצר שלכם לא חדשני במיוחד והוא זהה כמעט לגמרי למתחרים שלכם, הנוכחות המקוונת שלכם יכולה לעשות עבורכם פלאים.

3 סוגי התוכן שמפעילים עסקי B2B

יש אינספור סוגי תכנים שתוכלו להשתמש בהם, אך אם אתם מכוונים לתוכן שבאמת יפעל על בעלי עסקים – הנה שלושת סוגי התכנים שכדאי להתמקד בהם:

1. המלצות

אין דרך טובה יותר למכור לעסקים אחרים (ובעצם, לכל אדם) מאשר להציג לראווה את התוצאות. מנהלת של עסק מסוים מספרת כמה קל לעבוד איתכם? צטטו אותה והעלו לאתר! גוף עסקי עף על החיסכון הכספי שהוא השיג בזכות שימוש בשירות שלכם? אתם חייבים להשתמש בזה!

המלצות משרדות אמון, וגורמות לאנשים להבין שיש כאן עסק שהם רוצים לעבוד איתו, בלי שאפילו הזדקקתם לומר, ולו פעם אחת, את המילים: "אנחנו הכי טובים". רוצים לראות דוגמאות? קראו כאן כמה סיפורי לקוח אמיתיים. אגב, זה לא נגמר פה, סרטי עדויות, טסטמוניאלס, יכולים לעשות עבודה נהדרת ברשתות החברתיות ובדפי המכירה שלכם.

2. מידע אינפורמטיבי

נפח, גודל, אורך, רוחב וכל מידע קונקרטי שתוכלו לשתף עם הגולשים העסקיים שלכם – מבורך. כפי שהזכרנו קודם, בעלי עסקים שעושים איתכם עסקים לא רוצים לבזבז זמן, הם רוצים להבין שהשירות או המוצר שלכם עונה על הצורך שלהם, לכן אל תלכו סחור סחור והעניקו להם מידע אינפורמטיבי וברור שהם יוכלו להציג ללקוחות שלהם.

3. נטרול חששות, בכל דרך

כשבעל עסק מגיע לאתר שלכם או כשמנהלי המכירות נחשפים לכתבה שהפקתם, חשוב להם להבין דבר אחד עיקרי: שאתם מתאימים להם. ההתאמה הזו, כפי שכבר הבנו, משנה את לבושה מלקוחות פרטיים ללקוחות עסקיים. הדרך הטובה ביותר לנטרל את חששותיהם של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולגרום להם להבין שהגיעו למקום הנכון הוא פשוט לשדר להם, בכל דרך, שהפתרון שלכם הוא בדיוק מה שהם זקוקים לו.

כיצד תוכלו לעשות זאת בפועל? ציינו את העובדה שאתם עובדים עם גופים מסחריים, הציגו שיתופי פעולה קודמים שערכתם עם חברות וגם הזכירו את הסדרי התשלום הגמישים שלכם (אחרי הכל, עסק לא רוכש שירות בודד, אלא חבילה לא קטנה).

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: | | | | | | | | | | | | | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן